printlogo


کد خبر: 145772تاریخ: 1394/6/29 00:00
اخبار

رمان «محمد(ص)»  ضمیمه فیلم مجیدی شد
انتشارات مدرسه با همکاری حوزه هنری اقدام به توزیع رمان «محمد(ص)» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی در سینماهای محل اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» کرده است.  به گزارش تسنیم‌، محمدحسین محبت‌پناه، مدیر داخلی موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) با اعلام این خبر گفت:‌ همزمان با اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در سینماهای ایران با حوزه هنری وارد مذاکره شدیم تا رمان «محمد(ص)»‌ نیز در سینماهای حوزه هنری توزیع شود. آنها نیز از این امر استقبال کردند و قرار شد اساسا‌ً‌ کتاب‌هایی را که درباره پیامبر(ص) منتشر شده‌اند‌ در این سینماها عرضه کنند.  محبت‌پناه تصریح کرد: اکنون رمان «محمد(ص)» و پوستر مربوط به این کتاب به تمام سینماهای حوزه هنری ارسال شده و کار با افت و خیزی اندک در حال انجام است. به هر حال این تجربه نخست عرضه کتاب در کنار فیلم است و باید تجربیات بیشتری در این زمینه کسب کرد. وی همچنین از توزیع رمان «محمد(ص)»‌ در برخی سینماهای شهرستان‌های سراسر کشور که به اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» می‌پردازند،‌ خبر داد. رمان محمد(ص) نوشته ابراهیم حسن‌بیگی تاکنون بیش از 10 بار به چاپ رسیده است.  در این رمان که در 15 بخش تألیف شده است، شخصی یهودی که به‌عنوان یک دانشمند معرفی می‌شود، از طرف شورایعالی یهود مأمور می‌شود به سمت پیامبر اسلام(ص) گرایش پیدا کرده و یا او را کشته یا عقایدش را به چالش بکشد. وی به سوی پیامبر اکرم (ص) رفته و شرح زندگی و فعالیت‌های او را در 15 گزارش مجزا برای شورایعالی ارسال می‌کند اما پس از ارسال گزارش پانزدهم که در ایام بیماری و رحلت پیامبر اکرم(ص) انجام می‌شود، به شهر خود بازمی‌گردد و حس می‌کند دچار نوعی فقدان شده و روح خود را اسیر رفتار و پیام و کردار پیامبر اکرم(ص) می‌بیند.

لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی:
همه مناطق کشور از حیث کتابخوانی محروم هستند
لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همه مناطق کشور از حیث کتابخوانی بسیار ضعیف هستند و لازم است موانع موجود در رفع این معضل سریع‌تر برداشته شود. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، مراسم اهدا و ارسال کتاب و اقلام فرهنگی به کتابخانه‌های روستاهای محروم شهرستان کوهرنگ روز گذشته با حضور لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، محمدرضا خباز معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌‌جمهوری، حسین شمس از پیشکسوتان عرصه ورزش و جمعی از فعالان و خیرین فرهنگی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم با قدردانی از مجریان این طرح، گفت: همه مناطق کشور از نظر کتاب و کتابخوانی محروم محسوب می‌شوند و ضروری است در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود و این طرح با تشویق، برداشتن موانع، هدایت و حمایت در کل کشور بویژه مناطق دورافتاده‌تر، گسترش پیدا کند.

ابراهیم زاهدی‌مطلق:
انتشار کتاب در حوزه کودک و نوجوان اندک است
ابراهیم زاهدی‌مطلق، نویسنده  پیشکسوتی که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان آثاری دارد درباره آمار نازل کتاب‌های این حوزه گفت:‌ شکل و قالب کتاب برای کودکان بسیار اهمیت دارد. زمانی که یک کتاب وارد بازار می‌شود، یک کالای فرهنگی محسوب می‌شود؛ بنابراین باید در شکل ظاهری آن هم نهایت دقت را داشته باشیم. به گزارش تسنیم،‌ ابراهیم زاهدی‌مطلق در زمینه جذب کودکان برای کتابخوانی افزود: در سنین پایین کودکان بیشتر توجه‌شان به شکل و رنگ‌آمیزی است و با متن و اسم نویسنده زیاد آشنا نیستند و این آشنایی معمولا در سنین بالاتر توسط والدین و کتاب‌های درسی‌شان انجام می‌شود. در این زمینه پدر و مادرها نقش زیادی دارند، زیرا زمانی که خودشان اهل مطالعه باشند، می‌توانند همان نویسندگان را به کودکانشان معرفی کنند. این نویسنده کودک یادآور شد: این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که امروز موارد و نکته‌‌های مهم‌تری وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود. متأسفانه کتاب‌های ما در حوزه کودک و نوجوان بسیار کم هستند؛ در چنین شرایطی طبیعی است که کودکان ما به سمت کتاب نروند.


Page Generated in 0/0072 sec