printlogo


کد خبر: 145706تاریخ: 1394/6/28 00:00
حمایت تمام قد رئیس فدراسیون فوتبال از مرد پرتغالی
کفاشیان: از حرف‌هایی که علیه کی‌روش درآوردند، تعجب کردم

گروه ورزشی: تنها 3 روز بعد از حرف‌های عجیب علی‌اکبر محمدزاده، رئیس سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال علیه کارلوس کی‌روش، علی کفاشیان پشت سر این مرد پرتغالی درآمد و بشدت از او و تیم تحت هدایتش دفاع کرد؛ شاید این نوع دفاع در 5 سال حضور کی‌روش در فوتبال ایران بی‌نظیر باشد، بویژه اینکه گفت‌وگوی کفاشیان در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده تا نشان دهد، حمایت کفاشیان از کی‌روش و تیم‌ملی موضع رسمی فدراسیون است. سه روز پیش بود که محمدزاده پس از قبول استعفایش از سوی کفاشیان در گفت‌وگویی عجیب مدعی شد در زندگی شخصی کی‌روش فساد وجود دارد و همین فساد به پرونده‌ای برای کی‌روش در کمیته اخلاق تبدیل شده است اما کفاشیان در مصاحبه‌ای که دیروز با سایت فدراسیون فوتبال انجام داد بشدت از کی‌روش دفاع کرد و گفت: در این سال‌ها یک نکته منفی هم از کی‌روش توسط حراست و دیگر مراجع نظارتی گزارش نشده است. مهم‌تر از این گفته شاید جایی باشد که بار دیگر کفاشیان مخالفتش را با نظرات دبیرکل تحمیلی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال نشان داد و برخلاف مصاحبه تازه علیرضا اسدی، گفت از کادر فنی و تیم‌ملی به طور کامل رضایت دارد. کفاشیان که پنجشنبه‌شب برای حضور در جلسات کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به سوییس سفر کرد، در ابتدای این مصاحبه از اهداف سفرش گفت: «ابتدا به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فیفا در جلسه این کمیته در فیفا شرکت خواهم کرد سپس باید به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه این کمیته حاضر شوم. در این جلسات تصمیم‌های مهمی درباره مسابقات جوانان و بانوان اتخاذ خواهد شد و تقویم 3 ساله این 2 رشته به تصویب خواهد رسید. برای توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در قاره آسیا برنامه‌هایی مدنظر قرار گرفته که با توجه به مسؤولیت من به عنوان رئیس این کمیته باید بررسی‌های لازم را درباره این برنامه‌ها انجام دهم. همچنین مسابقات بانوان را هم که در مالزی برگزار می‌شود نظارت خواهم کرد».  رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگوی خود درباره موافقتش با استعفای اکبر محمدزاده از کمیته اخلاق اظهار کرد: کمیته اخلاق براساس آیین‌نامه و مقررات می‌تواند احکامی که مدنظر دارد صادر کند و ما هم ایرادی به این موضوع وارد نکردیم بلکه ایراد ما درباره نحوه اعلام حکم و زمان آن بود. به اعتقاد من در این دو مورد به تصمیم کمیته اخلاق ایراد وارد بود. به همین خاطر محمدزاده ناراحت شد و استعفا کرد، ما هم استعفای او را قبول کردیم. در واقع ما اصراری به این تغییر نداشتیم اما خود ایشان استعفا کرد.
کفاشیان درباره مصاحبه منتسب به محمدزاده که گفته بود پرونده‌ای تحت عنوان فساد در زندگی شخصی کی‌روش در کمیته اخلاق وجود دارد، گفت: نمی‌دانم آقای محمدزاده از کجا درباره زندگی شخصی کی‌روش خبر دارد اما مطمئنا این ادعا صحت ندارد. ضمن اینکه به هیچ‌وجه درست نیست حالا و در شرایطی که ایشان از کمیته اخلاق رفته چنین بحث نادرستی را مطرح می‌کند و مصاحبه انجام می‌دهد.
محمدزاده در کمیته اخلاق برای فوتبال زحمت زیادی کشید اما خودش نخواست در این شرایط باشد، با این حال ما از تجربیات او استفاده خواهیم کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا در این چند وقت مورد انضباطی از اعضای تیم‌ملی گزارش شده است یا خیر، افزود: در 5 سالی که کی‌روش هدایت تیم‌ملی را برعهده دارد، نظم و دیسیپلین بسیار خوب و مثال‌زدنی را چه از طرف او و چه از طرف سایر اعضای تیم‌ملی شاهد بودیم و حتی یک مورد هم گزارش منفی نداشته‌ایم. در این سال‌ها و حتی هنگام سفرها هم گزارش‌های بسیار خوبی از حراست و دیگر مراجع نظارتی برای ما درباره تیم‌ملی ارسال شد و من واقعا از طرح چنین موضوعی تعجب می‌کنم.
کفاشیان درباره گزارش یکی از روزنامه‌ها مبنی بر پرداخت 100 هزار یورو توسط آل‌اشپورت به کی‌روش هم گفت: در ابتدا باید بگویم این مبلغ 100 هزار دلار بود نه 100 هزار یورو، ضمن اینکه اسپانسر شخصی موضوع متعارف و متداولی در ورزش حرفه‌ای دنیاست و اکثر چهره‌های ورزشی جهان برای خود اسپانسر شخصی دارند بنابراین پولی که دریافت شده قانونی است. علاوه بر این امضای این قرارداد با کی‌روش به پیشنهاد خود این شرکت صورت گرفت و اینطور نبود که آنها به زور مجبور به بستن این قرارداد شده باشند. آل‌اشپورت می‌خواست کی‌روش از تولیداتش استفاده کند و تبلیغی انجام دهد بنابراین چنین قراردادی را با رضایت دو طرف امضا کرد. این شرکت حتما موارد مشابه دیگری با چهره‌های ورزشی دنیا داشته و اینطور نبوده که این شرکت برای تبلیغ تولیداتش تنها به کی‌روش پول بدهد.
وی با تمجید از عملکرد کادر فنی و بازیکنان تیم‌ملی گفت: من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال از عملکرد کادر فنی و بازیکنان رضایت کامل دارم و همین جا از آنها تشکر می‌کنم. از آنها می‌خواهم به این حرف‌ها و موضوع‌ها گوش ندهند و تمرکزشان فقط روی موفقیت تیم‌ملی باشد؛ مطمئن باشند از حمایت کامل فدراسیون فوتبال برخوردارند و ما به طور کامل در فدراسیون فوتبال پشت آنها هستیم.


Page Generated in 0/0064 sec