printlogo


کد خبر: 145716تاریخ: 1394/6/28 00:00
چهارگوشه

آتش‌سوزی در ‌هتل حجاج در مکه
آتش‌نشانی عربستان پنجشنبه آتش‌سوزی در یک هتل در منطقه العزیزیه در مکه را مهار کرد. این آتش‌سوزی در یکی از اتاق‌های هتل رخ داده که نیروهای آتش‌نشانی 1028 تن از حجاج را از این هتل خارج کرده‌اند. طبق اعلام سخنگوی رسانه‌ای آتش‌نشانی عربستان و عملیات‌های دفاع شهری، 2 تن از حجاج حاضر در هتل زخمی شده‌اند. هفته گذشته سقوط یک بالابر در حرم خانه خدا منجر به کشته شدن دست کم 111 تن از حجاج شد که 11 نفر از آنها ایرانی بودند.

تعلق ۹۵ درصد پایگاه‌های نظامی جهان به آمریکا
95  درصد از پایگاه‌های نظامی موجود در نقاط مختلف جهان به آمریکا تعلق دارد. آمریکا بخش اعظمی از این پایگاه‌ها را به بهانه دفاع از منافع ملی خود در برابر تهدیدهای خارجی احداث کرده است. بنابراین می‌توان گفت حضور گسترده نظامی آمریکا در جهان می‌تواند به خودی خود برای ثبات جهانی یک تهدید باشد. آمریکا در حال حاضر در کشورهای آلمان، ژاپن، جمهوری کره و ده‌ها کشور دیگر  پایگاه نظامی دارد. حضور نظامی آمریکا در فضا نیز روز به روز در حال افزایش است.

افزایش حملات علیه زندانیان سیاسی در امارات
مرکز بین‌المللی عدالت و حقوق بشر از افزایش حملات علیه زندانیان سیاسی بویژه زندانیان گروه «امارات 94» در زندان الرزین از سوی مسؤولان اماراتی خبر داد. این نهاد حقوق بشری اعلام کرد: مسؤولان اماراتی، متهمان را به مدت 3 روز در سلول‌های انفرادی نگاه می‌دارند و همه وسایل آنها را مصادره می‌کنند. این منبع تصریح کرد نیروهای اماراتی، زندانیان را از گفت‌وگوی تلفنی با خانواده‌هایشان محروم می‌کنند و غذاهای ناسالم دراختیارشان قرار می‌دهند.

رقابت چین با آلمان در فروش تسلیحات
چین در چارچوب تلاش برای گسترش صادرات تسلیحاتی خود و دستیابی به بازارهایی فراتر از بازارهای سنتی آسیا، درصدد است دو زیردریایی با قیمتی کمتر از زیردریایی‌هایی که آلمان به مصر پیشنهاد کرده، به قاهره بفروشد. موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم در ماه مارس اعلام کرد چین جای آلمان را به عنوان سومین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان گرفته است؛ هرچند حدود 70 درصد این صادرات به پاکستان، بنگلادش و میانمار بوده است.

داعش روزانه 50 نفر را در نینوا اعدام می‌کند
به گفته یک نماینده پارلمان عراق، تروریست‌های داعش به‌طور میانگین، روزانه 50 نفر از ساکنان استان نینوا را اعدام می‌کنند. به گزارش سومریه نیوز، نایف الشمری، عضو کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق، روز پنجشنبه ضمن بیان این مطلب، ابراز امیدواری کرد عملیات آزادسازی نینوا به سرعت و در سطح مطلوب به انجام برسد. او به استقبال مردم موصل از نیروهای امنیتی عراق و کمیته‌های داوطلب مردمی اشاره کرد و افزود ساکنان شهر موصل خواستار آزادی استان نینوا از تروریست‌های داعش هستند و با شاخه‌های گل به استقبال نیروهای امنیتی عراق و داوطلبان مردمی  می‌روند.

اعتراض مردم به بی‌بی‌سی به خاطر کوربین
بیش از ۵۷هزار انگلیسی با امضای توماری نسبت به جوسازی بی‌بی‌سی ضد رهبر جدید حزب کارگر اعتراض کردند و خواهان رعایت اصل انصاف و گزارشگری بی‌طرفانه از سوی این رسانه شدند.  به گزارش روزنامه تلگراف، امضاکنندگان تومار از بنگاه خبرپراکنی سلطنتی بریتانیا (بی‌بی‌سی) خواستند همان‌طور که جرمی کوربین را به‌عنوان یک «چپگرا» توصیف می‌کنند، از دیوید کامرون با عنوان یک «نخست‌وزیر راستگرا» نام ببرد. بی‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های جریان اصلی وابسته به سلطنت و سرمایه‌داری در انگلیس از شنبه هفته گذشته که کوربین طی یک شگفتی بزرگ سیاسی به‌عنوان رهبر جدید حزب کارگر انتخاب شد به صورت مستقیم یا غیرمستقیم شروع به تخریب چهره او کرده‌اند و این در حالی است که برخلاف سایر رسانه‌های یادشده، بی‌بی‌سی ارگانی دولتی محسوب می‌شود و شهروندان انگلیسی بابت آن مالیات می‌دهند.


Page Generated in 0/0053 sec