printlogo


کد خبر: 145904تاریخ: 1394/6/31 00:00
رویدادها

انتشار گفتارهای مقام معظم رهبری درباره امام حسین(ع) و روز عرفه
«آفتاب در مصاف»، مجموعه گفتارهای مقام معظم رهبری درباره امام حسین(ع) و روز عرفه و رویدادهای پیش و پس از عاشورا را دربرمی‌گیرد که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. به گزارش مهر به نقل از روابط‌عمومی انتشارات انقلاب اسلامی، «آفتاب در مصاف» مجموعه تمام گفتارها و مطالب معظم‌له از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ درباره‌ وجود مقدس امام حسین(ع) ‌ و تحلیل وقایع پیش و پس از عاشورای سال ۶۱ هجری از منظر رهبر معظم انقلاب است که به روش سیر تاریخی تدوین شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. بهره‌گیری از فهرست تفضیلی و موضوعی، نمایه لفظی، نمایه آیات، نمایه روایات، نمایه کلمات بزرگان و کتابنامه جامع و همچنین ارائه مستندات کتاب در قالب لوح فشرده به همراه کتاب از ویژگی‌های بارز و منحصر‌به‌فرد این مجموعه است.

انتقاد از دکان شهریارشناسی در جامعه ادبی
ایرج نوبهار از دوستان محمدحسین بهجت‌تبریزی، «شهریار» گفت: تنها بازمانده کهن خانواده همسر شهریار خواهر زن او است که در خانه سالمندان قزوین زندگی می‌کند، زنی باشخصیت و فهمیده که شخصاً به خانه سالمندان رفته تا مزاحمت خانواده را فراهم نکند. او واسطه ازدواج عزیزه و شهریار شد. نوبهار درباره شهریار و نظرات پیرامون او اظهار داشت: شهریار شاعری است که به نظر اکثر مشاهیر ادب به‌عنوان پدر شعر رئالیسم ایران مقبول است، شعرهایش همچو تصویر و تابلوهای زنده و جاندار احساس یک عاشق شیفته و واله در جان و دل و احساس می‌نشیند. من شعر را با شهریار شناختم. شعر او غنی، پربار، ساده و صمیمی است. نوبهار درباره شخصیت شهریار افزود: شهریار تصویرگر زندگی روستایی و صفا و همدلی دورانی بود که همدلی و محبت بر دل‌ها جاری بود و تشابه روال زندگی درد مشترک و حس انسانی مشترک در همه ایجاد کرده بود. من فاصله سنی زیادی با او داشتم اما به لحاظ اینکه پدربزرگ‌های من سردار عشایر و امیر ارشد حاکم منطقه بودند، خیلی با احترام با خانواده ما رفتار می‌کرد. وی درباره بنیاد علمی پژوهش شهریار هم توضیح داد: متأسفانه در جامعه ادبی، شهریارشناسی دکانی شده که بسیاری افراد باز کرده‌اند و به نام شهریار و یاران شهریار پایان‌‌نامه‌های دانشجویان را با هزینه‌های گزاف منتشر می‌کنند که اساساً سوءاستفاده ادبی و کار غلطی است. نوبهار به هزینه‌های گزاف که به مناسبت روز شهریار سال گذشته پرداخت شد، اشاره کرد و با انتقاد از آن گفت: نامه هم نوشتیم صورتحساب همایشی با این عظمت اعلام شود اما هنوز جواب داده نشده و انتقاد وارد است.

واکنش رامبد جوان به حواشی رخ داده برای خندوانه
رامبد جوان، مجری و طراح برنامه پرطرفدار این روزهای تلویزیون درباره اتفاقات غیراخلاقی در رای‌گیری مسابقه حیایی با ژوله در پست اینستاگرامش نوشت: «١- 880/055/120/1 ریال پول جمع شد از کمک‌هاى شما عزیزاى دل براى رفقاى کوچولومون. و این خیییییلى عالیه. واقعن از تک تکتون ممنونم. ٢-بابت موضع‌گیرى اون دوستانى که رقابت فوق‌دوستانه مسابقه خنداننده برتر (امین حیایى عزیز و امیرمهدى ژوله عزیز) رو دارن چرک و تلخ مى‌کنن متاسفم. عزیزان من! ما خندوانه رو فقط براى شادى و حال خوب مردم عزیز ایران مى‌سازیم تا با هم نزدیک‌تر بشیم و احساس رفاقتمون بیشتر بشه و این خیلى بده که یه لذت بزرگ و اجتماعى و شاد رو با نسبت‌هاى کاملن غلط تبدیلش کنیم به فضایى تلخ و نامنصفانه و بى‌اساس. از همه شما عزیزانم می‌خوام که عاقلانه و عاشقانه از این جریان دوستانه و شاد حمایت کنین و به اشتباه همراه تحلیل‌هاى غلط و توهین‌هاى آزاردهنده نشین. دوستتون دارم».

پخش تصاویر دفاع‌مقدس با کیفیت HD از شبکه مستند
مدیر شبکه مستند سیما در مراسم رونمایی از گنجینه‌های مستند دفاع‌مقدس اعلام کرد 25 ساعت از راش‌های دفاع‌مقدس ترمیم شده که بخشی از آنها در قالب هفت مستند 30 دقیقه‌ای همزمان با شروع هفته دفاع‌مقدس با کیفیت HD  از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.  به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما،
امیر تاجیک درباره این گنجینه ارزشمند گفت: یکی از کارهایی که طی چند ماه گذشته همواره بر آن تأکید داشتیم، این بوده که بتوانیم از داشته‌های سازمان صداوسیما استفاده کنیم و آنها را به نحو احسن به مخاطبان ارائه دهیم. اکنون باعث خرسندی است اولین اقدامی که در زمینه ترمیم تصاویر داشتیم، به دفاع‌مقدس مربوط می‌شود. پخش این آثار نیز تاثیر مناسبی در خاطرات بصری مردم کشور ما خواهند داشت.


Page Generated in 0/0061 sec