printlogo


کد خبر: 145703تاریخ: 1394/6/28 00:00
رویدادها

اعلام عناوین روزهای هفته دفاع‌مقدس
به پیشواز پاسداشت قهرمانانی سرافراز
عناوین و محورهای تبلیغی روزهای سی‌وپنجمین سالگرد هفته دفاع‌مقدس با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» توسط ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس اعلام شد. هفته دفاع‌مقدس از سه‌شنبه 31 شهریورماه آغاز شده و تا سه‌شنبه هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت و عناوین آن عبارت است از: عنوان روز اول، 31 شهریور: «نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی». محور تبلیغ: «روز رژه نیروهای مسلح  و نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور». عنوان روز دوم، اول مهر: «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی، سربازان». محور تبلیغ: «روز عرفه و توجه به معنویت، عبادت، تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع‌مقدس، پاسداشت سربازان، حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش و روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه». عنوان روز سوم، دوم مهر: «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی». محور تبلیغ: «روز عید سعید قربان، روز ایثار و از خود گذشتن و تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان و روز غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا و دیدار از جانبازان». عنوان روز چهارم، سوم مهر: «معنویت، زنان، خانواده و سلامت». محور تبلیغ: «حضور پرشور در نماز جمعه، تجلیل از نقش زنان در دفاع‌مقدس، توجه ویژه به نقش خانواده و تربیت فرزندان و ترویج  ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی و همچنین سلامت جسم و روان با ورزش همگانی». عنوان روز پنجم، چهارم مهر: «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف»، محور تبلیغ: «توجه دادن جوانان به بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع‌مقدس». عنوان روز ششم، پنجم مهر: «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان، پیشکسوتان»، محور تبلیغ: «تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و گرامیداشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه(ع) و تجلیل از رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان دفاع‌مقدس». عنوان روز هفتم، ششم مهر: «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی». محور تبلیغ: «تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، رهبری، وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی به عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی». عنوان روز هشتم، هفتم مهر: «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان». محور تبلیغ: «سالروز شهادت فلاح، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان‌آرا و نکوداشت فرماندهان شهید».

«حاج‌کاظم» در هفته دفاع ‌قدس می‌آید
مستند «حاج‌کاظم» همزمان با هفته دفاع‌مقدس وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. به گزارش ایسنا، این فیلم ساخته مسعود نجفی که پیش از این در جشنواره‌های فیلم فجر، کوتاه، حقیقت، دفاع‌مقدس و تصویر سال به نمایش درآمده است توسط موسسه تصویرگستر پاسارگاد عرضه خواهد شد.  «حاج‌کاظم» همچنین پیش از این نامزد بهترین مستند دفاع‌مقدس در جایزه بزرگ شهید آوینی شده است. این فیلم با حضور پرویز پرستویی در 60 دقیقه روایت مشکلات اعزام جانبازی 70 درصد به نام ناصر افشاری جهت مداوا به خارج از کشور و موانع ایجاد شده بر سر راه او است.

محسن اسلام‌زاده، کارگردان مستند «به دنبال صلح»:
اگر مدعی مستندسازی بحران هستیم باید هزینه‌های آن را بپردازیم
کارگردان و فیلمبردار مستند «به دنبال صلح» معتقد است برای مستندسازی بحران باید هزینه‌های آن را هم پرداخت. به گزارش تسنیم، محسن اسلام‌زاده، کارگردان مستند «به دنبال صلح» در بخشی از نشست رونمایی از این فیلم در حوزه هنری گفت: چرا باید آدم‌های مختلف ندانند در سوریه و دمشق چه خبر است؟ تحقیق آثار ما خوب نیست و اکنون بدتر هم شده، زیرا جوانانی که به این عرصه وارد شده‌اند بیشتر به دنبال ثبت تصاویر زیبا با دوربین‌های باکیفیت هستند و به جای تحقیقات، زیبایی بصری مدنظر قرار گرفته است. البته برخی هم وجود دارند که در اولین سفرها و کارهای خود در عراق آثار خوبی را تولید کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0051 sec