printlogo


کد خبر: 145738تاریخ: 1394/6/29 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت پدر شهیدان جهان‌آرا
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در پی درگذشت پدر شهیدان جهان‌آرا پیام تسلیتی صادر کردند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور آقای حاج سیدهدایت‌الله جهان‌آرا، مرد مؤمن غیور و صبور و پدر 3 شهید سرافراز را به خانواده‌ گرامی و دوستان و وابستگان ایشان و به همه‌ مردم عزیز خرمشهر تسلیت عرض می‌کنم. این انسان خدوم و پرتلاش که فرزند نامدارش محمد جهان‌آرا در شمار ستارگان درخشان دفاع‌ مقدس است، با صبر و ایمان عمیق و روحیه‌ تلاشگر خود، یادهای گرامی و فراموش‌نشدنی از خود به جای گذاشته است، رحمت خدا بر او.
سیدعلی خامنه‌ای
28 شهریور 1394

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای
دوشنبه راهی نیویورک می‌شود
تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان دوشنبه هفته جاری راهی نیویورک می‌شود. به گزارش ایسنا،  قرار است تیم‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و 1+5 پس از 2 ماه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درباره آخرین تحولات سیاسی، حقوقی، فنی و اجرایی برنامه جامع اقدام مشترک رایزنی کنند. این اولین دیدار مقامات مذاکره‌کننده ایران و 1+5 است که پس از توافق وین صورت می‌گیرد. در این سفر قرار است رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و سیاسی درباره ابعاد فنی و حقوقی عملیاتی ساختن برجام میان
2 طرف صورت گیرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های نامشخص برجام روز اجرای این توافق است که هنوز تعیین نشده است. بنا بر اعلام روزنامه‌های آمریکایی رئیس‌جمهوری این کشور ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر) دستورالعمل لغو تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را صادر خواهد کرد. براساس گزارش رسانه‌های روسی، وزیران خارجه ایران و ۱+۵ نیز به احتمال قوی ۶ مهر در نیویورک با یکدیگر دیدار می‌کنند.

احتمال حضور رؤسای قوا در کمیسیون برجام
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از رایزنی این کمیسیون برای حضور رؤسای قوای مجریه و قضائیه در این کمیسیون خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی از رایزنی این کمیسیون برای حضور رؤسای قوای مجریه و قضائیه در این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون ویژه بررسی برجام برای حضور حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور و آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس دستگاه قضا، برای بررسی جمع‌بندی مذاکرات وین در این کمیسیون آمادگی کامل دارد. وی به اظهار تمایل رئیس مجلس برای حضور در یکی از جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام اشاره کرد و افزود: آقای لاریجانی برای حضور در یکی از جلسات این کمیسیون ابراز تمایل کرده که بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور وی در کمیسیون در حال انجام است اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست. سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین تأکید کرد: گزارش این کمیسیون پیرامون ابعاد مختلف برجام پس از استماع نظرات کارشناسان حقوقی تهیه و به هیأت‌رئیسه مجلس تقدیم می‌شود.

جزئیات مراسم ختم آیت‌الله خزعلی
امروز یکشنبه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره عالم وارسته حضرت آیت‌الله خزعلی در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد. به گزارش مشرق،  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت مجدد به مناسبت ارتحال جانسوز  عالمِ عامل و پرهیزکار، مجاهد صبور و مبارز نستوه حضرت آیت‌الله خزعلی، با صدور اطلاعیه ترحیم و تسـلیـتی اعلام کرد: مــراســـم تـرحـیـم و بـزرگــداشـــت مـرحـوم حضــرت آیـت‌الله حـاج شــیخ ابـوالـقـاســم خــزعـلـی رحمت‌الله‌علیه، (یــکشـــنـبه  29 شهریورماه  از ســاعت 10 الی 12 صبــح، با سخنرانی آیت‌الله موحدی‌کرمانی، امام جمعه موقت تهران در  مــدرســـه عــالـی شـــهیـد مــطـهـری  (واقع در خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از میدان بهارستان) با حضور اقشار مختلف مردم قدرشناس، دوستداران و ارادتمندان ایشان و مسؤولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec