printlogo


کد خبر: 146162تاریخ: 1394/7/6 00:00
اخبار

خانه سینما برای فاجعه منا به سازمان ملل متحد نامه می‌نویسد
خانه سینما و موزه صلح ایران از سازمان ملل متحد تقاضای روشن شدن زوایای فجایع مکه را دارد. براین اساس سینماگران، هنرمندان و مردم کشورمان با تشکیل کمپین و تنظیم نامه‌ای قصد دارند فاجعه‌ای را که چند روز پیش در سرزمین منای عربستان رخ داد و منجر به کشته شدن صدها مسلمان ایرانی و غیرایرانی شد از طریق سازمان ملل متحد پیگیری کنند.

پیشنهاد اداره مراسم حج توسط سازمان کنفرانس اسلامی
عباس رافعی، کارگردان آثار ارزشی پیشنهاد اداره مراسم حج توسط سازمان کنفرانس اسلامی را داد. به گزارش آوینی‌فیلم، کارگردان فیلم «آوازهای سرزمین من» گفت: من از خارج شدن حکومت آل سعود از اداره مراسم حج استقبال و پیشنهاد می‌کنم سازمان کنفرانس اسلامی با ورود به این مساله، متولی حج شود تا به کمک کشورهای مسلمان بتوان برای اجرای مراسم حج مدیریتی درست ایجاد کرد. متاسفانه این مراسم در دست خاندانی است که کفایت انجام آن را ندارند و باید توسط سازمانی مناسب اداره شود. نباید همچنان مراسم بزرگ جهان اسلام را در دست خاندان کوچکی قرار دهیم! آل‌سعود طی سال‌های بسیار نشان دادند بی‌کفایت هستند و می‌خواهند عدم لیاقت خود را به اشکال مختلف توجیه کنند. رافعی در ادامه افزود: امسال شاهد حوادث متعددی بوده‌ایم و سال‌های پیش هم حوادثی دیگر رخ داد. بنده ضمن همدردی با حادثه‌دیدگان منا درخواست می‌کنم از وقوع اتفاقات بعدی با تدبیر مناسب جلوگیری شود.

مرتضی سرهنگی :
ادبیات دفاع‌مقدس در مرحله بلوغ قرار دارد
مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: ادبیات جنگ با شلیک نخستین گلوله آغاز می‌شود، در طول جنگ رشد می‌کند و پس از جنگ به بلوغ می‌رسد و براین اساس ادبیات دفاع‌مقدس در ایران در مرحله بلوغ قرار دارد.  به گزارش تسنیم، مرتضی سرهنگی در آیین رونمایی از کتاب «فرنگیس» در حوزه هنری کرمانشاه اظهار داشت: ذات جنگ‌های دفاعی مردم هستند و به این معنی که پیش از دخالت و ورود نیروهای نظامی، نیروهای مردمی و عشایر وارد میدان می‌شوند.

پایان فیلمبرداری «بادیگارد» حاتمی‌کیا
پژمان لشکری‌پور، مجری طرح فیلم سینمایی «بادیگارد» از پایان فیلمبرداری این فیلم خبر داد. به گزارش سایت رسمی فیلم «بادیگارد»، لشکری‌پور در این باره افزود: فیلمبرداری فیلم سینمایی «بادیگارد» از دهم تیرماه و همزمان با ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان در تهران آغاز شده و با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی عوامل و دست‌اندرکاران فیلم، شامگاه پنجشنبه دوم مهرماه مصادف با عید سعید قربان در تهران پایان یافت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اولین نمایش و حضور فیلم سینمایی «بادیگارد» در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: همانطور که «بادیگارد» در تولید و فیلمبرداری اثر، مراحل دشوار و پرحجمی را پشت سر گذاشت در مراحل پس از تولید نیز دقت، تلاش و وسواس ویژه‌ای را می‌طلبد که یقیناً آماده‌سازی نهایی فیلم و ارائه آن به جشنواره منوط به حصول استانداردهای کیفی در تمام این زمینه‌هاست.

رویکرد تربیت‌محوری در شبکه کودک و نوجوان
مدیر شبکه کودک و نوجوان گفت: مهم‌ترین نکته در شبکه کودک و نوجوان رویکرد تربیت‌محوری کودکان و نوجوانان جامعه است که تلاش می‌کنیم در این راستا فعالیت‌های خود را افزایش دهیم.  به گزارش تسنیم، شبکه کودک و نوجوان به مناسبت بازگشایی مدارس از چهارشنبه اول مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس کار خود را آغاز کرد و قرار است علاوه بر پخش انیمیشن، برنامه‌ها، سریال‌ها، فیلم‌ها و مسابقات مربوط به گروه‌های سنی کودک و  نوجوان را روی آنتن ببرد. با برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار است شبکه «کودک و نوجوان» از ساعت 8 صبح، کانال خردسال خود را راه‌اندازی کند و کانال «نوجوان» نیز پخش آزمایشی برنامه‌های خود را از ساعت 14 الی 22 انجام می‌دهد.


Page Generated in 0/0061 sec