printlogo


کد خبر: 145953تاریخ: 1394/7/1 00:00
اخبار

شاشیچ سرمربی جدید کرواسی
فدراسیون فوتبال کرواسی، شاشیچ 61 ساله را به‌عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد تا پیوستن برانکو ایوانکوویچ به تیم‌ملی کشورش منتفی شود. به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال کرواسی سرانجام پس از کش و قوس‌های زیاد جانشین کواچ را انتخاب کرد و با عقد قراردادی 3 ساله شاشیچ را به‌عنوان سرمربی جدید خود برگزید. داور شوکر، رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی در نشستی خبری گفت: کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال کرواسی پس از بررسی‌های لازم تصمیم گرفت شاشیچ را با عقد قراردادی 3 ساله جذب کند. با مربی‌ای قرارداد امضا کرده‌ایم که به توانایی‌های او ایمان داریم. پیش از این برانکو ایوانکوویچ هم یکی از گزینه‌های جانشینی کواچ بود اما در نهایت فدراسیون فوتبال کرواسی به سرمربی پرسپولیس رای نداد تا او در قرمزپوشان پایتخت بماند.

فرگوسن:
کی‌روش باید جانشین من می‌شد
کتاب جدید سرالکس فرگوسن با نام رهبری که امروز وارد بازار می‌شود ابعاد جدیدی از دوران مربیگری‌ او را نشان می‌دهد. سرالکس در کتاب جدیدش همانند کتاب شرح حال خود بار دیگر به تمجید از کارلوس کی‌روش، دستیار سابقش و سرمربی فعلی تیم‌ملی ایران پرداخته است. نشریه گاردین انگلیس با استناد به کتاب جدید فرگوسن نوشت: «تحسین فرگوسن از کی‌روش پرتغالی که در دو مقطع به‌عنوان دستیار او در منچستریونایتد (2002 تا 2003 و 2004 تا 2008) فعالیت کرد، آشکار است. بازیکنانی که به تمرینات سخت کی‌روش معترض بودند و اعتقاد داشتند این تمرینات باید سبک‌تر شود، اعتبار و نمایش خود در دیدار مقابل بارسلونا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2008 را مدیون تمرینات مشقت‌بار این مربی پرتغالی بودند، مربی‌ای که فرگوسن می‌خواست کاندیدای جانشینی او باشد. در دو قسمت مجزای کتاب، فرگوسن گفته کی‌روش می‌توانست جانشین او در منچستریونایتد باشد ولی کارلوس تصمیم گرفت به رئال‌مادرید برود و پس از آن هم هدایت تیم‌ملی فوتبال پرتغال را برعهده گرفت».  گاردین البته از این تصمیمات به‌عنوان فاجعه یاد کرده است. گاردین از رسانه‌هایی است که بشدت با کارلوس کی‌روش اختلاف نظر دارد و از هر روزنه‌ای برای انتقاد از او استفاده می‌کند. آخرین بار سرمربی تیم‌ملی ایران در یک دادگاه این رسانه انگلیسی را محکوم کرد.

تیم‌ملی یکشنبه در دوبی
مربیان تیم‌ملی این روزها به طور کامل رقابت‌های لیگ برتر را آنالیز کرده‌اند و لیست اولیه تیم‌ملی تا حدود زیادی آماده شده است. پس از نظارت بازی‌های هفته هفتم لیست نهایی می‌شود و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. این لیست به احتمال قوی جمعه شب اعلام خواهد شد. بازیکنان تیم‌ملی باید روز یکشنبه خود را به اردوی تیم‌ملی در هتل آزادی معرفی کنند. طبق برنامه این تیم روز یکشنبه 5 مهر عازم دوبی می‌شود تا اردوی خود را در این شهر برگزار کند. ملی‌پوشان ایران پس از ورود به این کشور سریعا با یک دستگاه اتوبوس راهی باشگاه ایرانیان می‌شوند. این هتل یک طبقه را در اختیار ملی‌پوش‌ها قرار داده است. تیم‌ملی پس از استراحت، ساعت 9 صبح روز دوشنبه بیدارباش خواهد داشت و صبح اولین تمرین ریکاوری خود را برگزار می‌کند. قرار است ملی‌پوشان در سالن بدنسازی باشگاه ایرانیان ریکاوری کنند و در نهایت بعد از ظهر دوشنبه هم قرار است اولین تمرین خود را روی چمن برگزار کنند.

روماریو: بلاتر سردسته مدرسه ستمکاران است
بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال برزیل از سپ بلاتر انتقاد کرد و وی را شخصیتی نادرست خواند. روماریو در گفت‌وگویی با روزنامه ایتالیایی گاتزتا‌دلواسپورت در مورد فضای مسمومی که بر فیفا حاکم بوده،‌نظر داد. وی گفت: متاسفانه به فیفا آسیب وارد شده است. در داخل آن یک باند وجود دارد، باندی که برخی نفراتش دستگیر شده و برخی هم نه. امیدوارم و دعا می‌کنم بلاتر را هم دستگیر کنند، چون او سردسته مدرسه ستمکاران است. کسانی که در فوتبال فساد داشتند و دنیای فوتبال را مسموم کردند. او ادامه داد:‌ فکر نکنم پلاتینی در صورتی که رئیس فیفا شود، به آن آسیب برساند اما مدلی که او تاکنون یوفا را هدایت کرده، بهترین نبوده است. در مدیریتش نکته مثبتی نیست.  در این مصاحبه روماریو از فرصت استفاده کرد و درباره نامزدی هموطنش یعنی زیکو برای ریاست فیفا نیز حرف زد: زیکو چهره مثبتی است اما برای احراز این پست شانس ندارد بویژه که توسط فدراسیون فوتبال برزیل نیز حمایت نمی‌شود.
 


Page Generated in 0/0042 sec