printlogo


کد خبر: 146073تاریخ: 1394/7/5 00:00
رویدادها

بیانیه جمعی از شاعران و‌ اندیشمندان درباره فاجعه منا
درخواست خلع ید آل‌سعود از مدیریت بیت‌الله الحرام
جمعی از شاعران،‌ اندیشمندان و پژوهشگران دینی در محکومیت آل‌سعود و در پی فاجعه منا و مکه بیانیه‌ای صادر کرده‌اند. در این بیانیه آمده است:
بسم الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
حج حقیقت جاودانه‌ای است که در طول حیات بشر از طرف خداوند (جل جلاله) امر به احیاء و حرکت و اجرای آن شده است. بعد دینی حج علاوه بر اجرای فرامین الهی همواره موجب تکامل معرفت‌شناسی در بین مردم جهان شده است. آیین مقدسی که سالی یک بار مردم با ایمان و مسلمان را از نقاط مختلف جهان گرد هم می‌آورد و باعث ارتباط اجتماعی و تکامل ادراک فردی آنان می‌شود. امسال نیز اجتماع میلیونی حجاج در کنار هم نویدی از بهره‌وری هر چه بهتر آیین حج می‌داد که وقایع «کعبه و منا»، چهره خونباری را برای حجاج رقم زد! به درستی که غیرقابل اغماض از نگاه هر فرد آزاده با فرهنگ و درایت است. ما اهالی قلم و اندیشه به حکم سوگند خداوند (جل جلاله) به قلم و آنچه می‌نگارد خود را ملزم و متعهد می‌دانیم که ضمن همدردی با خانواده مقتولین؛ از مظلومیت حجاج و شهدای گرانقدرش دفاع کرده و «خلع ید» آل‌سعود از مدیریت حج و بیت‌الله الحرام را به دلیل «عدم صلاحیت» خواستار شویم. ضمن اینکه از تمام ادبا و اهالی قلم و اندیشه جهان بویژه اندیشمندان، ادیبان و شاعران مسلمان، درخواست حمایت از این حرکت را داشته و سوءمدیریت حکام آل‌سعود در وقایع مکه و منا را محکوم می‌نماییم!
ان الله مع الصابرین

فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» نماینده ایران در اسکار شد
اعضای هیات معرفی فیلم منتخب ایرانی به جایزه اسکار، فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» را برای این رقابت سالانه انتخاب کردند. روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در بیانیه‌ای با عرض تسلیت به مناسبت بروز فاجعه انسانی منا اعلام کرد: اعضای هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، پس از بحث و بررسی‌های جدی و همچنین ملاحظه تمام جوانب امر به اتفاق آرا، تصمیم نهایی را برای انتخاب فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» اتخاذ کردند. فرشته طائرپور، محمد بزرگ‌نیا، شهرام جعفری‌نژاد، سیدروح‌الله حسینی، شادمهر راستین، رسول صدرعاملی، محمدرضا هنرمند، آرش امینی و امیر اسفندیاری در این هیات عضویت داشتند. لازم به ذکر است در فهرست اولیه اعلام شده برای معرفی فیلم برگزیده ایران برای رقابت‌های اسکار امسال، فیلم‌های «خداحافظی طولانی»، «در دنیای تو ساعت چند است»، «رخ دیوانه»، «سیزده»، «شیار 143»، «قصه‌ها»، «ماهی و گربه»، «ملبورن»، «من دیه‌گو مارادونا هستم» و فیلم «محمد رسول الله(ص)» حضور داشتند که مطابق پیش‌بینی انجام شده اثر فاخر مجیدی راهی اسکار 2016 شد. این فیلم تاکنون به کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال دست یافته است.

«رآکتورهای زیرزمینی»
 در سازمان اوج
مستند «راکتورهای زیرزمینی» کاری از سروش کریمی با تدوینگری احمد ابراهیمی و تصویربرداری سیدمحسن جلال در سیزدهمین عصر فیلم سازمان هنری - رسانه‌ای اوج، رونمایی و اکران می‌شود. این مستند درباره ایرانیانی‌ است که خود را برای نبرد با رژیم صهیونیستی آماده می‌کنند. اکران عمومی این مستند در سیزدهمین عصر فیلم اوج امروز ساعت 17 در سالن نمایش سازمان اوج برگزار می‌شود.

گلعلی بابایی، نویسنده آثار دفاع‌مقدس:
ادبیات دفاع‌مقدس فاصله بسیاری تا اوج دارد
گلعلی بابایی معتقد است یکی از نقص‌های جدی در زمینه ادبیات دفاع‌مقدس نبود آثاری درباره زندگی و شخصیت فرماندهان دفاع‌مقدس است. به گزارش مهر، این نویسنده مطرح ادبیات پایداری افزود: در حال حاضر ادبیات دفاع‌مقدس به اوج نرسیده، زیرا هنوز سوژه‌های بسیاری از دفاع‌مقدس مانده که مورد توجه و پرداخت قرار نگرفته است.  بابایی در ادامه از تألیف زندگینامه شهید حبیب غنی‌پور خبر داد که مستندی درباره زندگی و زیست این نویسنده شهید خواهد بود. به گفته بابایی، سوژه محوری این کتاب جدا از حبیب غنی‌پور، شجره‌نامه مسجد جوادالائمه نیز هست.


Page Generated in 0/0051 sec