printlogo


کد خبر: 145673تاریخ: 1394/6/28 00:00
اخبار

باید چتر اطلاعاتی سپاه قوی‌تر شود
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به جایگاه ویژه سپاه در حراست از انقلاب اسلامی گفت باید چتر اطلاعاتی سپاه قوی‌تر و گسترده‌تر شود.  آیت‌الله کاظم صدیقی گفت: سپاه رصدکننده است و اطلاعات دقیقی باید نسبت به توطئه‌های داخلی و خارجی داشته باشد و باید چتر اطلاعاتی این نهاد آنقدر قوی باشد که همه حرکات را زیرنظر داشته باشد و کمترین حرکت علیه این نظام، انقلاب، جمهوریت، اسلامیت و دستاوردهای شهیدان را در نطفه خفه و این انقلاب را بیمه کند.  وی ادامه داد: انقلاب ما انقلاب اخلاقی، عرفانی و دینی و تحول بنیادین فرهنگی است. چه زمانی می‌شود گفت ما این انقلاب و تحول را پشت سرگذاشتیم؟ تازه نیروهای جوان ما از راه می‌رسند و تازه دنیا به ما رو آورده است.  خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: ما در اول راه هستیم و به پایان راه نرسیده‌ایم. انقلاب اعلی حرکت قهقرایی است. ملتی که به استقلال رسیده، شهید داده و در تجربه عینی قدرت‌های بزرگ را از گردونه خارج کرده، در جهان منفورشان کرده و به‌ زانو درآورده و گفته است آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ «مرگ بر آمریکا» را در دنیا به فرهنگ تبدیل کرده و با قطع رابطه با آمریکا صاحب انرژی هسته‌ای، فناوری‌های صنعتی شده و در پزشکی خود را خودکفا کرده است، حالا بگوید ما باید دست ذلت به دست آمریکا بدهیم و گذشته‌ها را فراموش کنیم؟!

با حضور اوباما و کری برگزار شد
جشن برجام در وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خاطر پیروزی در مذاکرات هسته‌ای و تحقق برجام، مراسم جشن برگزار کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها، در این جشن که توسط جان کری سفارش داده شده بود، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز حضور داشت تا نشان دهد برای آنچه جان کری در وین برای دولت او به دست آورده، باید کام را شیرین کرد!  خبرگزاری فارس به نقل از وبگاه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» درباره این حضور اوباما گزارش داده است. براساس این گزارش، اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه با توقفی کوتاه در وزارت خارجه در جشنی ویژه که از سوی «جان کری» وزیر خارجه این کشور به مناسبت موفقیت برجام برپا شده بود، شرکت کرد.
جان کری این جشن را با حضور همه همکاران حاضر در مذاکرات فشرده با ایران و دیگر قدرت‌های جهانی برپا داشت.  براساس این گزارش، توقف برای حضور در وزارت خارجه در برنامه‌های اوباما لحاظ نشده بود و به همین دلیل خبرنگاران مجوز ورود به وزارت خارجه را همراه با رئیس‌جمهور آمریکا نداشتند و به همین خاطر 20 دقیقه در خودروی ون منتظر رئیس‌جمهور ماندند تا او دوباره در معیت کاروان موتوری به آنها پیوسته و عازم کاخ سفید شود.   این وبگاه آمریکایی نوشت: اوباما توقف برنامه‌ریزی نشده خود را در حالی انجام داد که بعد از حضور در جلسه کمیته سناتورهای دموکرات که پشت درهای بسته انجام شد عازم کاخ سفید بود. سنای آمریکا روز پنجشنبه در آخرین روز فرصت 60 روزه کنگره برای اعلام نظر درباره توافق هسته‌ای، بار دیگر برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک تشکیل جلسه داد و در نهایت برای سومین بار نتوانست طرح کفایت بررسی و رد برجام را تصویب کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا:
فشار مالی بر ایران را ادامه می‌دهیم
معاون وزارت خزانه‌داری در امور جرائم مالی و تروریسم آمریکا در دیدار با کمیته بانکداری سنا اعلام کرد: با وجود توافق هسته‌ای اخیر فشار بر ایران را ادامه خواهیم داد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام زوبین متعهد شد حتی پس از آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران تحت توافق هسته‌ای به فشار مالی بر تهران ادامه خواهد داد. وی اضافه کرد: اکنون که ما آماده می‌شویم تا در صورتی که ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای عمل کند تحریم‌های هسته‌ای ثانویه را معلق کنیم، همزمان قصد داریم آن دسته از تحریم‌ها را که در توافق هسته‌ای تغییر نمی‌کند تشدید کنیم. ما این فشار را با همکاری نزدیک شرکای‌مان در اروپا، اسرائیل و خلیج‌فارس ایجاد می‌کنیم.


Page Generated in 0/0058 sec