printlogo


کد خبر: 145892تاریخ: 1394/6/31 00:00
نبض جامعه

کشمکش بر سر وجود شیشه در قلیان‌ها ادامه دارد
وزارت بهداشت تأیید می‌کند پلیس تکذیب!
چندی پیش رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از دریافت گزارش‌هایی خبر داد که حاکی از مسمومیت افراد در نتیجه استفاده از مخدر شیشه پس از استعمال قلیان است. خسرو صادق‌نیت با تاکید بر این موضوع به طور رسمی وجود مخدر شیشه در تنباکوی قلیان را برای جلب مشتری تایید کرد. این درحالی است که روز گذشته پلیس به این موضوع واکنش نشان داد و آلودگی  قلیان‌ها را به مواد مخدر آمفتامینی تکذیب کرد. با بالاگرفتن کشمکش بر سر این موضوع وضعیت آلودگی تنباکو‌ها به مخدر در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است این در شرایطی است که شفافیت درباره این ماجرا برای اقشار گوناگون جامعه بویژه جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است اما در حال حاضر وزارت بهداشت تایید می‌کند و پلیس تکذیب! سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، با اشاره به اظهارات رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت که به طور رسمی وجود مواد مخدر، شیشه و ترکیبات آمفتامین را در تنباکوی قلیان‌ها برای معتاد و وابسته کردن مشتریان این کالا تایید کرد، گفته است: این موضوع از سوی ما تکذیب می‌شود. وی به مهر بیان داشت: قلیان‌سراها به صورت دائم از سوی اتحادیه و پلیس اماکن رصد و بازرسی می‌شوند و ما نیز نسبت به این مسائل حساس هستیم و تاکنون چنین مواردی نداشته‌ایم. سرهنگ بخشنده اظهار داشت: ضمن اینکه هر گونه مواد مخدر کشف شده به اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس منتقل می‌شود اما تاکنون تنباکویی آلوده به شیشه به این مرکز ارائه نشده است. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با تاکید بر این موضوع که پلیس با جدیت تمام همه مسائل مربوط به سوء‌مصرف مواد مخدر را پیگیری می‌کند، عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع ما بر این موضوع تمرکز کرده‌ایم و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار شده است اما هنوز چیزی مبنی بر آلودگی تنباکو به دست نیاورده‌ایم.

توقف تولید آب معدنی «دماوند»
خط تولید آب معدنی «دماوند» به علت تمکین نکردن از مقررات و ضوابط سازمان غذا و دارو، متوقف شد. به گزارش «وطن‌امروز» بهروز جنت، مدیر کل بازرسی و نظارت سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستور مقام عالی وزارت بهداشت نسبت به بررسی آب‌های معدنی و نیز اقدامات موثر سازمان غذا و دارو نسبت به جمع‌آوری و توقف خط تولید برندهای آلوده این اقدام در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار گرفت. وی گفت: بر همین اساس و طبق بررسی‌های به عمل آمده، خط تولید آب معدنی «دماوند» به علت رعایت نکردن قوانین و ضوابط سازمان غذا و دارو و تمکین نکردن از مقررات متوقف شد. جنت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بررسی آب‌های معدنی به برندهای آلوده تذکر داده شده بود که خط تولید خود را متوقف کنند متاسفانه این شرکت بدون توجه به این موضوع به فعالیت خود ادامه داده بود که به همین دلیل و با حضور بازرسان این سازمان خط تولید این آب معدنی متوقف شد.

طراحی سازوکاری تازه برای نظارت بر درمان
معاون درمان وزارت بهداشت از طراحی سازوکاری جدید برای نظارت بر حوزه درمان به کمک بخش غیردولتی خبر داد. محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت درباره برنامه نظارتی جدید وزارت بهداشت در حوزه درمان با بیان اینکه فکر می‌کنیم برای نظارت بر امر درمان علاوه بر نظارت دولتی، نیازمند جایگاهی غیردولتی نیز هستیم، گفت: به همین جهت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک جایگاه غیردولتی برای نظارت بر درمان هستیم که بتواند با آزادی عمل بیشتری در این حوزه اقدام کند. آقاجانی به ایسنا افزود: طراحی این برنامه انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک علاوه بر مسیرهای معمولی در حوزه نظارت که در حال حاضر به صورت عادی و سنتی هم از سوی وزارت بهداشت و هم از سوی دانشگاه‌ها طی می‌شود، بتوانیم این جایگاه غیردولتی را هم فعال کنیم تا نظارت‌های ما قدری رنگ و بوی غیردولتی به خود گیرد. البته باید صبر کرد تا این مجموعه آماده شود و بتوانیم آن را به طور کامل ارائه کنیم.


Page Generated in 0/0057 sec