printlogo


کد خبر: 145786تاریخ: 1394/6/29 00:00
چهارگوشه

دولت جدید مصر سوگند یاد کرد
شریف اسماعیل، به عنوان نخست وزیر جدید مصر در مقابل عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر سوگند یاد کرد. وزرای دولت شریف اسماعیل نیز در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه سوگند یاد کردند. در پی فاش شدن فساد مالی در کابینه مصر، ابراهیم محلب، نخست‌وزیر سابق این کشور استعفا کرد. عبدالفتاح سیسی با قبول استعفای نخست‌وزیر، شریف اسماعیل، وزیر نفت کابینه محلب را مسؤول تشکیل کابینه جدید کرد. اسماعیل یک هفته وقت داشت کابینه پیشنهادی خود را به سیسی معرفی کند.

روسیه، لهستان را تهدید کرد
بنای یادبود ژنرال ایوان چرنیاخوفسکی در لهستان به مناقشه‌ای جدید میان مسکو و ورشو تبدیل شده است تا روابط آنها بیش از پیش تیره شود. حذف بنای یادبود این ژنرال که مربوط به دهه 1970 است، در شهر پیه‌نیئزنو در شمال لهستان انجام شد. آن مکان محل مرگ ژنرال چرنیاخوفسکی بر اثر جراحات وارده در فوریه 1945 بود. وی در روسیه دفن شده است. در پی تخریب بنای چرنیاخوفسکی، سفیر لهستان به وزارت خارجه روسیه احضار شد و سفارت روسیه در ورشو نیز اعتراض خود را اعلام کرده و آن را اقدامی توهین‌آمیز خوانده است.

حملات بی‌امان تروریست‌ها به شهرک‌های شیعه‌نشین در ادلب
تروریست‌های مسلح، روز جمعه با 400 موشک 2 روستای شیعه‌نشین الفوعه و کفریا را در استان ادلب بمباران کردند. پیش‌تر گروه‌های درگیر در روستاهای الفوعه و کفریا در ادلب سوریه چندین بار برای توقف درگیری‌ها در این روستاها توافق آتش‌بس اعلام کردند اما دور اخیر مذاکرات برای توقف درگیری‌ها شکست خورد. درگیری‌های شدیدی نیز میان نیروهای ارتش سوریه و مخالفان مسلح رخ داد که طی این درگیری‌ها دست‌کم 15 فرد مسلح کشته شدند.

کربلا در تدارک میزبانی
از زائران اربعین
وزارت حمل‌ونقل عراق اعلام کرد عراق برای جابه‌جایی زائران اربعین هواپیماهای خود را آماده کرده و حتی چند فروند هواپیمای دیگر نیز اجاره کرده است. در همین حال ایران متعهد شده با مشارکت در این مراسم توزیع مقادیر زیادی از مواد غذایی مورد نیاز زائران را در مسیر نجف -کربلا برعهده گیرد. در مراسم سوگواری اربعین حسینی، استان کربلا شرایط خاصی دارد؛ تمام شهر سیاهپوش شده و کاروان‌های زیارتی در تمام مسیرها مشاهده می‌شوند. همچنین موکب‌های استقبال از این زوار در تمام ورودی‌های استان برپا شده و تدابیر امنیتی و پزشکی شدیدی برقرار می‌شود.

سایه بحران اقتصادی بر سر دولت بحرین
 پادشاه بحرین، روز پنجشنبه دستور داد برای حل مشکلات مالی ناشی از کاهش قیمت نفت، کابینه کوچکی در داخل دولت تشکیل شود. پادشاه بحرین بعد از آنکه سلمان بن حمد آل‌خلیفه، ولیعهد بحرین گزارشی از تاثیر کاهش قیمت نفت بر اوضاع مالی کشور ارائه داد این دستور را صادر کرد. این در حالی است که سال گذشته کسری بودجه 914 میلیون دیناری اعلام شده بود.

واشنگتن اگزماینر نوشت:
کوربین به دنبال لغو سلطنت انگلیس
روزنامه «واشنگتن‌پست» پس از ریاست «جرمی کوربین» بر حزب کارگر آن را به عنوان تصاحب پوپولیستی حزب توصیف کرده و می‌گوید دگرگونی خیره‌کننده کوربین از یک شورشی چندین ساله چپگرا به رهبر حزب کارگر انگلیس، سیاست این کشور را تغییر داد. بسیاری از مفسران آمریکایی توجه خود را به اعتبارنامه‌های جناح چپ کوربین معطوف کرده‌اند. همچنین «واشنگتن اگزماینر» خاطرنشان کرد کوربین، مقاله‌نویس روزنامه مورنینگ استار بوده است. این روزنامه در اصل یکی از ارگان‌های حزب کمونیست انگلیس بوده است. البته در ادامه واشنگتن اگزماینر می‌گوید یکی از سمت‌های کوربین بیشتر با آمریکایی‌ها مرتبط بوده است و کوربین را به‌عنوان یک جمهوری‌خواه کوچک (شخصی که طرفدار جمهوری است اما می‌تواند عضو حزب جمهوری‌خواه نباشد) توصیف می‌کند که باید گفت او خواستار لغو سلطنت در انگلیس است.
 


Page Generated in 0/0057 sec