printlogo


کد خبر: 145905تاریخ: 1394/6/31 00:00
برخلاف تکذیب‌های اخیر هیأت مدیره پرسپولیس
بوی ورود کاظمی به جای برانکو می‌آید

 باربد بهراد: پس از خروج ناگهان فرهاد کاظمی از راه‌آهن بعضی رسانه‌ها خبر از علاقه پرسپولیس به جذب این مربی دادند که این خبر کاملا صحیح است. اگرچه فعلا مدیرعامل پرسپولیس به صورت تمام‌قد از برانکو حمایت می‌کند اما با توجه به 4 شکست پرسپولیس در 6 بازی هیچ بعید نیست برانکو جای خود را به فرد دیگری بدهد. پس از پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد، قرمزها تصور کردند دیگر مشکلات تیمشان تمام حل شده است به طوری که محمود خوردبین به‌عنوان سرپرست آنها در مصاحبه‌ای گفت: حالا حریف می‌طلبیم اما نخستین بازی این تیم در لیگ برتر پس از اتمام تعطیلات مواجه شد با شکست برابر سایپا. اگرچه در جام حذفی و در 2 بازی متوالی از سد پیکان و ملوان گذشتند اما وضعیت آنها در لیگ پانزدهم به هیچ عنوان امیدوارکننده نیست. از این رو اعضای هیات‌مدیره این تیم تصمیم گرفتند قبل از بدتر شدن اوضاع دست به کار شوند. یکی از اعضای هیات مدیره در جلسه اخیر این تیم به صورت رسمی فرهاد کاظمی را پیشنهاد داد اما سایر اعضا اعتقاد داشتند باید تا نیم‌فصل به برانکو فرصت داد. دو تن از اعضا که به صورت سفت و سخت حامی برانکو هستند می‌گویند قرعه پرسپولیس دشوار بوده و پس از بازی با تراکتورسازی تازه بازی‌های آسان از راه می‌رسد اما نکته نگران‌کننده همین بازی با تراکتورسازی در تبریز است. اگر برانکو در آن بازی ویژه شکست نخورد شاید این شانس را داشته باشد با توجه به حامیانش در هیات مدیره تا نیم‌فصل مهلت بگیرد اما باخت در تبریز کار را بسیار دشوار می‌کند. از این رو برخلاف تکذیب حسین عبدی که عملا کار عاقلانه‌ای کرد و برای حفظ ثبات تیم، پیشنهاد به فرهاد کاظمی را تکذیب کرد اما قرمزها این مربی را در آب نمک خوابانده‌اند. حتی از سوی یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس برای کاظمی پیغام فرستادند که در صورت داشتن پیشنهاد تا نیم‌فصل به هیچ تیمی نرود. حالا باید دید برانکو قادر است تیمش را از این بحران واقعی خارج کند یا باخت در تبریز پایانی است بر دومین ماجراجویی این مرد کروات در فوتبال ایران. او در دفعه نخست چندین سال افتخارآمیز را با تیم‌ملی فوتبال ایران پشت سر گذاشت اما پرسپولیس و بحران‌هایش تجربه تلخی را پیش‌روی پروفسور گذاشت البته هنوز برای او فرصت باقی مانده اما قطعا رضا چلنگر برای او اتفاقات اخیر را ترجمه کرده و او می‌داند فرهاد کاظمی که متخصص رفع بحران از تیم‌های شکست خورده است، به صورت جدی سایه‌اش بالای سر او حضور دارد.
عصبیت زودهنگام شاگردان برانکو
مهدی طارمی و یک رفتار بچگانه در بازی با ملوان. بازیکنی که وقتی آمد قبل از اینکه با گل‌هایش و فوتبال زیبایی که بازی می‌کرد قلب هواداران را تسخیر کند، همه را با اخلاق و رفتار خاص خودش عاشق کرد. پسری آرام، سر به زیر که حتی خجالت می‌کشید با رسانه‌ها مصاحبه کند. همیشه سرش پایین بود و مدام لبخندی ملیح می‌زد. آن زمان هم آرزویش این بود که به دور از حاشیه، فوتبال بازی کند، گل بزند، به تیم‌ملی برسد و جای خیلی از بزرگان در فوتبال ایران را پر کند اما فاصله آن طارمی با طارمی‌ای که این فصل پرخاش می‌کند،مدام از زمین اخراج می‌شود و دارد راه پیام صادقیان را می‌رود خیلی زیاد است. در اینکه مهدی طارمی بازیکن خوبی است هیچ شکی وجود ندارد، همان طور که پیام صادقیان بازیکن خوبی بود اما بد نیست دوستان طارمی، آنهایی که به او مشاوره می‌دهند یا کسی که مهدی حرفش را می‌خواند به او یک چیز را گوشزد کنند؛ اینکه او نگاهی به عقب بیندازد و ببیند پس از انجام آن رفتار ناهنجار در بازی با نماینده عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، مهدی چند بار کارت زرد گرفته و چند بار از زمین اخراج شده است؟ مهدی چند بار پرخاش کرده و چند بار با حالت عصبی زمین بازی را ترک کرده است؟ باید گفت هر چه زمان به جلو می‌رود رفتارهای عصبی طارمی بیشتر هم می‌شود. اگر در بازی با ملوان و پس از اخراج از زمین پرسپولیس نتیجه بازی را واگذار می‌کرد چه کسی پاسخگو بود؟ دلیلی ندارد که وقتی تیم یک بر صفر بازی را برده و در موقعیت حمله قرار دارد آن خطای بچگانه روی دروازه‌بان حریف انجام شود آن هم با آگاهی از اینکه چند دقیقه قبل داور یک کارت زرد را به او نشان داده است. اعتراض به داوری همیشه هست و درست یا غلط باید گفت که از ابتدای لیگ تا اینجای کار چند خطای پنالتی روی طارمی گرفته شده است. بازیکنی که به تیم‌ملی هم رسیده است و باید گفت ادامه دادن این مسیر بیشتر از همه به خودش ضربه می‌زند. طارمی اگر مراقب رفتارهایش نباشد جای پایش در جای پای پیام صادقیان سفت می‌شود و شاید سرنوشتی برایش رقم بخورد که خوشایند او و فوتبال ایران نباشد. پرسپولیس و تیم‌ملی متکی به یک بازیکن نیست و شکی وجود ندارد همانطور که طارمی و امثال طارمی جا‌های خالی را پر کردند بازیکنان دیگری هم هستند که جانشین او و دیگر بازیکنان شوند اما نکته اینجاست که خود طارمی حیف می‌شود. او کم بازیکنی نیست و اگر قدر خودش را بداند شاید در آینده جای خالی بازیکنان بزرگی را در فوتبال ایران پر کند که سال‌هاست حسرت داشتن آنها بر دل فوتبال مانده است؛ بازیکنانی مثل علی دایی، خداداد و... .
سلطانی: پرسپولیس در سطح لیگ یک بازی می‌کند
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس فوتبال خوبی نمایش نمی‌دهد و عملکردش بسیار بد و در سطح لیگ یک است. بهروز سلطانی، درباره عملکرد پرسپولیس و شکست ملوان در جام حذفی گفت: پرسپولیس فوتبالی در حد پایین و سطح دسته یک به نمایش گذاشت. تفکر تیم به کسب پیروزی شانسی و رسیدن گل از روی پنالتی است و با این روش سرخپوشان به جایی نمی‌رسند.  وی درباره اینکه آیا اعتقاد دارد عملکرد پرسپولیس در بازی با ملوان به این شکل بوده یا در کل سرخپوشان چنین عملکردی دارند، تصریح کرد: پرسپولیس برنامه خاصی ندارد. دائم گفته می‌شود این تیم جوانگرایی کرده است. مگر پرسپولیس جای جوانگرایی است. ما حالا باید ۳ سال منتظر بمانیم این تیم نتیجه بگیرد؟ پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه چه کسی مقصر این عملکرد تیم است، عنوان کرد: دلیل این مساله این است که هر سال 7-6 بازیکن پرسپولیس تغییر می‌کند. سپاهان و تیم‌های دیگر سالی یکی، دو بازیکن خود را تغییر می‌دهند اما ما فوندانسیون تیم را بر هم می‌زنیم و تغییرات زیادی می‌دهیم. این تغییرات پی در پی عامل ناکامی پرسپولیس است.  سلطانی درباره رفتارهای سوشا مکانی و اینکه درباره این رفتارها چه نظری دارد، گفت: وقتی تیم تفکرش شانسی باشد باید همین رفتارها را مشاهده کنیم. تیمی که به دنبال شانس و پنالتی برای کسب پیروزی است بازیکنش چنین اقدامی می‌کند. برانکو ایوانکوویچ دائم به داوران اعتراض می‌کند. نمی‌دانم این چه تفکری است که ما فکر کنیم عالم و آدم دست به دست هم داده‌اند تا پرسپولیس را زمین بزنند. دلیلی ندارد بازیکن بخواهد با داور صحبت کند. نباید به خاطر اینکه ما پرسپولیس بودیم و یک زمان همیشه قهرمان می‌شدیم حالا که ضعیف شدیم بخواهیم به همه چیز اعتراض کنیم. وی در مورد اینکه چه راه‌حلی برای این مشکل دارد، تصریح کرد:‌ متاسفانه مدیریت خوبی نداریم. وزن تیم آنقدر کم شده که بازیکن هر رفتاری که بخواهد انجام می‌دهد. شما تیم‌های پایه پرسپولیس را نگاه کنید و ببینید چه وضعیتی دارند. اگر در یک خانواده پدر و مادر نباشند آن خانواده سست می‌شود. در باشگاهی هم که مدیریت نداریم وضعیت بسیار بد می‌شود. پرسپولیس از این بدتر هم خواهد شد، اگر مدیریت پرسپولیس خوب بود چرا ۵ ماه پیش محمدرضا طاهری را تغییر دادند. اگر بد بود چرا او را دوباره به پرسپولیس بازگرداندند. این مسائل موضوعاتی است که تاکنون به آن پاسخ داده نشده است.


Page Generated in 0/0052 sec