printlogo


کد خبر: 145948تاریخ: 1394/7/1 00:00
اخبار

«همقدم با خاکی‌های سپید» همزمان با هفته دفاع‌مقدس
معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 2 تهران به کمک جمعی از بسیجیان گروه جهادی چشمه کوثر و با همکاری یگان
امام هادی(ع) نمایشگاهی با عنوان «همقدم با خاکی‌های سپید» برگزار می‌کند. به گفته بیسادی، مدیر فرهنگی شهرداری منطقه 2 تهران، همقدم با خاکی‌های سپید اولین پرفورمنس یا همان تئاتر محیطی دفاع‌مقدس است. شروع راه‌اندازی این نمایشگاه از ابتدای شهریورماه امسال بوده و تاکنون بیش از 90 درصد این پروژه آماده شده است.  بیسادی با تاکید بر اینکه این حرکت بزرگ ارزشی برای اولین‌بار در منطقه سعادت‌آباد صورت می‌گیرد، افزود: فضای فکری ایجاد‌شده در داستان نمایش بشدت اثرگذار و برای طیف مخاطب جذاب خواهد بود.  به گفته محمدمهدی فخیم‌جو، مدیر اجرایی نمایشگاه، در این اجرا 150 نفر گروه اجرایی شامل بازیگران، کارگردان، طراحان صحنه و نور و صدا، چهره‌پردازان، دستیاران صحنه و دیگر عناصر اجرایی مشارکت دارند. این نمایشگاه در وسعت 5/2 هکتار و دارای بخش‌های غرفه‌های فرهنگی، 7 سالن اجرا و 6 یادمان دفاع‌مقدس است.  آغاز فعالیت نمایشگاه همزمان با هفته دفاع‌مقدس از یکم تا دهم مهرماه و هر شب از ساعت 19 در6 نوبت، پذیرای بازدیدکنندگان گرامی است. محل برگزاری این نمایشگاه واقع در سعادت‌آباد، بعد از میدان کتاب، بلوار کوهستان است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت نمایشگاه به آدرس www.khakisepid.ir یا به صفحه اینستاگرام Instagram.com/khakisepid.ir مراجعه کنند.

پیام شهردار تهران به چهارمین جشنواره تئاترشهر
چهارمین جشنواره تئاترشهر با محوریت موضوعاتی چون زندگی شهری و شهروندی و تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی در حال برگزاری است و محمد باقر قالیباف، شهردار تهران بدین منظور پیامی برای آن صادر کرد.  به گزارش فارس، در بخشی از پیام قالیباف آمده است: «امروزه در اکثر کشورهای جهان از ظرفیت، امکانات و جذابیت هنر بویژه هنر نمایش که به‌شکلی زنده و رودررو با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند، به‌خاطر ویژگی‌های خاص آن در مسیر حل مسائل و مشکلات روز استفاده می‌شود. در کشور ما نیز به‌خاطر شرایط خاص اقلیمی، توسعه شهرها، زندگی ماشینی و مساله کمبود انرژی، مشکلات زیادی بروز کرده است که برای حل آنها به یاری و مدد هنرمندان نیاز است تا بتوان از ظرفیت بی‌پایان هنر برای توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کرد. خداوند هنرآفرین را شکرگزارم که در فصلی دیگر تلاش و کوشش جوانان هنرمند این مرز و بوم به ثمر نشست و اکنون شاهد برگزاری «چهارمین جشنواره‌ تئاترشهر» هستیم.  هنر والا و ارزشمند تئاتر، در شرایطی که جامعه ما بیش از هر زمان به معنویت، اخلاق و حقوق انسانی و شهروندی نیاز دارد، می‌تواند در ساختن یک آرمان‌شهر ایرانی و اسلامی راهگشا باشد بویژه زمانی‌ که این هنر اصیل با انرژی، تلاش، خلوص نیت و خلاقیت جوانان هنرمند همراه باشد.  مقام معظم رهبری که در حوزه فرهنگ و هنر با تالمات همیشگی چراغ راه این عرصه هستند با تاکید بر نقش جوانان در عرصه فرهنگ و هنر، گسترش کار فرهنگی در بین جوانان‌ مومن و انقلابی را در جهت پیشرفت و ایستادگی در مقابل دشمنان ملت و پیشرفت کشور یک امر مهم و جدی دانسته و اهمیت به این موضوع را برای کارگزاران فرهنگی و هنری یک تکلیف می‌دانند. خرسند و شاکریم که این تکلیف در «چهارمین جشنواره تئاترشهر» با حضور جوانان هنرمند به بار می‌نشیند».

پرده آخر «مجله تئاتر»
برنامه تلویزیونی«مجله تئاتر» که تنها برنامه مستقل تئاتری برای معرفی و نقد آثار نمایشی بود، به یکباره تعطیل شد. این برنامه ارزنده که شنبه‌شب‌ها از شبکه تخصصی 4 سیما که مختص فرهنگ و هنر است، پخش می‌شد 2 هفته‌ای است روی آنتن نمی‌رود. در این‌باره نیما دهقان، تهیه‌کننده و کارگردان «مجله تئاتر» درباره وضعیت رخ داده گفت: «مجله تئاتر» تنها برنامه‌ای بود که صنعت تیزرسازی در تئاتر کشور را به وجود آورد و به تئاتر شهرستان‌ها پرداخت و تنها برنامه‌ای بود که نقد حرفه‌ای و علمی در حوزه تئاتر انجام داد و برنامه‌ای بود که نخبگان تئاتر در آن حضور داشتند. دهقان افزود: من اصلا مشکلی ندارم برنامه «مجله تئاتر» به تهیه‌کنندگی من نباشد بلکه فقط درخواستم این است برنامه‌ای که 6 سال روی آن برنامه‌ریزی مالی شده و حالا به نقطه‌ای رسیده است که در میان اهالی تئاتر جایگاه معتبری پیدا کرده است، تعطیلش نکنند بلکه به فکر ارتقای آن باشند.


Page Generated in 0/0049 sec