printlogo


کد خبر: 146095تاریخ: 1394/7/5 00:00
نبض جامعه

وزیر آموزش‌‌وپرورش اعلام کرد
اجرای مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان از سال 96
‌ مرحله دوم اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶ آغاز می‌شود و اگر احساس کنیم برای هر اقدامی نیاز به لایحه است، آن را آماده و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنیم. به گزارش تسنیم، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب اظهار داشت: برای استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در حال پیگیری هستیم تا  هر چه سریع‌تر احکام جدید را صادر کنیم و ردیف استخدامی برای دانشجویان این دانشگاه تعریف کنیم. وی همچنین در پاسخ به برخی شبهات درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان که از مهر‌ آغاز شده مرحله نخست اجرای این رتبه‌بندی است. وزیر آموزش‌‌وپرورش بیان داشت: مرحله نخست اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر 94 تا سال 95 ادامه خواهد داشت و در این فاصله در برنامه ششم توسعه اجرایی شدن سند تحول بنیادین لحاظ خواهد شد. فانی اظهار داشت: مرحله دوم اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال 96 آغاز می‌شود و اگر احساس کنیم برای هر اقدامی نیاز به لایحه است لایحه را آماده و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنیم. وی به مبانی این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبنای تدوین برنامه ششم توسعه در بخش آموزش‌وپرورش است.

حاشیه‌سازی جدید در وزارت علوم
رئیس کمیسیون آموزش از ارسال نامه‌ای به وزیر علوم برای رسیدگی به وضعیت اساتید پیمانی مشروط، قراردادی‌ها و دستیارها خبر داد. محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برنامه کمیسیون آموزش مجلس برای رسیدگی به وضعیت اساتید پیمانی مشروط، قراردادی و دستیارهای پیام نور گفت: یک نامه در این باره برای  محمد فرهادی، وزیر علوم نوشته‌ایم تا به این مساله رسیدگی شود. وی به مهر بیان داشت: به نظر می‌رسد این موضوع شبیه بحث بورسیه‌ها در برخی دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است و احساس ما در مجلس این است که برخی در وزارت علوم قصد دارند حاشیه جدیدی درست کنند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشدار داد که وزیر علوم باید مراقب باشد و از این حاشیه‌سازی‌ها جلوگیری کند. گفتنی است دانشگاه پیام نور 3 سال است که بیش از یکهزار نفر را به صورت پیمانی «مشروط» جذب کرده است که در هیچ نظام استخدامی در ایران چنین چیزی وجود ندارد. وزارت علوم نیز عنوان کرد که جذب پیمانی «مشروط» ندارد. تبدیل وضعیت این اساتید مشخص نیست این در حالی است که قرارداد آنها تنها تا بهمن‌ماه اعتبار دارد.

بنیاد برکت 1000 مدرسه جدید می‌سازد
ساخت 1000 مدرسه در دستورکار بنیاد برکت قرار دارد و بیشترین پروژه‌های آموزشی بنیاد برکت به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با 28 مدرسه، سیستان‌وبلوچستان با 10 مدرسه و هرمزگان با 8 مدرسه است. مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش بر ضرورت تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در آموزش‌وپرورش تاکید کرد و افزود: امسال حداقل 1300 پروژه جدید و استاندارد در سراسر کشور تحویل شده و بیش از
200 هزار دانش‌آموز از فضای ایمن و استاندارد مدارس برخوردار خواهند شد. وی با بیان اینکه در ساخت پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام نیازمند کمک خیران هستیم، عنوان کرد: از جمله نهادهایی که با ما در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) است. رئیسی به ایسنا افزود: بنیاد برکت عملیات ساخت و تکمیل 730 مدرسه را از 7 سال پیش در دستور کار دارد که موفق شده است از این تعداد 420 مدرسه را آماده کند و به ما تحویل دهد. در شهریور امسال نیز این بنیاد 140 مدرسه با 844 کلاس را بهره‌برداری کرد. این مدارس بیشتر در مناطق محروم واقع شده‌اند و استانداردهای فیزیکی و آموزشی در آنها لحاظ شده است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ساخت هزار مدرسه در دستورکار بنیاد برکت قرار دارد، گفت: بیشترین پروژه‌های آموزشی بنیاد برکت به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با 28 مدرسه، سیستان‌و‌بلوچستان با 10 مدرسه و هرمزگان با 8 مدرسه است.


Page Generated in 0/0058 sec