printlogo


کد خبر: 145928تاریخ: 1394/7/1 00:00
اخبار

تکرار «بی‌شرفی» توسط مرعشی
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران (معروف به حزب آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی) که اخیراً با یک اظهارنظر خود حاشیه‌‌ساز شده است، در گفت‌وگویی با یک خبرگزاری وابسته به جناح اصلاح‌طلب توضیحاتی درباره اظهارات اخیر خود ارائه کرد.  به گزارش تسنیم، حسین مرعشی که پیش از این تاکید کرده بود «اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متأثر نشود یک ایرانی «باشرف» نیست!» به منظور تصحیح سخنان خود و متوقف کردن حجم انتقادات به اظهاراتش، گفت‌وگویی با یک خبرگزاری دوم‌خردادی انجام داده و گفته است: «صحبت من ناظر به آینده بود و تصورم بر این بود که بعد از تجربه زیانباری که در عرصه‌های مختلف در دولت‌های نهم و دهم پیش آمد و بعد از جسارت‌های دولتمردان دولت‌های نهم و دهم  نسبت به مقام‌های بزرگ نظام، جامعه ما باید از این تجربه آموخته باشد که دیگر چنین فضایی در کشور تکرار نشود».  هرچند حسین مرعشی پس از مواجهه با اعتراضات و انتقادات، در گفت‌وگوی خود سعی کرده اظهارات سابق خود را به نوعی اصلاح کند، با این حال آنچه از این گفت‌وگو نیز برمی‌آید، نه‌تنها اصلاحی بر سخنان سابق نیست بلکه اولاً تاکیدی مجدد بر همان اظهارات و ثانیاً نسخه‌پیچی برای مردم ایران در آینده است. آنگونه که مرعشی اظهارنظر کرده، اگر بخشی از مردم در «آینده» از روی کار آمدن دولت‌هایی شبیه به نهم و دهم نهراسند، همچنان مشمول همان اهانت سابق(بی‌شرف!) خواهند شد. به این ترتیب، اساساً حسین مرعشی هیچ تغییری در اظهارات خود نداده و بر همان نظر سابقش تاکید کرده است. از گفت‌وگوی دیروز حسین مرعشی اینگونه به نظر می‌رسد که وی گمان می‌کند منتقدانش سخنان وی را توهینی به رای‌دهندگان به محمود احمدی‌نژاد در سال‌های 84 و 88 برداشت کرده‌اند، حال آنکه شخصیت‌هایی که طی روزهای گذشته در نقد این اظهارات مرعشی گفته و نوشته‌اند، نه بر این مبنا، بلکه بر همان مبنایی که مرعشی دیروز نیز بر آن تاکید کرده به سخنان وی اعتراض کرده‌اند.

تشکیل ائتلاف ۱+ ۴ برای مبارزه با تروریسم در منطقه
روزنامه لبنانی الاخبار از تشکیل ائتلاف۱+۴ متشکل از ایران، عراق، سوریه، روسیه و حزب‌الله برای مبارزه با تروریسم خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری الاخبار، بعد از گذشت چند هفته از مانورهای سیاسی و نظامی و درز برخی خبرها با مضامین مختلف، اکنون مشخص شده است مسکو در این مدت چند هفته در حال بررسی و آماده‌سازی طرحی از طریق برگزاری برخی جلسات و مشورت‌های محرمانه بوده و در این جلسات گروه‌ها و تیم‌های نظامی راهبردی از کشورهای روسیه، ایران، سوریه و عراق در آن مشارکت داشته‌اند تا اینکه نتیجه این مذاکرات بر آن شده است تا ائتلافی جدید برای مقابله با تروریسم در خاورمیانه تشکیل شود.  بعدها یک منبع بسیار مطلع به الاخبار اعلام کرد این رویداد یکی از مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در طول سالیان گذشته به شمار می‌آید و عنوان این رویداد عملا «تشکیل ائتلاف 1+4 برای مبارزه با تروریسم» است. این منبع آگاه گفته است توافق برای ایجاد این ائتلاف با این هدف صورت گرفته تا راهکارهای همکاری سیاسی و اطلاعاتی نظامی و نظامی میدانی در مناطق متعددی از خاورمیانه صورت گیرد که بخش اصلی و هدف واقعی سوریه و عراق را در بر می‌گیرد.  این منبع همچنین افزوده است: کشورهای عضو این ائتلاف کشورهای مهمی همچون روسیه، ایران،سوریه و عراق به علاوه طرف پنجمی است که آن طرف هم حزب‌الله لبنان است. این ائتلاف وظیفه دارد تمام اوضاع را بررسی کرده و راهکارهایی عملی برای مقابله با اوضاع جاری منطقه بیابد تا درباره تکلیف و سرنوشت نبرد شدید و سنگینی که برضد سوریه و عراق به راه افتاده و گروه‌های تکفیری وابسته به القاعده در دو بخش داعش و النصره در آن حضور دارند، راه‌حلی اساسی پیدا شود.

نماز عید قربان به امامت آیت‌الله خاتمی در دانشگاه تهران
نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران اقامه می‌شود. آیت‌الله خاتمی ضمن اقامه نماز عید سعید قربان، به ایراد خطبه‌ها نیز می‌پردازد. نماز این عید سعید پنجشنبه ساعت 8 صبح در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0053 sec