printlogo


کد خبر: 145702تاریخ: 1394/6/28 00:00
اخبار

هدیه سنگ محراب جمکران به کارگردان «محمد رسول‌الله(ص)»
این روزها پایان انتظار همه آنهایی است که در سال‌های اخیر اخبار بزرگ‌ترین پروژه سینمای ایران را دنبال می‌کردند، این را فروش 5 میلیاردی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» تاکنون ثابت می‌کند.  به گزارش تسنیم، در آخرین اتفاق مربوط به فیلم مجید مجیدی، کارگردان برجسته سینمای ایران که سخنران پنجمین گردهمایی سراسری جامعه ایمانی مشعر بود در سفر به مسجد مقدس جمکران میهمان طرح به احترام باران شد. مجیدی در این سفر از خاطره دوری که از این مسجد مقدس داشت گفت و فضای کنونی مسجد را باشکوه و عظیم خواند.  در پایان این مراسم نیز قطعه‌ای از سنگ محراب مسجد مقدس جمکران که با آرم فیلم محمد رسول‌الله(صلی‌الله علیه وآله وسلم) حکاکی شده بود به‌عنوان یادبود به مجیدی اهدا شد.

همایش بین‌المللی «نکوداشت مقام مولانا» ‌برگزار می‌شود
دومین همایش بین‌المللی «نکوداشت مقام مولانا»‌ مهر امسال در تهران برگزار و از تعدادی از فعالان این عرصه تجلیل خواهد شد.   به گزارش تسنیم، پروفسور حسین باهر، دبیرکل این همایش گفت: از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس، شهردار تهران و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان برای حضور در این همایش دعوت کرده‌ایم که اغلب آنها پاسخ مثبت داده‌اند.  وی افزود: همچنین سفیران کشورهای ترکیه، هند، پاکستان، تاجیکستان و افغانستان نیز برای حضور در همایش نکوداشت مولانا اعلام آمادگی کرده‌اند. به گفته پروفسور باهر در این همایش از 10 برگزیده در زمینه‌های مولوی‌شناسی، تحقیق، شعر، موسیقی، انتشارات، تالیف، خط و نقاشی، رسانه جمعی، دبیری انجمن و بانوی منتخب، با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل خواهد شد. وی توضیح داد: هیات انتخاب تا امروز برخی برگزیدگان را شناسایی و معرفی کرده و برخی بخش‌های دیگر هنوز مشخص نشده‌است. همایش بین‌المللی نکوداشت مولانا 5 مهر 94 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه بهشتی در تهران برگزار می‌شود.

توطئه آمریکایی در مستند «آلنده»
مستند «آلنده» به کارگردانی پاتریشیا گازمن، پیرامون رئیس‌جمهور ملی‌گرای شیلی، سالوادور آلنده بوده که اعتقاد داشت سرمایه‌داری غربی برای جوامع، بیش از منفعت، خسارت در پی داشته است. او سال 1970 با شعار ملی کردن صنایع، دفاع از دموکراسی مبتنی بر آرای مردم و بهبود وضعیت اقتصادی، توانست حمایت یک ائتلاف وسیع از احزاب شامل حزب کمونیست و حزب سوسیالیست را تحت عنوان اتحاد مردم جلب کند و رئیس‌‌جمهور منتخب مردم شیلی شود.  به گزارش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، «پاتریشیا گازمن» در مستند خود، در کنار معرفی شخصیت و زندگی آلنده، از زبان دوستان، فرزند و همراهان او، توطئه‌های ایالات متحده علیه خواست یک ملت را نیز به تصویر کشیده و نشان داده است چگونه ایالات متحده برای سرنگونی او به هر اقدامی، از تحریم اقتصادی تا کودتا و قتل دست زد.

سعید راد:
 مجیدی فرهنگ دینی ما را به دنیا شناساند
 بازیگر قدیمی سینما گفت: «محمد رسول‌الله(ص)»، فیلم بسیار خوبی در سینمای ایران است که ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد. به گزارش نسیم، سعید راد افزود: ما فرهنگی در ایران داریم که آن، فرهنگ مذهبی ما است منتهی این فرهنگ مذهبی شیعی در دنیا و کاربرد آن در جوامع هنوز شناخته نشده است اما فیلمسازان ما نظیر مجیدی با همت و غیرت در حال انجام دادن این کار هستند و این مساله بسیار مهمی است.

سینما از دیدگاه ابراهیم فیاض
نقدها و یادداشت‌های سینمایی ابراهیم فیاض در کتابی با عنوان «سیاستگذاران و سینمای جشنواره‌ای در بوته نقد» منتشر می‌شود. به گزارش مهر، ابراهیم فیاض، پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی و استاد دانشگاه تهران تازه‌ترین کتاب خود را با موضوع سینمای ایران و جشنواره‌های سینمایی ایران با عنوان «سیاستگذاران و سینمای جشنواره‌ای در بوته نقد» برای انتشار به موسسه انتشارات سوره مهر تحویل داد.


Page Generated in 0/0063 sec