printlogo


کد خبر: 145653تاریخ: 1394/6/26 00:00
چهارگوشه

توئیتر هم جاسوسی می‌کند
در پی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه توئیتر از پیام‌های خصوصی کاربرانش جاسوسی می‌کند، این رسانه اجتماعی با شکایت گروهی مواجه شده است. در این شکایت همچنین توئیتر به تغییر پیام‌های مستقیم متهم است. در این شکایت‌نامه که در دادگاه فدرال سان‌فرانسیسکو ثبت شده، آمده است: توئیتر به صورت محرمانه از پیام‌های مستقیم و خصوصی کاربران جاسوسی می‌کند. به محض اینکه کاربری یک پیام خصوصی بفرستد، توئیتر آن را رهگیری کرده، می‌خواند و در برخی مواقع حتی آن را تغییر می‌دهد.

3 کشته در پی سقوط هواپیمایی در آلاسکا
یک هواپیمای دریایی حامل گردشگران سه‌شنبه نزدیک ایلیامنا در آلاسکا، شمالی‌ترین ایالت آمریکا، سقوط کرد که بر اثر آن 3 نفر کشته و 7 نفر زخمی شدند. در این منطقه که مناسب ماهیگیری است، ماه جولای نیز یک هواپیمای دریایی دیگر سقوط کرد که 9 کشته بر جا گذاشت. آژانس‌های فدرال امنیت هوانوردی و سوانح حمل‌ونقل درباره این حوادث تحقیق می‌کنند.

یک کشته در ناآرامی‌های وان
ناآرامی‌های سه‌شنبه شب در شهر وان ترکیه یک کشته برجا گذاشت. به گزارش روزنامه ملیت، افراد منسوب به گروه موسوم به جنبش انقلابی جوانان میهن‌دوست (‌شاخه جوانان گروه پ‌ک‌ک) در محله حاجی‌بکر شهر وان در شرق ترکیه، با نیروهای پلیس که قصد داشتند موانع ایجاد شده توسط این گروه را از خیابان جمع‌آوری کنند، درگیر شدند. طرفداران پ‌ک‌ک بمبی را نیز در مسیر حرکت خودروی زرهی نیروهای پلیس منفجر کردند که موجب وارد شدن خسارت به این خودروی زرهی شد. یک جوان 18 ساله که در این درگیری‌ها  میان اعضای شاخه جوانان پ‌ک‌ک و نیروهای پلیس در وان بشدت زخمی شده بود، هنگام انتقال به بیمارستان درگذشت.

نخستین سخنرانی رائول کاسترو
در سازمان ملل
رئیس‌جمهوری کوبا برای نخستین بار قرار است اواخر ماه جاری میلادی (سپتامبر) در مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی بپردازد. در فهرست اولیه سخنرانان مجمع عمومی سازمان ملل آمده که رائول کاسترو،‌ رئیس‌جمهوری کوبا قرار است در
28 سپتامبر سال جاری میلادی یکی از سخنرانان باشد؛ دقیقا همان روزی که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز قرار است در این مجمع سخنرانی کند. بیش از 160 رهبر قرار است در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس این مجمع شرکت کنند.

2 سال آینده
گرم‌ترین سال‌های تاریخ
دانشمندان اداره هواشناسی بریتانیا پیش‌بینی می‌کنند 2 سال آینده گرم‌ترین دوره در طول تاریخ کره زمین شود. این پیش‌بینی 2 ماه قبل از همایش سازمان ملل متحد در پاریس درباره تغییرات جهانشمول آب‌وهوا مطرح شد و براساس آن وقفه در روند گرمایش پایان یافته و شاهد افزایش شدید دمای هوا خواهیم بود. طبق گزارش سازمان ملل متحد، متخصصان هواشناسی در سال 2013 اعلام کرده بودند دمای هوا در این سال به کمترین میزان از سال 1998 افزایش یافته اما طبق اطلاعات اداره ملی مطالعات اقیانوس‌شناسی و جوی آمریکا و سازمان جهانی هواشناسی، سال 2014 گرم‌ترین سال در این دوره بوده است. به پیش‌بینی دانشمندان بریتانایی سال 2015 میلادی گرم‌ترین سال خواهد بود که پدیده موسوم به «ال‌نینو»  بیشترین تاثیر را در آن دارد، چرا که  نوسانات دمای سطح آب در بخش استوایی اقیانوس آرام باعث انتقال آب‌های گرم به سوی شرق می‌شود.

اسکاتلند خواهان ورود ایران و روسیه به بحران مهاجرت
نیکولاس استرجن، رئیس دولت اسکاتلند درباره ضرورت جست‌وجوی راه‌های حل بحران مهاجرت در اروپا با شرکت قدرت‌های کلیدی منطقه از جمله ایران و روسیه سخن گفت. به گفته خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از استرژن، هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند از عهده حل این بحران برآید: «فقط اقدامات هماهنگ ما به یافتن راه‌حلی مناسب برای این بحران پیش‌بینی نشده و بزرگ ابعاد کمک خواهد کرد».
 


Page Generated in 0/0048 sec