printlogo


کد خبر: 146172تاریخ: 1394/7/6 00:00
چهارگوشه

عمده دارایی‌های داعش در عربستان است
 روزنامه الجزایری الفجر گزارش داد که گروه‌ تروریستی داعش دارایی‌های خود را در بانک‌های عربستان، مصر، الجزایر و تونس قرار داده است و از این مساله برای جذب جوانان این کشورها به منظور انجام عملیات‌های تروریستی استفاده می‌کند. به گزارش این روزنامه، کارشناسان حاضر در کنفرانس اتحادیه بانک‌های عربی تأکید کردند که گروه تروریستی داعش هفته‌ای
2 میلیون دلار به دست می‌آورد که گاهی این مبلغ در طول یک روز عاید این گروه تروریستی می‌شود.

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
با گذشت تنها چند روز از حملات مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی به بهانه نزدیکی اعیاد سال نوی یهودی و درگیری با نمازگزاران فلسطینی که به زخمی شدن و بازداشت‌ بیش از 100 فلسطینی انجامید، نیروهای رژیم صهیونیستی، دیروز بار دیگر به این مسجد حمله کردند. صهیونیست‌ها همچنین با صدها نمازگزار فلسطینی که برای رویارویی با حملات شهرک‌نشینان به بهانه حلول عید یهودی موسوم به «عیدالعرش» در داخل صحن‌های مسجدالاقصی تحصن کرده بودند درگیر شدند و به سمت آنها کوکتل مولوتف و بمب‌های صوتی پرتاب کردند.

پاپ می‌لنگد
در حالی که پاپ فرانسیس همچنان در آمریکا به سر می‌برد، سخنگوی واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس بیش از پیش موقع راه رفتن می‌لنگد و از ناراحتی مفصل ران رنج می‌برد و مرتب فیزیوتراپی می‌شود. رهبر کاتولیک‌های جهان به صورت معمول در واتیکان ساعت 4 یا 5 صبح برمی‌خیزد تا به برنامه فشرده خود که شامل دیدار با تعداد زیادی از مردم می‌شود، رسیدگی کند. حال در این سفر برنامه پاپ فشرده‌تر نیز شده و گاهی اوقات وی در آخرین لحظات برنامه خود را کنسل می‌کند.

ورشکستگی نسبی اوکراین
به دنبال ناتوانی دولت کی‌یف در بازپرداخت بدهی
500 میلیون یورویی خود، موسسه اعتبارسنجی «استاندارد‌اند پورز» اوکراین را در وضعیت «ورشکستگی نسبی» قرار داد. این تصمیم در چارچوب مذاکرات جاری برای بازسازی ساختار بدهی‌های اوکراین اتخاذ شده است. این موسسه اعتبارسنجی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رتبه اعتباری اوکراین که در وضعیت CCC- و در دسته‌بندی بسیار خطرناک برای سرمایه‌گذاران قرار داشت، به SD یعنی ورشکستگی نسبی تغییر وضعیت یافته است. درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین، فعالیت‌های اقتصادی را دچار اختلال کرده است.

واکنش اعتراضی بحرین به اظهارات نصرالله
معاون وزارت خارجه بحرین اعلام کرد «اظهاراتی اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره بحرین، دخالت آشکار در امور داخلی این کشور و نقض حاکمیت و استقلال بحرین است». وی گفت: چنین اظهاراتی به روابط 2 کشور آسیب وارد می‌کند. وزارت خارجه بحرین در پی اظهارات سیدحسن نصرالله، «الیاس عساف» کاردار سفارت لبنان در منامه را فراخواند و مراتب اعتراض دولت بحرین را ابلاغ کرد و یادداشت اعتراضی را تحویل وی داد. سیدحسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه المنار با اشاره به اینکه مردم مظلوم بحرین توسط رژیم حاکم تحت فشار هستند و رهبران آنها دستگیر و کشته می‌شوند تا تسلیم شوند، گفت: مردم بحرین قیام‌شان را تکمیل می‌کنند.

کامرون خواهان رفتن فوری  اسد نیست
پس از آنکه پاریس و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و حتی واشنگتن و آنکارا از مواضع دیپلماتیک خصمانه نخستین خود نسبت به بشار اسد دست کشیده و مستقیم یا غیرمستقیم ماندن او در قدرت را در جریان روند صلح در سوریه پذیرفتند، حال دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان نیز پذیرفته است که بشار اسد با تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه بر قدرت باقی بماند. هفته‌نامه ساندی‌تایمز با اشاره به منابعی در دولت بریتانیا می‌گوید نظر کامرون این است که  او خواهان برکناری فوری اسد نخواهد شد.


Page Generated in 0/0069 sec