printlogo


کد خبر: 145689تاریخ: 1394/6/28 00:00
شهردار تهران اعلام کرد
برنامه‌ریزی برای احداث خط LRT در پایتخت

گروه اجتماعی: در صورت موافقت اعضای شورا و تخصیص بودجه لازم آن در بودجه سال ۹۵، اولین خط LRT در تهران در پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش «وطن امروز»، محمدباقر قالیباف شهردار تهران که به دعوت شهردار بوداپست و به منظور آغاز فعالیت کمیته خواهرخواندگی تهران و بوداپست به پایتخت مجارستان سفر کرده است، ضمن بازدید از خطوط LRT این شهر و قطارهای جدید مورد بهره‌برداری قرار گرفته در شبکه حمل‌ونقل گسترده بوداپست گفت: حمل‌ونقل عمومی پاک یکی از دغدغه‌های اصلی ما در شهر تهران است که بخشی از آن با توسعه مترو حل می‌شود. البته ما مناطقی را داریم که اگر در این مناطق از تراموا و سیستم ریلی سبک استفاده کنیم، طبق مطالعات انجام شده و تجربه‌های جهانی هم به جهت کمک به حفظ محیط‌زیست و ایمنی و هم تسهیل در تردد مناسب‌تر است.
شهردار تهران بیان داشت: سیستم حمل‌ونقل LRT  برای شهرهای بزرگ بسیار مناسب است، بنابراین با توجه به تجربه غنی که شهر بوداپست در این حوزه داشت، خیلی تمایل داشتم با کارشناسان این شهر درباره مسائل فنی و هزینه‌های تمام‌شده‌شان صحبت داشته باشم. با توجه به این بازدید و آمادگی ایجاد شده برای انتقال این تکنولوژی در کنار مطالعاتی که طی 3 سال گذشته برای بهره‌گیری از این سیستم حمل‌ونقلی در شهر تهران انجام شده، امیدوارم بتوانیم از این مدل حمل و نقلی در تهران بهره ببریم.
قالیباف درباره زمان ورود سیستم LRT به ناوگان حمل‌ونقل تهران تصریح کرد: ما این موضوع را باید در قالب لایحه‌ای به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسانیم. تصور می‌کنم در صورتی که هزینه‌های لازم آن در بودجه سال ۹۵ پیش‌بینی  شود، اولین خط LRT در تهران در پایان سال ۹۵ افتتاح خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0051 sec