printlogo


کد خبر: 146117تاریخ: 1394/7/6 00:00
انتقاد صریح آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از انفعال در ماجرای فاجعه منا
دولت علیه سعودی‌ها انقلابی باشد

گروه سیاسی: رفتار دولت در قبال فاجعه منا تنها مورد انتقاد دانشجویان قرار نگرفته بلکه بزرگان قوم و مراجع تقلید نیز از مواضع دولت در قبال فجایع آل‌سعود ناراضی هستند. روز گذشته آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری به مواضع دولتی‌ها در قبال فاجعه منا واکنش نشان داد و خواستار آن شد تا آنها مواضعی انقلابی علیه آل‌سعود اتخاذ کنند.  
به گزارش رسا، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ابتدای نخستین جلسه درس خارج فقه و اصول خود در سال جدید تحصیلی با اشاره به فاجعه دلخراش منا، این مصیبت سنگین را به خانواده‌های داغدار تسلیت گفته و بر ضرورت پیگیری بین‌المللی این حادثه تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه این مسیر، مسیر تردد بیشتر ایرانیان و شیعیان بوده است که بدون ابلاغ قبلی و هماهنگی و به صورت ناگهانی مسدود شده، این فاجعه هولناک را غیرطبیعی و توطئه‌آمیز ارزیابی کرده و رژیم سعودی را متهم اصلی کشتار عظیم حاجیان در این فاجعه بزرگ دانست.  
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دامت برکاته را در آغازین ساعات پس از این فاجعه عظیم، بسیار مهم و هوشمندانه ارزیابی کرد و با انتقاد شدید از موضع غیرفعال دولت در برابر این جنایت آل‌سعود، مسؤولان دولتی را به اتخاذ مواضع انقلابی و همسو با اندیشه‌های تابناک امام و رهبری توصیه کرد.  وی با اشاره به تعداد کثیر کشته‌شدگان ایرانی این فاجعه انسانی، برخورد اصولی و انقلابی مسؤولان را در همه سطوح خواستار شد و از همه سازمان‌های اسلامی و علما و دانشمندان مسلمان و دولت‌های اسلامی برای برخورد قاطع با دولت سعودی و تلاش برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و تحقیق و تفحص در باب این جنایت خونبار دعوت کرد. نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان، برای درگذشتگان این فاجعه جنایت‌بار، رحمت واسعه الهی و برای مجروحان و آسیب‌دیدگان سلامتی عاجل و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec