printlogo


کد خبر: 145891تاریخ: 1394/6/31 00:00
آوای شهر

جانشین پلیس راهور تهران تشریح کرد
زمان‌بندی طرح ترافیک
در نیمه دوم سال
با تغییر ساعت رسمی کشور، هیچ‌گونه تغییری در ساعت اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک رخ نخواهد داد. سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره تغییر ساعت رسمی کشور اظهار کرد: از ساعت 24 روز 30شهریور ساعت رسمی کشور یک ساعت به عقب کشیده می‌شود اما این تغییر ساعت منجر به تغییر ساعات اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد نخواهد شد. وی به ایسنا اعلام کرد: برهمین اساس اجرای طرح ترافیک از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 آغاز شده و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت و طرح زوج و فرد از همین ساعت آغاز شده و در ساعت 19 به پایان خواهد رسید. همچنین در روزهای پنجشنبه نیز ساعات شروع هر دو طرح 6:30 بوده و ساعت پایان آن نیز 13 است بنابراین در هر دو نیمه از سال همین ساعت برای اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد لحاظ شده و با افرادی که بدون مجوز در ساعات اعلام شده وارد این محدوده‌ها شوند، برابر قانون برخورد خواهد شد.جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه محدوده زوج و فرد و ترافیک با دوربین‌های هوشمند کنترل می‌شود، اظهار داشت: ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد همچنان جریمه متخلفان را به دنبال دارد و تغییری در این حوزه به وجود نیامده است.

ستاد مدیریت بحران در خواب عمیق
برخی اعضای شورای شهر تهران با شهرداران مناطق ۱۴ و ۱۵ و معاونت خدمات شهری از مناطق سیل‌زده تهران بازدید و بر کم‌کاری سازمان مدیریت بحران در این حادثه تاکید کردند. به گزارش فارس، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از بخشی از مناطق سیل‌زده شهر تهران بیان داشت: این اتفاق خارج از حریم شهر تهران بوده است و نشان می‌دهد تهران شهری بی‌دفاع در مقابل سیل و زلزله است و باید متولیان امر از جمله وزارتخانه‌های نیرو و جهاد حضوری جدی در این حوادث داشته باشند. وی افزود: این حادثه نشان داد باید ستاد مدیریت بحران جدی‌تر به وظایف خود عمل کند. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با انتقاد از جایگاه ستاد مدیریت بحران تهران تاکید کرد: جایگاه این ستاد در حد معاون وزیر است و سایر دستگاه‌ها از آن تبعیت نمی‌کنند از این رو لازم است جایگاه این ستاد ارتقا پیدا کند. حافظی خاطرنشان کرد: برای خروج از بن‌بست‌های ایجاد شده تنها راهکارهای مدنظر اصلاح ساختار مدیریت بحران است و سازمان پدافند غیرعامل می‌تواند در این ستاد ادغام شود. وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در خواب عمیق رفته است، تصریح کرد: حاصل این خواب عمیق آسیب‌هایی است که به شهر وارد می‌شود.

تکذیب شیوع آنفلوآنزای چچنی
در حال حاضر شیوع بیماری واگیردار خاصی گزارش نشده‌ و ورود آنفلوآنزای چچنی به کشور تکذیب می‌شود. محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این مطلب به فارس اظهار داشت: در حال حاضر شیوع بیماری واگیردار خاصی در کشور گزارش نشده و بیشترین بیماری واگیرداری که در کشور وجود دارد همان سرماخوردگی‌های فصلی بویژه در پاییز است. وی به فارس بیان داشت: در حال حاضر به فصل شیوع آنفلوآنزا نرسیده‌ایم و این موضوع از آذر و دی ماه در کشور زیاد می‌شود. بنابراین به کسانی که بیماری‌های ضعیف‌کننده دستگاه ایمنی را دارند یا مبتلا به برونشیت و دیابت هستند توصیه می‌کنیم واکسن آنفلوآنزا را تهیه و تزریق کنند. وی درباره شایعه شیوع آنفلوآنزای چچنی در کشور تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و علمی نیست و در حال حاضر جز ویروس‌های فصلی ویروس خاصی که در کشور شایع شده باشد، نداریم.


Page Generated in 0/0048 sec