printlogo


کد خبر: 146144تاریخ: 1394/7/6 00:00
5 نفر از مأموران یگان حفاظت زندان‌ها جان باختند
تیراندازی مرگبار در زندان آباده

گروه اجتماعی:  بنابر اعلام سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور صبح روز یکشنبه تیراندازی یکی از سربازان وظیفه در زندان آباده منجر به جان‌باختن 5 نفر از مأموران یگان حفاظت زندان شد. به گزارش تسنیم، سحرگاه یکشنبه و دقایقی پس از اذان صبح یکی از سربازان وظیفه زندان آباده بنا به دلایل نامعلومی اقدام به تیراندازی کرد که متأسفانه در پی این حادثه پاسیار نوذر احمدی و 4 نفر از سربازان وظیفه به‌نام‌های حسن حیدری، عرفان محمدی، صادق زنگنه و عرفان طباطبایی جان خود را از دست دادند. براساس این گزارش هنوز انگیزه ضارب از این اقدام جنون‌آمیز مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. همچنین سرباز ضارب بلافاصله توسط مسؤولان زندان دستگیر و جهت تحقیقات و بررسی علل حادثه در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت و تیمی از سوی سازمان زندان‌ها جهت پیگیری موضوع به محل حادثه اعزام شده است. این در حالی است که رئیس کل دادگستری استان فارس در ضمن ارائه توضیحاتی در باره وقوع این حادثه از  تشکیل پرونده قضایی و پیگیری  این موضوع در دادسرای نظامی و دادسرای عمومی خبر داد.  علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به این سوال که آیا انگیزه عامل تیراندازی زندان آباده مشخص شده است یا خیر؟ اظهار داشت: انگیزه فردی که اقدام به تیراندازی کرده و منجر به فوت 5 نفر از ماموران یگان ویژه شده است، در درست بررسی قرار دارد و هنوز انگیزه مشخص نشده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس عنوان کرد: برای عامل تیراندازی در زندان آباده، پرونده قضایی تشکیل شده و بازپرس دادسرای‌ نظامی و دادسرای عمومی مشغول بررسی پرونده هستند. القاصی‌مهر در پاسخ به این سوال که چه مقدار احتمال می‌رود تیراندازی سهوی باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان هیچ حدس و گمانی زد و باید منتظر نتیجه بررسی‌ها بود.
قرص اعصاب و روان در جیب قاتل
به گفته بخشدار مرکزی آباده قرص اعصاب و روان در جیب سرباز قاتل پیدا شده است. محمدباقر کاظمی، بخشدار مرکزی آباده با اشاره به اینکه قتل 5 نفر در زندان این شهرستان هیچ‌گونه موضوع قومیتی نیست، تأکید کرد: زندگی و کار در شهرستان آباده مانند دیگر روزها در جریان است و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد. بخشدار مرکزی آباده تصریح کرد: قتل این 5 نفر توسط یک سرباز زندان به‌هیچ‌عنوان موضوع قومیتی نبوده بلکه مراجع قضایی و درمانی باید بررسی‌های لازم را انجام دهند. کاظمی افزود: در جیب این سرباز قرص‌های اعصاب و روان کشف‌شده که البته در این راستا باید مراکز مربوطه و متخصصان بررسی کنند.


Page Generated in 0/0065 sec