printlogo


کد خبر: 145755تاریخ: 1394/6/29 00:00
نیمکت

معاون وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
تفکیک  مدارس ابتدایی به 2 دوره
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای نظام دوره‌ای در مدارس ابتدایی از سال تحصیلی
96-95 خبر داد. محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره طرح دوره‌ای در مدارس ابتدایی گفت: یکی از تکالیف سند تحول بنیادین اجرای نظام دوره‌ای در مقطع ابتدایی است، به این معنا که باید ساختار دوره ابتدایی 3-3 شود. وی به ایسنا بیان داشت: بر این اساس پایه‌های اول، دوم و سوم در دوره اول ابتدایی و پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در دوره دوم ابتدایی ساماندهی می‌شوند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به مطالعات و ارزیابی‌های انجام شده در کشور پیرامون این موضوع اظهار داشت: نتایج تحقیقات حاکی از آن است که اگر دانش‌آموزان از پایه اول تا ششم در کنار هم در یک مدرسه باشند چندان مطلوب نیست. یک علت آن است که تراکم جمعیت در مدرسه‌های بالای 200 نفر بالا می‌رود و ارائه خدمات با کیفیت مشکل می‌شود. دیمه‌ور افزود: همچنین تنوع سنین دانش‌آموزان نیز مشکلاتی به بار می‌آورد حال آنکه جهت‌گیری‌های تعلیم و تربیت با یکدیگر متفاوت هستند. وی با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم و امکان‌سنجی‌های لازم را انجام داده‌ایم، یادآور شد: از استان‌ها و مناطق درخواست کرده‌ایم مدارس بالای 500 دانش‌آموز از سال تحصیلی آینده (96-95) به 2 مدرسه مجزا دوره اول و دوره دوم ابتدایی هر کدام با ظرفیت
250 نفر تبدیل شوند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: بر این اساس تابلوی مدارس نیز تغییر پیدا کرده و دوره اول و دوره دوم از یکدیگر جدا می‌شوند.

استخدام 10هزار نفر در آموزش‌و‌پرورش
5 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و 5هزار نفر از طریق کنکور سراسری از مهر امسال وارد آموزش‌و‌پرورش می‌شوند. محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا غیر از نفراتی که از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش‌و‌پرورش می‌شوند، امکان جذب در این دستگاه از طریق دیگر وجود دارد؟»، اظهار داشت: امسال در مهرماه از دو طریق، ورودی نیروی انسانی به آموزش‌و‌پرورش خواهیم داشت.
وی به فارس افزود: روش نخست 5 هزار نفری هستند که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند و از طریق آزمون استخدامی پذیرش می‌شوند و پس از آن یک‌سال دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان سپری می‌کنند و از مهر سال 1395 استخدام پیمانی آموزش‌و‌پرورش می‌شوند. بطحایی به روش دومی که قرار است تعدادی نیرو جذب آموزش‌و‌پرورش شود اشاره و خاطرنشان کرد: روش دوم رویه سابقی است که از طریق دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب آموزش‌و‌پرورش شده است که این کار ادامه خواهد داشت.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش عنوان کرد: امسال نیز 5هزار نیرو از طریق کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم هستند از مهر ماه جذب آموزش‌و‌پرورش شده و به مدت 4 سال در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل و آموزش خواهند پرداخت.
وی گفت: این افراد از وقتی که وارد آموزش‌و‌پرورش شوند استخدام می‌شوند و حقوق آنها نیز برقرار خواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec