printlogo


کد خبر: 145946تاریخ: 1394/7/1 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر ورزش و جوانان:
نرخ بیکاری جوانان 2 برابر کل کشور است
معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان، نرخ بیکاری جوانان را 2 برابر نرخ بیکاری کل کشور دانست. به گزارش «وطن امروز»، محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری پنجاه‌‌وششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: این جلسه 2 دستور کار داشت که یکی مربوط به تعیین تکلیف کمیسیون‌های تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان بود که قرار است
۶ کمیسیون تخصصی با موضوع جوانان و با مشارکت صاحبنظران و دستگاه‌ها تشکیل شود.معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان گفت: دستور کار دیگر جلسه کسب و کار در فضای مجازی بود که یکی از پیمایش‌های انجام‌شده در وزارت ورزش و جوانان در حوزه کسب‌وکار در فضای مجازی مطرح شد و این پیمایش در ۵ استان بین هزارو400 نفر با موضوع اشتغال‌پذیری جوانان صورت گرفته است. وی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان ۲ برابر نرخ بیکاری کل کشور است، عنوان کرد: در این جلسه با ارائه پژوهش مصوب شد که عنوان توسعه کسب‌وکار جوانان در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.

آمار 10هزار نفری مبتلایان به سل
رئیس اداره کنترل سل و جذام وزارت بهداشت از ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر به سل در کشور در سال گذشته خبر داد.مهشید ناصحی، رئیس اداره کنترل سل و جذام وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری سل در کشور و جهان اظهار داشت: اگرچه سل در جهان یک بیماری با عامل شناخته شده واپیدمیولوژی مشخص است و اصول درمان آن از حدود 60 سال قبل شناخته شده و بیش از یک ربع قرن است رژیم درمان کوتاه مدت برای آن به کار می‌رود اما بخشی از بیماران مبتلا به سل هنوز در بسیاری از نقاط جهان و از جمله کشور ما تشخیص داده نشده یا تحت درمان مناسب قرار نمی‌گیرند. وی افزود: متاسفانه در حال حاضر در نتیجه همین کاستی‌ها و همزمان با افزایش موارد مبتلا به ویروس ایدز، زمینه پیدایش و انتشار باسیل‌های سل مقاوم به چند دارو فراهم آمده است. ناصحی درباره وضعیت سل در ایران به فارس گفت: سال گذشته میزان بروز گزارش‌شده سل ریوی با اسمیر خلط مثبت 4/6 مورد در یکصد هزار نفر جمعیت بوده است و از تعداد  10 هزار و 44 مورد مبتلا به سل گزارش شده کشور، 49 درصد موارد را زنان بیمار و 81/12 درصد موارد را بیماران غیرایرانی (اغلب افغانی) تشکیل می‌دهند و بیشترین میزان بروز سل مربوط به گروه سنی 65 سال به بالا بوده که این حاکی از موفقیت چشمگیر کشور در کنترل این بیماری است. رئیس اداره کنترل سل و جذام وزارت بهداشت با بیان اینکه در میان استان‌ها سیستان‌وبلوچستان و گلستان بیشترین میزان بروز و شیوع سل در کشور را دارند، بیان داشت: همسایگی ایران با 2 کشور افغانستان و پاکستان همچنین عراق ضرورت توجه بیش از پیش ما را به این بیماری بیشتر می‌کند.

تشکیل باندهای مافیایی تکدی‌گری در تهران
در حال حاضر باندهای مافیایی متکدیان در سطح شهر تهران تشکیل شده است و باید هر چه سریع‌تر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به حل این مشکل اقدام کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، محسن سرخو، عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: در پایتخت جمهوری اسلامی ایران که ام‌القرای اسلامی است شاهد صحنه‌های زشت از ناهنجاری‌های جامعه هستیم که بیشتر آنها توسط اتباع بیگانه نمایان می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها اتباع خارجی حضور دارند که با بچه‌های کوچک و نوزدان به کمر بسته اقدام به تکدی‌گری می‌کنند. سرخو یادآور شد: مشخص نیست مسؤول این نابسامانی‌ها کدام نهاد و سازمان است. نیروهای نظامی و انتظامی و وزارت کشور باید احساس مسؤولیت و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند. عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: تکدی‌گری‌ها به باندهای مافیایی تبدیل شده‌اند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این معضل اقدام شود. وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین معضل‌ها و مشکلات کشور ما اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز است که در اشتغال کارگران ایرانی مشکلاتی را ایجاد کرده بنابراین باید هر چه سریع‌تر این موضوع در دستور کار مدیران قرار بگیرد.


Page Generated in 0/0048 sec