printlogo


کد خبر: 146163تاریخ: 1394/7/6 00:00
رویدادها

روبرتو پرپینانی در جشنواره فیلم های نوجوان:
 افتخار می‌کنم در ساخت «محمدرسول‌الله(ص)» حضور داشتم
این روزها بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوان در همدان در حال برگزاری است و یکی از میهمانان ویژه این جشنواره فیلم ارزنده «محمد رسول‌الله(ص)» است و روبرتو پرپینانی، تدوینگر مطرح ایتالیایی فیلم نیز از حاضران در جشنواره است. پرپینانی در این‌باره گفت: وقتی فیلم را با مجید مجیدی کارگردان فیلم و مخاطبان ایرانی دیدم بیشتر به خودم بالیدم و موجب افتخارم شد که در این فیلم حضور داشتم.  به گزارش تسنیم، روبرتو پرپینانی ضمن بیان اینکه با سینمای کودک و نوجوان ایران غریبه نیست، افزود: همانطور که می‌دانید جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان در دنیاست که به تازگی گفت‌وگوهایی با رئیس این جشنواره داشتم و قرار است همکاری‌هایی در ژانر کودک هم داشته باشم. پرپینانی با بیان اینکه سینمای ایران سینمای متفاوتی است، گفت: حس خوبی به ایران و سینمای ایران دارم اما باید بیشتر درباره آن بدانم و آشناتر شوم. من به 5 زبان صحبت می‌کنم اما دلم می‌خواهد فارسی را هم یاد بگیرم.

تونسی‌ها به دنبال فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»
جشنواره فیلم قرطاش تونس که از تاریخ هفتم آذر امسال برگزار می‌شود، به دنبال نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» است. این مطلب در دیدار محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی ایران با ابراهیم لطیف، مدیر جشنواره قرطاش تونس مطرح شد و مدیر جشنواره قرطاش، ضمن اظهار آمادگی کامل برای شرکت دادن فیلم‌های ایرانی گفت: امسال با توجه به کمی فرصت امکان حضور فیلم از ایران از طریق کانال رسمی و دولتی وجود ندارد ولی از سال آینده نامه‌نگاری و ارتباط با رایزن فرهنگی ایران در تونس را در دستور کار قرار می‌دهیم تا فیلم‌های ایرانی بیشتر در جشنواره حضور یابند.  ابراهیم لطیف در ادامه گفت: اگرچه امسال هم 3 فیلم ایرانی به دبیرخانه جشنواره رسیده ولی این فیلم‌ها از بخش خصوصی و با درخواست کارگردان به دبیرخانه جشنواره آمده‌اند.  ابراهیم لطیف در پایان خواستار اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» اثر مجید مجیدی در جشنواره سال آینده فیلم قرطاش تونس شد.

اظهار همدردی کارگردان سریال «کیمیا» با آسیب‌دیدگان منا
کارگردان سریال 100 قسمتی «کیمیا» که پخش مجموعه‌اش از شنبه‌شب در تلویزیون آغاز شده، ضمن تسلیت به هموطنانمان بابت فاجعه تلخ منا، درباره این اتفاق دردناک یادآور شد:‌ آرزوی صبر و استقامت برای خانواده‌های عزیز داغدار دارم. در حال حاضر آن چیزی که مردم را نگران کرده این است که هر کسی به سرزمین وحی سفر کرده است، بازگردد. به گزارش ایسنا، جواد افشار ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اداره مراسم حج به دست جامعه جهانی اسلام افزود: امیدوارم حج از اداره حکومت آل‌سعود خارج شود. در حال حاضر اداره حج بر عهده آنانی است که به سادگی از کنار فجایع انسانی می‌گذرند و وقیحانه دیگران را مقصر می‌دانند. این کارگردان درباره‌ عملکرد رسانه‌ها در قبال فاجعه منا نیز یادآور شد: به نظر می‌آید به اندازه کافی این فاجعه دردناک است و مردم می‌توانند تشخیص دهند بی‌لیاقتی آل‌سعود عامل این فاجعه بوده است. این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مجموعه کیمیا چگونه می‌تواند پلی بین نسل جدید و قدیم باشد، اظهار کرد: این مجموعه به نوعی رویدادهای 3، 4 دهه گذشته را به تصویر می‌کشد و در بستر یک کار اجتماعی و خانوادگی است که در آن به طور غیرمستقیم مسائل کلان 4-3 دهه را در این مجموعه مرور کرده‌ایم.

هما روستا بازیگر پیشکسوت تئاتر،سینما و تلویزیون درگذشت
هما روستا بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران در سن 69 سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت.  این بازیگر که در واپسین سال‌های عمرش با سرطان مبارزه می‌کرد، چندی پیش برای ادامه درمان به آمریکا رفت اما معالجه در آن کشور نیز بی‌ثمر ماند و او روز چهارم مهرماه 1394 در لس‌آنجلس درگذشت. هما روستا همسر مرحوم حمید سمندریان، کارگردان مشهور تئاتر ایران بوده و از جمله آثارش می‌توان به «از کرخه تا راین»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «مسافران»، «دو همسفر» و سریال «خاک سرخ» اشاره کرد.


Page Generated in 0/0111 sec