printlogo


کد خبر: 145890تاریخ: 1394/6/31 00:00
اعضای کمیته پیگیری مطالبات رهبری با نگارش نامه‌ای از روحانی خواستار شدند
مجازات مسببان پرونده بورسیه‌ها

گروه اجتماعی: کمیته پیگیری مطالبات رهبر انقلاب در نامه به رئیس‌جمهور اعلام کرد انتظار داریم مسببان اقدامات خلاف قانون پیرامون بورسیه‌ها را مجازات کنید. به گزارش «وطن امروز»، در بخش‌هایی از نامه اعضای کمیته پیگیری مطالبات رهبری در حوزه آموزش عالی به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی آمده است: رهبر انقلاب در جمع دانشگاهیان، وزرا و مدیران علمی کشور در تعبیری بی‌سابقه به یکی از مصداق‌های سیاسی‌کاری و حاشیه‌پردازی در دانشگاه‌ها یعنی ماجرای بورسیه‌ها اشاره فرمودند. ایشان این ماجرا را یکی از غلط‌ترین کارهای سال‌های اخیر، مصداق ظلم، بی‌قانونی و بی‌اخلاقی دانستند. متاسفانه تیمی مستقر در وزارت علوم، با ایجاد اینگونه حواشی غیرقانونی، عامدا و عالما سعی در ضربه زدن به آبروی دولت برآمده از رای مردم و مورد حمایت ولی امر داشته و با ادامه اقدامات ظالمانه و غیرقانونی خود، سعی در نوشتن این اقدامات به نام دولت یازدهم دارند.
در بخش‌های دیگری از این نامه عنوان شد: متاسفانه در این دو سال گذشته وزارت علوم با شکنجه کردن دانشجویان بورسیه و خانواده‌های مظلوم آنها نقطه سیاهی را در کارنامه خود به جا گذاشته است و چه زیباست که هر چه سریع‌تر دولت برآمده از رای مردم از آن برائت جوید. یکی از اقدامات تیم مستقر در وزارت علوم ارائه مشاوره‌های غلط، مبتنی بر اطلاعات تحریف شده و قلب واقعیات مندرج در آیین‌نامه‌ها به مقامات عالیه نظام بوده است.
همچنین بررسی دوباره و خلاف قانون پرونده دانشجویان بورسیه، تشکیل کمیته‌های فرمایشی، بدون آیین‌نامه، بی‌سابقه، غیرحقوقی، از یک طیف سیاسی و سلیقه‌ای برای بررسی غیرقانونی پرونده دانشجویان، انجام مصاحبه و بردن آبروی دانشجویان قبل از تشکیل و اعلام نتایج بررسی کمیته غیرقانونی اول، افشای اسامی دانشجویان بورسیه، اعمال مجازات علیه دانشجویان قبل از بررسی درخواست‌های تجدید نظر، تشکیل کمیته بررسی درخواست‌های تجدید‌نظر با همان ترکیب کمیته غیرقانونی قبلی، تمکین نکردن وزارت علوم به ابلاغیه مورخه 31 فروردین امسال کمیسیون اصل 90، تمکین نکردن وزارت علوم به ابلاغیه دوم کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، اعلام نشدن موضع، نبود پیگیری و اجرایی نشدن منویات رهبری در تاریخ 13 تیر 94، تمکین نکردن به قسمت اعظم مصوبات کمیته 5 جانبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، بی‌توجهی و دهن‌کجی به جایگاه نظارتی مجلس و تمکین نکردن وزارت علوم به اسناد حقوقی مبنی بر تعهدات وزارت در امر جایابی دانشجویان و تحریف واقعیات در این باره به عنوان برخی مصادیق ضدیت مجموعه فعلی وزارت علوم با قانون و اخلاق در این نامه مورد اشاره قرار گرفته است. در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه با وجود تاکیدات شما بر رعایت حقوق شهروندی و ملایمت با اقشار گوناگون مردم، وزارت علوم هر روز اقدامات خود را با رنگی جدید به اجرا می‌گذارد و همچنان دانشجویان در هراس آینده مبهم و تاریک خود روزگار می‌گذرانند.
حضور یک حقوقدان در راس قوه مجریه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصت مغتنمی است تا درد دل دیگری را به شما بیان داریم. متاسفانه مصوبه 630 شورایعالی انقلاب فرهنگی در تضاد آشکار با اصل 34 قانون اساسی، حق دسترسی جامعه میلیونی دانشگاهی را به دادرسی عادلانه در محاکم صالحه سلب کرده است و از شما به عنوان ریاست شورایعالی انقلاب فرهنگی درخواست داریم شورا نسبت به لغو آن اقدام کند.
در بخش دیگری از این نامه چنین عنوان شده است که دانشجویان بورسیه انتظار دارند با دستوری قاطع، مسببان این کارهای غلط و خلاف قانون را مجازات کنید.  در سال همدلی و همزبانی، این دلجویی از دانشجویان مظلوم و خانواده‌های مظلوم‌تر آنها، موجب خرسندی خداوند متعال شده و مرهمی بر زخم‌های روحی چند هزار شهروند نخبه این مرز و بوم خواهد بود.


Page Generated in 0/0053 sec