printlogo


کد خبر: 146094تاریخ: 1394/7/5 00:00
آژیر

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
مصرف سالانه 80تن مخدر صنعتی
مرگ و میر زنان به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی 30درصد افزایش پیدا کرده و سالانه
۶۰ الی ۸۰ تن مواد مخدر صنعتی در کشور مصرف می‌شود. به گزارش «وطن امروز» علیرضا جزینی، قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این مطلب گفت: در 6 ماه گذشته 300 تن مواد مخدر در کشور و در تهران بیش از 10 تن در سال جاری کشف شده است که این مواد مجموعه‌ای از مواد مخدر سنتی و صنعتی است.  وی تصریح کرد: جامعه به طرف مصرف مواد مخدر صنعتی پیش می‌رود چنانچه در جامعه ما سالانه 60 الی 80 تن مواد صنعتی مصرف می‌شود البته مصرف این مواد به تازگی کاهش پیدا کرده است، چرا که هر کیلو مواد صنعتی که تا چند ماه بیش 20 میلیون تومان بود به 80 میلیون افزایش پیدا کرده است که برخورد مناسب پلیس و پیشگیری از ورود مواد اولیه از علل این افزایش قیمت است. جزینی با اشاره به افزایش 30 درصدی مرگ و میر بین زنان در سال گذشته به دلیل استفاده از مواد مخدر صنعتی گفت: امسال مرگ‌ومیر 5 درصد در مصرف‌کنندگان مواد مخدر افزایش یافته است.  

تکذیب ورود مخدر کروکودیل
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا وجود مخدر کروکودیل در کشور را تکذیب کرد.
به گزارش «وطن امروز»، سردار علی مویدی، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران که با نشان دادن تصاویری که گفته می‌شود مربوط به مصرف مخدر کروکودیل در کشور است، جویای صحت این موضوع شد، گفت: وجود کروکودیل در ایران را تکذیب می‌کنم. وی ادامه داد: پلیس مبارزه با موادمخدر آزمایشگاهی دارد که در آن تمام موادمخدر مورد ارزیابی قرار گرفته و چنانچه از ورود موادمخدر جدید به داخل کشور مطلع شویم نتایج آن را به ستاد مبارزه با موادمخدر و همین طور افکار عمومی منتقل خواهیم کرد. مویدی درباره سرانجام و نتایج جلسات مشترک با وزیر کشور پیرامون مبارزه با موادمخدر و جمع‌آوری معتادان نیز بیان داشت: پلیس درباره جمع‌آوری معتادان اقدامات لازم را انجام داده و به نوعی می‌توانم بگویم که در میان دستگاه‌های مسؤول نیروی انتظامی تنها دستگاهی است که از آمادگی 100 درصدی برای جمع‌آوری معتادان برخوردار است. وی تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم معتادان و خرده‌فروشان موادمخدر را در سراسر کشور جمع‌آوری کنیم و دستور‌العمل‌های آن نیز ابلاغ شده است، تنها منتظر تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای این کار هستیم و در آن صورت همان‌طوری که بارها گفته شده و فرمانده ناجا نیز به آن تاکید داشته‌اند ما می‌توانیم ظرف مدت کمتر از 10 روز همه معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم.

کمبود بارش در 27 استان کشور
27 استان نسبت به بلندمدت با کاهش بارش مواجه هستند که این کمبود از
45 درصد در استان بوشهر تا حدود
4 درصد در استان‌های سمنان و کرمان را شامل می‌شود. شاهرخ فاتح، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور  با اشاره به اینکه سال آبی از اول مهر هر سال شروع و تا پایان شهریورسال آینده ادامه دارد، افزود: در حال حاضر با اتمام شهریورماه سال آبی 94-93 به پایان رسیده است. در این سال آبی میانگین بارش کل کشور 4/201 میلی‌متر بوده است. این در حالی است که انتظار داشتیم براساس آمارهای بلندمدت مقدار بارش برای یک‌سال زراعی 239 میلیمتر باشد. بنابراین کل کشور نسبت به بلندمدت حدود 16 درصد کاهش بارندگی داشته است. وی به میزان بارش دریافتی کشور در سال زراعی 93-92 اشاره کرد و به ایسنا بیان داشت: در این سال کشور 2/219 میلیمتر بارش داشته است. بنابراین در سال آبی 94-93 نسبت به سال گذشته شاهد کاهش
1/8 درصدی بارندگی‌ در کل کشور بوده‌ایم. بدین ترتیب در سال آبی گذشته نسبت به بلندمدت و نسبت به سال قبل از آن کمبود بارش داشته‌ایم. وی در ادامه با اشاره وضعیت بارش‌ها در استان‌ها در سال آبی 94-93 اظهار کرد: 27 استان نسبت به بلندمدت با کاهش بارش مواجه هستند که این کمبود از 45 درصد در استان بوشهر تا حدود 4 درصد در استان‌های سمنان و کرمان را شامل می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec