printlogo


کد خبر: 146059تاریخ: 1394/7/5 00:00
چهارگوشه

پلیس آمریکا سیاهپوست دیگری را کشت
بی‌رحمی و رفتارهای خشونت‌آمیز ماموران پلیس آمریکا در برخورد با سیاهپوستان این کشور همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین حادثه، یک نوجوان سیاهپوست غیرمسلح به ضرب گلوله یک مامور پلیس در شهر ریسترس تاون در ایالت مریلند کشته شد.  این حادثه زمانی روی داد که حساسیت‌ها و تنش‌ها در آمریکا در واکنش به برخوردهای خشونت‌آمیز ماموران پلیس با سیاهپوستان و کشته شدن تعداد زیادی از افراد غیرمسلح در تیراندازی‌های ماموران پلیس بالا گرفته است.

نیروهای افغان لباس گرم ندارند!
یک ناظر دولت آمریکا از کمبود بیش از 90 هزار پالتو (لباس گرم) برای نیروهای افغان در زمستان امسال خبر داد و اعلام کرد این مساله می‌تواند بر جنگ نیروهای افغان با طالبان تاثیر بگذارد. جان سوپکو در نامه خود به فرماندهی انتقال امنیتی نیروهای ترکیبی به رهبری آمریکا در افغانستان که مسؤولیت آموزش نیروهای افغانی را بر عهده دارد، اعلام کرده است تا پایان ماه جولای دستور ارسال 75 هزار پالتو برای نیروهای پلیس داده شده اما هنوز این پالتوها ارسال نشده است.

تهدید داعش به اشغال شمال لبنان
گروه تروریستی داعش، پنجشنبه در صفحات خود در شبکه‌ اجتماعی مجازی «توئیتر» تهدیدات خود مبنی بر اشغال لبنان را تکرار کرد ولی این بار طرح خود برای ورود به این کشور از مناطق شمالی را نیز مطرح کرد. براساس این گزارش، داعش نقشه چگونگی ورود احتمالی‌اش به لبنان از طرابلس و همچنین ساختار حکومتی این گروه در امارتی که ادعای تشکیل آن در شمال لبنان دارد را نیز منتشر کرد. ارتش و نیروهای حزب‌الله تاکنون چندین بار توطئه‌های داعش و جبهه النصره برای اشغال مناطقی از لبنان را نقش بر آب کرده‌اند.

سلاح‌های اتمی محور سخنرانی پاپ در سازمان ملل
رهبر کاتولیک‌های جهان طی سخنرانی خود در نشست توسعه پایدار سازمان ملل بر اهمیت سازمان ملل آن هم در زمانی که انسانیت با استفاده از تکنولوژی توانسته بر تمام مرزها و فاصله‌ها غلبه کند، تاکید کرد. پاپ فرانسیس ضمن قدردانی از دستاوردهای سازمان ملل طی سال‌های اخیر اظهار کرد: قدرت تکنولوژی در دستان ایدئولوژی‌هایی که سودای برتری یا جهانی شدن دارند به اتفاقات ناخوشایند بسیاری منجر می‌شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec