printlogo


کد خبر: 145774تاریخ: 1394/6/29 00:00
تقابل پرسپولیس و ملوان در یک‌هشتم نهایی جام حذفی
یکی باید با جام وداع کند

گروه ورزشی: در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی امروز یکشنبه پرسپولیس و ملوان در ورزشگاه آزادی و به قضاوت البرز حاجی‌پور رودرروی هم قرار می‌گیرند. همیشه دیدارهای 2 تیم در ورزشگاه آزادی از جذابیت خاصی برخوردار بوده است و مطمئنا با توجه به اینکه رقابت در جام حذفی برگزار می‌شود جذاب‌تر و حساس‌تر از قبل خواهد بود؛ بویژه اینکه وضعیت پرسپولیس در جدول لیگ برتر مساعد نیست و آنها می‌خواهند در جام حذفی درخشش داشته باشند. پرسپولیس و ملوان همیشه روی جام حذفی جور دیگری حساب کرده‌اند و تعداد قهرمانی‌های آنها و افتخاراتی که در این جام کسب کرده‌اند هم این مساله را اثبات می‌کند. ملوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های شهرستانی و پرسپولیس هم که در چند سال اخیر همواره تا مراحل پایانی صعود کرده و قهرمانی‌های زیادی را کسب کرده است پس از استقلال پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌ها به شمار می‌رود. از ترکیب فصل قبل ملوان بازیکنی در ترکیب پرسپولیس حضور ندارد اما حسین ماهینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان برای خدمت سربازی از تهران راهی انزلی شده‌اند و پژمان نوری، مازیار زارع و فرزاد حاتمی نیز زمانی برای سرخپوشان پایتخت توپ می‌زدند و حالا انزلی‌چی هستند. نکته دیگر آنکه روی نیمکت ملوانان یک پرسپولیسی قدیمی حضور دارد؛ حمید استیلی که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی در جمع قرمزپوشان حضور داشته حالا باید در برابر این تیم صف‌آرایی کند. 2 تیم امسال در جدول رده‌بندی وضعیتی کاملا متفاوت دارند؛ ملوان از یک سو در جمع بالانشینان است و پرسپولیس تا اینجای فصل با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم از کاندیداهای سقوط به شمار می‌رود که البته بعید است در ادامه همین رتبه برای قرمزپوشان باقی بماند و به‌طور حتم آنها در هفته‌های آتی از این منطقه فاصله خواهند گرفت و به رده‌های بالا خواهند رسید. ستاره این روزهای پرسپولیس کسی نیست جز مهدی طارمی؛ جوان بوشهری و با استعدادی که همه چشم‌ها را به خود خیره کرده و در حال حاضر با 5 گل آقای گل لیگ پانزدهم است و در تیم‌ملی هم همین روند را در پیش گرفته است. در سوی دیگر نقطه قوت  و اتکای ملوانی‌ها خط دفاع آنها است؛ جایی که کنعانی، ماهینی، پورقاز و معبودی حضور دارند و خیلی خوب و پرقدرت از دروازه انزلی‌چی‌ها حراست کرده‌اند و در ضربات شروع مجدد نیز دروازه حریفان را باز کرده و بعضا با خطرات جدی روبه‌رو کرده‌اند. البته نمی‌توان از نام آرش افشین گذشت؛ مهاجم فوق‌العاده سرعتی سابق فولاد که حالا برای سربازی در ملوان حضور دارد و در خط حمله این تیم مرد اول به شمار می‌رود. پرسپولیس و ملوان در آخرین دیدار خود در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به ترتیب مقابل پیکان و عقاب با نتایج یک بر صفر و 3 بر یک به پیروزی رسیده و روز یکشنبه و پس از پایان بازی یکی از آنها راهی 8 تیم پایانی خواهد شد و تیم دیگر باید با رقابت‌ها وداع داشته باشد؛ رقابت‌هایی که به نوعی میان‌بر حضور در لیگ قهرمانان نیز به شمار می‌رود. برنده این دیدار در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف برنده ذوب‌آهن و گسترش فولاد برود.
اعلام آخرین وضعیت پزشکی مصدومان سرخ
پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مشکل حاتمی برطرف شده است و شرایط احمدزاده و عالیشاه در دست بررسی است. دکتر حقیقت در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: بابک حاتمی از روز گذشته از جمع مصدومان خارج و به تیم ملحق شد. فرشاد احمدزاده هم با تیم تمرین کرد ولی به خاطر ضربه‌ای که به چهارسر رانش خورد، هنوز درد دارد. منتظر دریافت جواب MRI هستیم که وضعیت او را دقیق‌تر بررسی کنیم. در صورتی که در MRI مساله‌ای مشاهده شود یا دردش زیاد باشد، در بازی با ملوان حاضر نخواهد بود. وی ادامه داد: عالیشاه اختصاصی کار کرد و درباره او هم منتظر جواب دریافت MRI هستیم تا شرایط او را کاملا بررسی کنیم. پزشک پرسپولیس خاطرنشان کرد: رامین رضائیان به خاطر ضربه آرنجی که به دنده‌هایش برخورد کرد، هنوز درد دارد اما خوشبختانه با مشکل حاد مانند شکستگی روبه‌رو نشد و تلاش بر این است شرایط لازم برای حضور در بازی را پیدا کند. دکتر حقیقت درباره آخرین وضعیت کریم باقری تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده بودیم او هم برای MRI برود اما خودش اعلام کرد در مواقعی که این‌طور می‌شود، فقط باید چند روز استراحت کند تا شرایطش بهبود یابد.
برانکو: برد تنها راه علاج برای پرسپولیس است
سرمربی پرسپولیس می‌گوید: با تمام احترامی که برای ملوان قائلم به فکر پیروزی در این مسابقه هستیم. نشست خبری سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ظهر دیروز با حضور خبرنگاران برگزار شد. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از مسابقه مقابل ملوان اظهار داشت: مسابقه جام حذفی را در پیش داریم. مسابقه‌ای که نمی‌توان درصورت شکست جبران کرد. همان‌طور که قبلا گفتم اهداف ما در لیگ و جام حذفی بلندپروازانه است. با وجود تمام احترامی که برای حریف دارم و جایگاهی که این تیم در جدول دارد، هدف ما رسیدن به پیروزی در این مسابقه است. وی ادامه داد: بعد از باخت به سایپا که شایسته این باخت نبودیم به دنبال ترمیم تیم بودیم. مشخصا کار ما سخت است. خودتان بهتر می‌دانید هر تیمی که جلوی پرسپولیس قرار می‌گیرد انگیزه بالایی برای مسابقه دارد. مسابقه با سایپا هم برای این بازی عواقبی داشت. به این معنی که چند بازیکن ما در این مسابقه حضور نخواهند داشت. با این حال با تمام احترامی که برای ملوان قائلم به فکر پیروزی در این مسابقه هستیم. سرمربی پرسپولیس درباره علت عدم نتیجه‌گیری سرخپوشان تا این هفته گفت: بازیکنان ما طبیعتا تحت فشار هستند. تعدادی بازیکن با تجربه داریم که باید از تجربیات خود استفاده کنند. برد تنها راه علاج برای این شرایط است. طبیعی است بچه‌ها با وجود تمام تلاشی که می‌کنند به دلیل همین مسائل به نتیجه مورد نظر خود که برد است نرسیدند. برانکو در ارتباط با آمار 4 شکست در 6 مسابقه لیگ و احتمال برکناری وی پس از باخت در جام حذفی تصریح کرد: ما با تمام کیفیت به صورت صادقانه با مسؤولیت‌پذیری کار می‌کنیم. ما در تمام مسابقات عملکرد خوبی داشتیم اما متاسفانه نتایج آنطور که می‌خواستیم نشد. در 3 مسابقه از 6 مسابقه ما نتیجه را به طور مستقیم داور تغییر داد. البته تاجایی که مربوط به کادر فنی و من باشد باشگاه و مدیریت آن تصمیم خواهد گرفت و هر اتفاقی که خدا بخواهد رخ خواهد داد. سرمربی پرسپولیس در ارتباط با عملکرد خوب پرسپولیس در خط حمله و عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس با این وجود گفت: در مسابقه با سایپا آنها اولین شانس گل خود را در دقیقه 82 ایجاد کردند و پنالتی آنها پنالتی نبود. فولاد هم موقعیتی روی دروازه ما ایجاد نکرد. ذوب‌آهن هم در نیمه اول شانسی نداشت و پنالتی آنها هم پنالتی نبود. تنها تیمی که روی دروازه ما موقعیت ایجاد کرد سپاهان بود که 4 موقعیت داشت و 4 بار توپ را وارد دروازه ما کرد. در کل اینها وقایعی بود که در این چند بازی رخ داد. نمی‌خواهم بگویم ما در هر کدام از این مسابقه‌ها چند موقعیت داشتیم. الان وظیفه ما این است که کارمان را ادامه دهیم و بر مشکلات فائق ‌آییم. برانکو در ارتباط با اینکه پرسپولیس در این چند مسابقه موقعیت‌های زیادی از دست داده، اظهار داشت: بله! خیلی سخت است مهاجم شش‌دانگ پیدا کنیم. مهاجمان شش‌دانگ مهاجمانی هستند که ذاتا مهاجم متولد می‌شوند. در حال حاضر مهدی طارمی بهترین مهاجم لیگ است اما همبازیان وی موقعیت‌های زیادی از دست داده‌اند. به هر حال این مساله‌ای است که یک‌شبه انجام نمی‌شود و کار آسانی نیست.


Page Generated in 0/0064 sec