printlogo


کد خبر: 145766تاریخ: 1394/6/29 00:00
نگاهی به فروش کتاب در هفته‌ای که گذشت
از «قاف» تا «آن بیست‌وسه نفر»

کتاب «قاف» تازه‎ترین اثر یاسین حجازی با موضوع زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) که همزمان با اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده بازار کتاب را تحت‌الشعاع قرار داد. «قاف» در کمتر از 10 روز به چاپ دوم رسیده و از سوی مخاطبان به‌خوبی دیده شده است.
به گزارش فارس، البته «رقعه» سروده سیدحمیدرضا برقعی نیز در جدول به‌عنوان یک مجموعه شعر پرفروش دیده می‌شود. همچنین داستان «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده همچنان دلچسب و خواندنی محسوب می‌شود و توانست در کمتر از یک هفته جایگاه پرفروش‌ترین کتاب در هفته گذشته را از آن خود کند؛ خاطرات زنی که در طول 8 سال ازدواجش با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی زندگی‌ را اداره کرد. «دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، دختری که آنقدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا از سد مشکلات گذر کند. در رده دوم فروش آثار داستانی همچنان «آن بیست‌وسه نفر» می‌درخشد و کتاب «جام‌جهانی در جوادیه» به دلیل معرفی در برنامه خندوانه به فروش خوبی دست یافته و در رده سوم پُرفروش‌های هفته گذشته قرار گرفته است.
در میان آثار فلسفی نیز کتاب جدید «این قرن» نوشته آلن بدیو با ترجمه فؤاد جراح‌باشی و از انتشارات بیدگل در صدر این دسته کتاب‌ها قرار دارد. آلن بدیو، فیلسوف معاصر فرانسوی و منتقد پسامدرنیسم است که در این کتاب قرن گذشته را از زوایای فلسفه، سیاست و ادبیات بررسی می‌کند و برای این منظور از متون مختلف ادبی و فلسفی در قالب ارجاع و نقل قول، مطالبی را ارائه می‌کند.
در میان برترین ناشران باز هم می‌توان به سوره مهر رسید که آثار منتشره‌اش با استقبال خوبی در بازار کتاب مواجه است و دفتر نشر معارف به‌عنوان ناشر بعدی از حیث فروش آثار قرار دارد و در رتبه سوم ناشرانی چون روزبهان، موسسه جهادی (صهبا)، افق و انقلاب اسلامی قرار دارند. فصل تابستان آخرین روزهای خود را از نفس می‌گذراند و امید به این است که وضعیت استقبال از آثار مکتوب در فصل پاییز افزایش یابد و مردم به جای از دست دادن فرصت در فضاهای مجازی و پرداختن به حاشیه‌ها برای رسیدن به مرز دانایی، آثار ارزنده چاپ‌شده را از دیده بگذرانند.
 


Page Generated in 0/0045 sec