printlogo


کد خبر: 145902تاریخ: 1394/6/31 00:00
شبکه‌های سیما به استقبال هفته دفاع‌مقدس می‌روند
شور شیرین حماسه

همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس، شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌های ویژه‌ای را برای گرامیداشت آن ایام همیشه جاوید تدارک دیده‌اند.  به گزارش تسنیم، شبکه قرآن به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی روی آنتن خواهد برد که از جمله آنها مستند «غواص کربلا» است که با بازسازی و نمایش عملیات‌های کربلای 4 و 5 به گفت‌وگو با برخی غواصان این عملیات‌ها می‌پردازد. این مستند  در 7 قسمت 15 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مهری سرخیل و کارگردانی حسین بیات جهت پخش در هفته دفاع‌مقدس آماده شده است.  بازگویی خاطرات رزمندگان از جبهه و جنگ با عنوان «همسفران» نیز در قالب انیمیشن از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد. «نغمه‌های فتح»، «ارمغان» و «پلاک» با محوریت شهدای روحانی و مداح و همچنین تاثیرگذاری قیام عاشورا بر 8 سال دفاع‌مقدس از میان‌برنامه‌های تدارک دیده شده جهت پخش در این ایام است. روایت خاطرات دیدار رزمندگان اسلام با امام راحل در جماران و بازدید مقام معظم رهبری از جبهه‌های جنگ در«روایت فتح»، پخش تصاویر اعزام و حضور کاروان جانبازان دفاع‌مقدس در موسم حج با عنوان «روضه رضوان» و همچنین «شب‌های عاشورایی» و «خلبان حجت‌الاسلام حسینی» از مستند‌های شبکه قرآن سیما است که در هفته دفاع‌مقدس روی آنتن خواهد رفت. همچنین شبکه اول سیما در ایام هفته دفاع‌مقدس برنامه‌هایی روی آنتن می‌برد و از شنبه‌شب مجموعه تلویزیونی «شور شیرین» در 5 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی جواد اردکانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری از این شبکه پخش خود را آغاز کرد. جشنواره فیلم‌های سینمایی با موضوع 8 سال دفاع‌مقدس نیز هر روز حوالی ساعت 16 از این شبکه پخش خواهد شد. «یک مرد یک شهر»، «مهمان داریم»، «خانه‌ای کنار ابرها»، «حاجی بهشتی»، «به رنگ انار»، «ضدگلوله» و «مردان آفتاب» عنوان فیلم‌های سینمایی است که در ایام هفته دفاع‌مقدس هر روز روی آنتن شبکه یک خواهد رفت. همچنین «آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد» نام مستند داستانی است که در ۲ قسمت 45 دقیقه‌ای، زندگی یک جانباز کرد که هنگام شهادت اعضای خود را اهدا کرد روایت می‌کند. «از اشنویه تا خرمشهر» مستند دیگری است که رشادت رزمندگان در جبهه‌های غرب کشور و عملیات‌های مهمی که روی این نوار مرزی انجام شده است را به تصویر می‌کشد. مستند یک قسمتی «سراج» با موضوع نقش زنان در 8 سال دفاع‌مقدس به تهیه‌کنندگی حسین سبطی، مستند یک قسمتی «شناسنامه» با موضوع مرور زندگی یکی از منافقین که پس از توبه، به مقام شهادت رسید، مستند یک قسمتی «هم‌پرواز» که به زندگی یکی از خلبانان ویژه و گمنام دفاع‌مقدس می‌پردازد و مستند ۲ قسمتی «حصر آبادان» که توسط موسسه روایت فتح تولید شده و در آن نحوه شکسته شدن حصر آبادان به تصویر کشیده شده است نیز روی آنتن می‌رود در هفته دفاع‌مقدس همچنین شبکه اول سیما یک مسابقه جذاب را با عنوان «تیپ مخصوص» تدارک دیده که در این مسابقه تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن مراحلی سخت و دشوار با یکدیگر رقابت دیدنی و تماشایی انجام می‌دهند.
«خط مقدم» عنوان مستند دیگری است که دستاوردهای موشکی جمهوری اسلامی ایران را در ۶ قسمت 30 دقیقه‌ای معرفی می‌کند. مستند «در محاصره کاری» از موسسه روایت فتح است که در 7 قسمت 30 دقیقه‌ای خاطرات فرماندهان ارتش عراق را که در دوران دفاع‌مقدس به دست رزمندگان ایرانی اسیر شده بودند، نمایش می‌دهد.
از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته، برنامه روایت 2887 روز مقاومت است که در آن 8 سال مقاومت ایران برابر دشمن بعثی و حامیان خارجی‌اش به تصویر کشیده شده است. «نورالدین پسر ایران» نام برنامه دیگری از شبکه یک است که در30 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید و پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec