printlogo


کد خبر: 146205تاریخ: 1394/7/7 00:00
اخبار

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی:
فیلم «محمدرسول‌الله(ص)»  برای روزگار ما پیام مهمی دارد
فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)» یک اثر بسیار مهم در سینما است. این فیلم،‌ فیلمی است که پیامش برای روزگار ما بسیار مناسب است. به گزارش فارس، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران حاضر در جشنواره نوجوانان همدان اظهار داشت: اکران فیلم‌های سینمایی گروه کودک و نوجوان یکی از برنامه‌های اصلی ما است. البته نباید این گروه نمایش را با گروه هنر و تجربه یکسان دانست.

«اجرای مصاب‌المناء» برای درگذشتگان فاجعه منا
درپی فاجعه منا که منجر به درگذشت و مفقود شدن چند نفر از کاروان نور شد، گروه تواشیح محراب جدید‌ترین اثر خود با عنوان «مصاب‌المناء» را به این موضوع اختصاص داده است. شاعر این اثر مرتضی حیدری آل‌کثیر است و آهنگسازی و اجرای آن توسط گروه همخوانی و همسرایی محراب متشکل از آقایان محمدجواد مکرمی سرپرست گروه، حسن صفری، سیدعلی فرهاد مجاب، محمد مکرمی، محسن سلیمانی، شیرزاد احمدی و سهراب احمدی انجام شده است.

یادداشت ابراهیم حاتمی‌کیا در پی درگذشت هما روستا
پرواز لیلای کرخه
ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان متعهد سینمای دفاع‌مقدس در پی درگذشت هما روستا، بانوی هنرمند سرزمین راستی، متنی به غربت پاییز نگاشت. در یادداشت ابراهیم حاتمی‌کیا برای بازیگر «از کرخه تا راین» آمده است:
«پاییز را چه سخت آغاز کردیم.
هنوز در حیرت و عزای مسافران کعبه بودیم که خبر آمد هما روستا پر کشید.
بانوی کرخه تا راین از ساحل اقیانوس غربت راهی سفر ابدیت شد.
هما روستا دیرآشنایی بود که همدیگر را در کنار رود راین یافتیم و این آشنایی سالیان سال به بهانه‌های مختلف تجدید شد. او در پیله خانواده ما همچون لیلای کرخه تا راین نفوذ کرد و این میسر نبود مگر به خاطر منش مهربانانه این بانوی هنرمند که وجودش از هنرش پیشی داشت.
 هما روستا بانوی فرهیخته هنر نمایشی این سرزمین، نمونه متانت در رفتار و مناعت طبع در انتخاب نقش‌ها بود و در هر نقشی ظهور کرد، ماندگار شد. خدایش بیامرزد و او را قرین رحمت خویش سازد».
 الهی آمین.
حاتمی‌کیا
گفتنی است قرار است در روزهای آینده پیکر هما روستا جهت خاکسپاری به میهن بازگردد.

رضا میرکریمی، مدیرعامل خانه سینما:
حکومت سعودی مسؤول فاجعه مناست
مدیرعامل خانه سینما بیان کرد حکومت سعودی به عنوان برگزارکننده مراسم حج مسؤول تمام اتفاقات رخ داده در «منا» است. به گزارش مهر، در جلسه فوری هیات مدیره خانه سینما برای حمایت و ابراز همدردی با بازماندگان حادثه «منا»، مدیرعامل خانه سینما گفت: بعد از اتفاق هولناکی که در عربستان شاهد بودیم و اخبار آن به‌دست ما رسید، نگرانی‌های زیادی در میان مردم، فرهنگیان و دیگر اقشار جامعه به‌وجود آمد. نبود دسترسی درست و مستقیم به اطلاعات و آمار درباره اتفاق رخ داده و جلوگیری مسؤولان عربستان از حضور گروه‌های امداد و نیروهای کمکی ایران و کمیته حقیقت‌یاب باعث افزایش این نگرانی‌ها شد. میرکریمی افزود: در جلسه خانه سینما به این نتیجه رسیدیم کمپینی با ابتکار خانه سینما و با همراهی موزه صلح راه‌اندازی شود و از این طریق از سازمان ملل بخواهیم تا در روشن شدن ابعاد چنین فاجعه‌ای قدم بردارد. لازم به ذکر است دیروز هم به این مناسبت تجمعی در خانه شماره ۲ سینما با حضور سینماگران و هنرمندان دیگر رشته‌های هنری برگزار شد.
 


Page Generated in 0/0050 sec