printlogo


کد خبر: 146206تاریخ: 1394/7/7 00:00
رویدادها

حضور آهنگساز «محمدرسول الله (ص)» در جشنواره بین‌المللی نوجوانان
آی آر رحمان آهنگساز اسکاری فیلم محمد رسول الله(ص) به ایران خواهد آمد. بعد از حضور روبرتو پرپینانی، تدوینگر فیلم «محمد رسول الله(ص)» در جشنواره فیلم نوجوانان، رحمان هم به ایران آمده و به عوامل فیلم در همدان ملحق خواهد شد. آهنگساز فیلم اسکاری «میلیونر زاغه‌نشین» نگاه و احساسات خود را با مدعوین جشنواره و اهالی مستقر در همدان بازگو خواهد کرد. «زندگی پای»، «127 ساعت» و «الیزابت: دوران طلایی» بخشی دیگر از آثار ارزنده‌ای است که در کارنامه آهنگسازی رحمان می‌درخشد.

«رستاخیز جان» به تأملی در ادبیات انقلاب اسلامی می‌نشیند
دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) با همکاری بنیاد علمی فرهنگی حیات نخستین دوره مساله محور «تأملی بر ادبیات انقلاب اسلامی» را با عنوان «رستاخیز جان» برگزار می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، این دوره با حضور استاد علیرضا قزوه با موضوع «شعر انقلاب اسلامی، سرمایه انقلاب اسلامی» و همچنین استاد رحیم مخدومی با طرح بحث «تاریخ شفاهی یک گنج»، به بررسی فراز و فرودها و آسیب‌شناسی تاریخ‌نگاری شفاهی و کتبی دفاع‌مقدس خواهد پرداخت. دوره آموزشی «رستاخیز جان»
بعد از ظهر روزهای 16 و 23 مهرماه (پنجشنبه‌ها) در پژوهشکده علوم اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود.  گفتنی است دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) دوره علمی- آموزشی «رستاخیز جان» را در فضایی آکادمیک و تخصصی و با حضور اساتید و صاحب اثران مجرب این حوزه، با هدف بررسی سیر تکوینی ادبیات انقلاب اسلامی برگزار می‌کند تا از برون رفت این سلسله جلسات نسخه‌ای راهگشا برای علاقه‌مندان این حوزه حاصل و همچنین نقاط قوت و ضعف جبهه ادبی انقلاب اسلامی و سنگرهای فتح نشده این عرصه به فعالان این مقوله شناسانده شود.

استقبال از طرح «هم عهدی با شهدا»
همزمان با هفته دفاع‌مقدس مردم تهران از طرح «هم‌عهدی با شهدا» که به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود استقبال قابل توجهی به‌عمل آورده‌اند.  به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، در این طرح مردم شهر تهران با انتخاب یکی از پلاک‌هایی که در غرفه‌ها توزیع می‌شود، بعد از تکمیل فرم و دریافت مشخصات شهید، با یکی از شهدای پایتخت هم‌عهد شده و متعهد می‌شوند تا از مزار آن شهید غبارروبی کنند و هر هفته، از طریق پیامک، با سبک زندگی شهید هم‌عهدشان و فرازهایی از وصیتنامه او آشنا شوند. این برنامه همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس، در جوار مرقد مطهر شاه عبد‌العظیم حسنی(ع) آغاز به کار کرد و مردم شهر ری در کمتر از یک ساعت با هزاران شهید منطقه هم‌عهد شدند. همچنین مردم مناطق ۲۲گانه شهر تهران در ظهر نخستین روز هفته دفاع‌مقدس، با استقبال ویژه‌ای که از این طرح نشان دادند، با همه ۲۳ هزار شهید پایتخت پیمان بستند.  در این طرح محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم‌عهد شهید قدرت‌الله بیات شد و سایر اعضای شورای راهبردی فرهنگی- اجتماعی شهر تهران هم به این جریان پیوستند.

رونمایی از قطعه موسیقی «هم‌عهدی با شهدا» در هفته دفاع‌مقدس
قطعه موسیقی «هم‌عهدی با شهدا» به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران همزمان با هفته دفاع‌مقدس تولید و در جوار مزار شهیدان انقلاب و جنگ رونمایی شد.  به گزارش تسنیم، این قطعه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس در فرهنگسرای رضوان تولید شده و در مراسم رونمایی از آن در جوار مزار شهیدان دفاع‌مقدس حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران حضور داشتند. در تولید قطعه از ملودی روسی به نام قایقران رودخانه ولگا بهره گرفته شده که برای مارش‌های مختلف در جهان استفاده می‌شود ضمن اینکه در بخشی از آن به ملودی ماندگار «ای لشکر صاحب‌زمان» هم اشاره شده است. تنظیم آهنگ هم‌عهدی با شهدا را بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برعهده داشته، شاهرخ تندروصالح شعر آن را سروده و با اجرای گروه کر هم‌عهدی با شهدا اجرا شده است.


Page Generated in 0/0060 sec