printlogo


کد خبر: 145979تاریخ: 1394/7/1 00:00
چهارگوشه

230 کشته و زخمی در بمب‌گذاری‌های نیجریه
مقامات پلیس نیجریه اعلام کردند که 3 انفجار در منطقه مایدوگوری منجر به کشته شدن 54 نفر و زخمی شدن 90 تن دیگر شد. همچنین چند ساعت پس از این انفجارها 2 بمب در یک ایست بازرسی در 135 کیلومتری شهر مونگونو رخ داد که براساس اعلام شاهدان 27 تن در این حمله کشته و 62 تن دیگر زخمی شدند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است اما با توجه به سابقه گروه بوکوحرام به نظر می‌رسد عوامل این گروه عامل این بمبگذاری‌ها بوده‌اند.

سقوط یک جنگنده در کالیفرنیا
یکی از جنگنده‌های F-18  آمریکا متعلق به پایگاه هوایی «لمور» نیروی دریایی در شمال ایالت کالیفرنیا سقوط کرد. گشت‌زنی بزرگراهی کالیفرنیا اعلام کرد، این هواپیمای جنگی F-18 در محوطه‌ای نزدیک به بزرگراه 198 و خیابان 27 در 2 مایلی غرب ورودیه این پایگاه هوایی سقوط کرد. در همین حال روزنامه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد، خلبان‌ این هواپیما با امنیت کامل از این جنگنده بیرون پریده است.

شهادت یک فلسطینی در الخلیل
سه‌شنبه یک روز پس از اینکه رژیم صهیونیستی به نیروهای خود مجوز تیراندازی به معترضان فلسطینی را داد یک جوان فلسطینی دوشنبه شب در اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت وی در نزدیکی مثلث خرسا در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری به شهادت رسید. نیروهای اشغالگر گاز اشک‌آور به سمت ده‌ها تن از فلسطینی‌ها شلیک کردند که در نزدیکی محل شهادت این جوان تجمع کرده بودند. براین اساس، نیروهای اسرائیلی همچنین مانع از ورود آمبولانس‌ها به محل شهادت جوان فلسطینی شد‌ند.

دلایل پشیمانی داعشی‌ها
اگرچه طی بیش از 4 سال گذشته، ده‌ها هزار نفر برای پیوستن به داعش به سمت عراق و سوریه سفر کردند اما بسیاری از آنان نیز با مشاهده سیاه‌کاری این گروه جنایتکار از تصمیم خود پشیمان شده‌اند. به گزارش روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست، در گزارش هفته گذشته مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌‌گرایی افزایش تمایل افراد برای صحبت درباره علت ترک این سازمان تروریستی مورد بررسی قرار گرفت که سرخوردگی از شیوه اداره گروه داعش و تفاوت آن با وعده‌های داده شده در زمان عضو‌گیری یکی از دلایل ترک این گروه است. یکی دیگر از دلایل اصلی ترک داعش مطلع شدن نیروها از فساد فرماندهان و فعالیت‌های غیراسلامی آنان اعلام شده است. به گزارش پیتر نیومن، نژادپرستی و مجبور کردن یک جنگجوی هندی به تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی یکی از این موارد بود. دلیل دیگر که اعتراض برخی اعضای  این گروه را به همراه داشته است به قتل رساندن غیرنظامیان، ازجمله زنان و کودکان توسط داعش است. آنها همچنین  معتقد بودند که وعده‌های داعش در ایجاد یک زندگی کامل براساس شرع اسلام، تقسیم ثروت، خدمات اجتماعی و حتی ایجاد واحد پول مخصوص داعش کاملا دروغ بوده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec