printlogo


کد خبر: 145916تاریخ: 1394/6/31 00:00
چهارگوشه

سرنگونی یک بالگرد جنگی ترکیه
سخنگوی شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) مدعی شد نیروهای این حزب توانستند هفدهم سپتامبر (پنجشنبه گذشته) در درگیری با ارتش ترکیه در منطقه «اغری» یک بالگرد نظامی ارتش این کشور از نوع «کبرا» را سرنگون کنند. وی گفت: این بالگرد به مواضع نیروهای ما حمله می‌کرد که هدف قرار گرفته شد و 2 خلبان آن نیز کشته شدند. دوغان گفت: در گذشته نیز نیروهای ما چند بالگرد جنگی ارتش ترکیه و نیز یک هواپیمای شناسایی آن را سرنگون کرده‌اند.

گلوله در مقابل سنگ
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به‌رغم مخالفت‌ها می‌خواهد مجازات فلسطینی‌های پرتاب‌کنندگان سنگ را افزایش دهد و حتی تیراندازی به سمت آنها را مجاز کند. یک مقام ارشد قضایی اسرائیل همچنین تایید کرده نیروهای اسرائیلی کودکان فلسطینی 5 تا 10 سال را که به سوی آنها سنگ پرتاب می‌کنند، دستگیر خواهند کرد و جریمه‌ای معادل
26 هزار دلار نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. ظاهرا این قانون قرار است برای کودکان زیر 18 سال اجرایی شود که در برخورد با نظامیان صهیونیستی از سنگ برای دفاع از خود استفاده می‌کنند.

تیراندازی در کلیسایی در آمریکا
فردی مسلح روز یکشنبه پیش از بازداشت توسط پلیس، با تیراندازی در کلیسایی در ایالت آلابامای آمریکا 3 نفر را زخمی کرد. آزادی حمل سلاح در آمریکا موجب شده روزانه ده‌ها حادثه تیراندازی در این کشور رخ دهد. تیراندازی‌ در آمریکا، چه به صورت عمدی یا به صورت تصادفی، سالانه بیش از 30000 کشته بر جای می‌گذارد. از هر 8 مرگ در آمریکا، یکی به واسطه تیراندازی و اسلحه است.

ادامه تظاهرات لبنانی‌ها
مردم لبنان از مدت‌ها پیش تاکنون تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به انباشت زباله‌ها در خیابان‌های این کشور که به «بحران زباله» معروف است، برگزار کرده و خواهان محاکمه مسؤولان فاسد در دولت شده‌اند، این درحالی است که مسؤولان لبنانی هنوز نتوانسته‌اند به راهکاری مطلوب برای حل بحران دست یابند. اخیرا نیز طرح وزیر کشاورزی لبنان برای حل این بحران توسط دولت تصویب شد اما لبنانی‌ها با این طرح مخالفت کردند. در همین راستا هزاران لبنانی، یکشنبه در ادامه اعتراضات خود دست به تظاهرات گسترده در مرکز بیروت زدند و تلاش کردند تا خود را به مقر پارلمان در میدان «النجمه» برسانند اما نیروهای امنیتی مانع ورود آنها به این میدان شدند.

تعطیل شدن برج ایفل
دیروز در پی انتشار گزارشی مبنی بر بالا رفتن 3 مظنون فعالیت‌های تروریستی به همراه کوله‌پشتی‌های بزرگ از برج ایفل شهر پاریس، مقام‌های فرانسه ورود گردشگران به این برج را ممنوع کردند. برج ایفل پیش از این چند بار از سوی گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش تهدید شده است. تدابیر امنیتی این برج بعد از حملات 3 تروریست در پاریس در ماه ژانویه افزایش پیدا کرد. دیروز پلیس فرانسه با ریسمان امنیتی اطراف برج ایفل را مسدود و مردم را به حاشیه رود سن در نزدیکی این محل منتقل کرد.

تحویل 6 اسیر توسط انصارالله
وزارت خارجه عمان یکشنبه شب اعلام کرد انصارالله 6 اسیر را در مسقط تحویل داده است. به گزارش پایگاه اماراتی «24» و براساس اعلام وزارت خارجه عمان، این اسرا که 2 آمریکایی، 3 عربستانی و یک انگلیسی هستند با میانجی‌گری مسقط آزاد شدند. این 6 تن 189 روز در اسارت انصارالله بودند. یک هیأت از جنبش انصارالله با هدف یافتن راه‌حلی برای مساله یمن، به همراه 6 اسیر یاد شده با یک هواپیما عازم مسقط شده بودند.

نصرالله جمعه سخنرانی می‌کند
 سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه این هفته در برنامه «حدیث‌الساعه» شبکه تلویزیونی المنار که هشت و نیم به وقت محلی پخش خواهد شد شرکت خواهد کرد و درباره مهم‌ترین تحولات لبنان، منطقه و جهان با این شبکه گفت‌وگو خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0060 sec