printlogo


کد خبر: 146210تاریخ: 1394/7/7 00:00
اخبار

مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا
فیلیپین بعد از 42 سال ایران را شکست داد
یک سایت فیلیپینی با اشاره به بردی که تیم‌ملی بسکتبال این کشور مقابل ایران به دست آورد، اعلام کرد این برتری بعد از 42 سال به دست آمده است. ۸۳ بر ۷۸؛ این نتیجه‌ای بود که در دیدار روز دوشنبه تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین در روز دوم مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا در چانگشای چین و به سود فیلیپینی‌ها رقم خورد. به نقل از مهر، تیم‌ملی بسکتبال فیلیپین در حالی در این دیدار صاحب برتری شد که در فینال دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا برابر ایران شکست خورده بود و به نایب‌قهرمانی بسنده کرده بود. فیلیپین البته در دیگر دیدارهای قهرمانی آسیا که پیش از فینال مسابقات ۲۰۱۳ برگزار شد نیز نتوانسته بود ایران را شکست دهد؛ کاری که بالاخره در دیدار امروز با کمک بازی خوب بازیکنانش و بویژه آندری بلچ آمریکایی موفق به انجام آن شد. سایت فیلیپینی راپلر با اشاره به این دیدار و نتیجه به دست آمده در آن آورده است: تیم‌ملی بسکتبال فیلیپین آخرین بار در مسابقات ۱۹۷۳ قهرمانی آسیا که در مانیل برگزار شد، مقابل تیم‌ملی ایران به برتری دست‌یافت. برد دوشنبه این تیم برابر تیم‌ملی ایران بعد از ۴۲ سال به دست آمد. این سایت همچنین در بخشی از مطلب خود به بازی خوب آندری بلچ، بازیکن پست ۵ فیلیپین اشاره کرد و اینکه این بازیکن آمریکایی با بازی خوب خود عملا حامد حدادی ایران را از کار انداخت.
 
برای دایی و مواضع جدیدش
دور زدن ممنوع!
شاید اگر برانکو به تراکتورسازی می‌باخت و اخراج می‌شد، امروز دایی با لبخند کنار طاهری و خوردبین عکس یادگاری می‌گرفت. همانقدر که سایه قلعه‌نویی بالاسر تیم‌های سابقش وجود دارد، دایی هم آلترناتیو همیشگی نیمکت پرسپولیس است. آلترناتیوی که امسال هم بحث انتخاب او به جای برانکو مطرح شده بود اما با برد پرسپولیس مقابل تراکتورسازی، ماجرا تقریبا منتفی شد. حالا بعد از برد پرسپولیس و بسته شدن پرونده اخراج برانکو، بهمن دهقان، نماینده تام‌الاختیار دایی مصاحبه کرده و به فارس گفته دایی هیچ‌وقت حاضر نمی‌شود با مدیران فعلی این باشگاه کار کند: «سرپرست فعلی باشگاه پرسپولیس از امضاکنندگان و عوامل برکناری دایی در درفشی‌فر بود. از سال قبل تا حالا چه اتفاقی ممکن است رخ داده باشد که دایی آن رفتارهای زشت را فراموش کرده و در این شرایط که خودش تیم دارد بیاید و روی نیمکت سرخ‌پوشان بنشیند؟ او در صبا آرامش کامل دارد و ابتدای فصل هم چون با مدیران صبا یا علی گفته بود با وجود اینکه باشگاه راه‌آهن را دوستان علی آقا خریده‌اند و به وی پیشنهاد سرمربیگری 5 ساله دادند ولی پاسخ رد داد. با این مدیران حضور دایی در پرسپولیس به شوخی شبیه است». دهقان احتمالا فراموش کرده دایی قبلا با رویانیان هم ماجراهای مشابهی داشت و تندترین مواضع را علیه او گرفته بود اما لیگ سیزدهم خیلی راحت همه‌چیز را فراموش کرد و با رویانیان دست همکاری داد. دایی چند ماه قبل از همکاری با رویانیان، گفته بود این مدیر نظامی بزودی از فوتبال می‌رود و امثال دایی و کریمی ماندگار هستند اما بعد از نشستن روی نیمکت پرسپولیس، بلافاصله به سفارش رویانیان کریمی را کنار گذاشت. در آن زمان هم او مثل امسال با تیم دیگری قرارداد داشت و بعد از دریافت پیشنهاد پرسپولیس قرارداد طولانی‌مدتش را فسخ کرد. دایی بهتر از هر کسی می‌داند فوتبال بازی لحظه‌هاست و زمان موضع‌گیری، حساب ویژه‌ای روی فراموشکاری طرفداران متعصبش باز می‌کند.

هجوم فوتبالیست‌ها به سواحل جنوب‌شرق آسیا
مالزی، سنگاپور و تایلند از مقصد تفریحی بازیکنان فوتبال، می‌تواند به مقصد کاری آنها تبدیل شود. در سال‌های گذشته، بازیکنان رده‌بالای ایرانی به اروپا و بازیکنان مسن یا درجه 2، به لیگ‌های عربی ترانسفر می‌شدند. حالا بازیکنان متوسط و ناآماده ایرانی هم یک مقصد خارجی برای فوتبال‌شان پیدا کرده‌اند. آنها به جای تفریح، این بار برای ادامه فوتبال به جنوب‌شرق آسیا می‌روند و در یک لیگ سبک و سطح پایین، هم می‌توانند به تفریح‌شان برسند و هم پول در بیاورند. محسن بیاتی‌نیا اخیرا به لیگ تایلند ترانسفر شده و رضا حقیقی، هافبک سابق پرسپولیس که زمانی قرار بود جای نکونام را در تیم‌ملی بگیرد هم لژیونر جدید ایران در کشورهای جنوب‌شرق آسیا خواهد بود. شاید از این به بعد، تایلند و مالزی مقصد اصلی بازیکنانی در این سطح باشد. کار کم، پول خوب و البته تفریح زیاد!


Page Generated in 0/0046 sec