printlogo


کد خبر: 145707تاریخ: 1394/6/28 00:00
اخبار

خادم: روحانی از کشتی حمایت کند
رسول خادم از رئیس‌جمهور درخواست کرد در دیپلماسی ورزشی و کسب کرسی‌های بین‌المللی، به ورزش ملی ایران کمک کند. وی در ادامه با اشاره به ضعف‌های بخش بین‌الملل ورزش ایران در گسترش روابط با مجامع بین‌المللی، گفت: متاسفانه بخش بین‌الملل ورزش ایران فقط به کار ترجمه می‌پردازد و اگر کسی بتواند به مجمع بین‌المللی ورزش راه پیدا کند عملا براساس فعالیت‌های خودش بوده است. فدراسیون کشتی به لحاظ برنامه‌ها و اقداماتی که در جهت توسعه کشتی در دنیا انجام داده است، از دید اتحادیه کشتی رتبه اول دنیا را در اختیار دارد اما وقتی می‌خواهند پست‌ها را میان کشورها تقسیم کنند به صورت مستقیم با رؤسای رئیس‌جمهور کشورها مذاکره می‌کنند و حمایت سران سیاسی کشورها در این امر بسیار تاثیرگذار است.  به‌عنوان مثال اخیرا آمریکا به مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه برای حضور در مسابقات جهانی ویزا نداد. بلافاصله پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که به بسکتبالیست‌های آمریکا برای ورود به روسیه ویزا نخواهیم داد. با این کار اتحادیه جهانی فهمید با رئیس فدراسیون روسیه روبه‌رو نیست‌ بلکه مستقیما با رئیس‌جمهور این کشور سر و کار دارد و این حمایت‌ها بسیار تاثیرگذار است.  رئیس فدراسیون کشتی در پایان درباره درخواست خود از رئیس‌جمهور، گفت: ما از رئیس‌جمهور حمایت جدی از ورزش ملی ایران برای کسب کرسی‌های بین‌المللی را خواستاریم.

عذرخواهی اصفهانیان از پرسپولیسی‌ها
رئیس کمیته داوران به خاطر اشتباه احمد صالحی در دیدار پرسپولیس عذرخواهی کرد. فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داور دیدار پرسپولیس و سایپا، اظهار کرد: متاسفانه طبق گفته ناظر بازی، صالحی در اعلام پنالتی به سود سایپا اشتباه کرد. توپ به سر بازیکن پرسپولیس خورد اما داور فکر کرد این بازیکن توپ را با دست لمس کرده که تصمیم اشتباهی بود. وی در پاسخ به این سوال که پرسپولیسی‌ها می‌گویند چرا این اشتباهات فقط علیه ما است، تصریح کرد: عذر‌خواهی می‌کنم، ما بهترین داور لیگ چهاردهم را برای این بازی انتخاب کردیم اما او به دلیل اشتباه در جای‌گیری یا عدم تمرکز در لحظه تصمیم‌گیری، نتوانست در لحظه اعلام پنالتی درست نظر دهد. بالاخره این اتفاق رخ داده و داور نتوانست به درستی تصمیم بگیرد اما پرسپولیسی‌ها خودشان هم در گلزنی کم‌دقت بودند. داور 2 پنالتی برای آنها گرفت اما نتوانستند یکی را گل کنند. رئیس کمیته داوران در ادامه با بیان اینکه احمد صالحی در طول بازی جز یک مورد اشتباه دیگری نداشت، افزود: پنالتی‌های پرسپولیس به درستی اعلام شد اما او در صحنه موردنظر اشتباه داشت. با توجه به این تصمیم اشتباه و تاثیرگذاری آن در نتیجه بازی طبق آیین‌نامه او مورد جریمه قرار می‌گیرد و با او برخورد می‌کنیم.

تغییرات در فهرست تیم امید
تیم‌ملی فوتبال امید ایران از 8 مهر در رقابت‌های غرب آسیا به میدان می‌رود. ایران در این مسابقات با عربستان و بحرین همگروه است. اسامی 23 بازیکن دعوت‌شده از سوی محمد خاکپور برای حضور در این مسابقات به فدراسیون فوتبال اعلام شد. این در حالی است که طبق اخبار اعلام‌شده قرار بود در این رابطه جلسه‌ای بین کارلوس کی‌روش (سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان) و محمد خاکپور (سرمربی تیم‌ملی امید) برای هماهنگی جهت اعلام لیست جدید تیم‌ملی امید و بزرگسالان برگزار شود که به دلیل سفر علی‌ کفاشیان به کشور مالزی این کار به تعویق افتاد. در همین راستا طبق اخبار واصله از فدراسیون فوتبال این لیست با تغییرات زیادی نسبت به اردوی هلند همراه شده اما به نظر می‌رسد به خاطر اینکه چند تن از بازیکنان بزرگسالان هم نامشان در این لیست قرار دارد، مسؤولان فدراسیون این لیست را هنوز اعلام نکردند تا هماهنگی‌ نهایی با سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان انجام شود.
در لیست جدید نام محمدرضا اخباری، علی کریمی، میلاد محمدی بین بازیکنان تیم‌ملی امید قرار دارد. البته این نفرات در لیست نفرات اعزامی به اردوی هلند هم بودند که به دلیل حضور این نفرات در بین بازیکنان تیم‌ملی بزرگسالان آنها به هلند نرفتند. علیرضا جهانبخش‌، سردار آزمون و مهدی ترابی به دلیل اهمیت بازی‌های مقدماتی تیم‌ملی بزرگسالان در انتخابی جام‌جهانی در این مسابقات حضور ندارند.


Page Generated in 0/0057 sec