printlogo


کد خبر: 146239تاریخ: 1394/7/7 00:00
اخبار

باید اجساد همه جان‌باختگان منا فورا شناسایی شود
رئیس مجلس با اشاره به حادثه منا و موضع ایران در برابر آن گفت: ایران اصرار دارد اجساد همه جان‌باختگان منا فورا شناسایی شود و پیکرشان با احترام به کشور بازگردد. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که کشورهای اسلامی چه نقشی می‌توانند در جلوگیری از فجایعی نظیر حادثه منا داشته باشند، گفت: البته این ضایعه‌ای که به وجود آمد یک ضایعه بسیار دردناکی است و در خاطر همه ایرانیان و همه مسلمانان باقی می‌ماند. وی افزود: انتظار می‌رود دولت عربستان با جدیت بیشتری در این‌باره اقدام می‌کرد و تدابیری می‌اندیشید که جلوی این ضایعه گرفته می‌شد، چرا که این واقعه در گذشته نیز تکرار شده است. البته موقعی که این حادثه رخ ‌داد می‌توانستند خیلی سریع‌تر به این مساله رسیدگی کنند که البته در این مساله بحث شده و قلوب ملت ایران کاملا جریحه‌دار است. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: چیزی که الان مهم است این است که تا نفر آخر از ایرانیانی که در آنجا دچار حادثه شدند حتما باید شناسایی شوند و پیکرشان به ایران بازگردد. ما اصرار داریم همه اینها شناسایی شوند،

نامه اساتید حوزه به نمایندگان درباره برجام
جمعی از اساتید درس خارج، سطوح عالی و سطح حوزه علمیه قم در نامه‌ای به نمایندگان مجلس درباره برجام خواستار اتخاذ موضع سدید در قبال متن این توافق شدند. در این نامه آمده است: «انتظار آن است که نمایندگان محترم، برجام را حکیمانه و به دور از مناسبات انتخاباتی و مصلحت‌‌اندیشی‌های سطحی بررسی کنند. شعار یا همه یا هیچ در مساله برجام، شعار گمراه‌کننده‌‌ای است که بسا سال‌های متمادی زیان‌های خود را بر مردم نجیب ایران تحمیل سازد. از این رو خواهانیم نمایندگان محترم در برخورد با دشمنی که جنایت‌هایش را همه با گوشت و پوست لمس کرده‌ایم و هم‌اکنون نسبت به این مساله خوشحالی زایدالوصفی را ابراز می‌دارد کمترین خوشبینی به خود راه نداده و هرکجا راه نفوذ دشمن و یا حتی احتمال آن بود در مقابل آن حکیمانه چاره‌اندیشی کنند». این نامه می‌افزاید: «به‌راستی مردم شریف ایران کی و کجا عزت و استقلال خود را به نان و شکم فروخته‌اند تا بعضی به جای اینکه از خدا بترسند از خیالات خود می‌ترسند و یا می‌ترسانند. مگر معمار انقلاب، معیار روشنی را به دست ما نداده است که هر گاه آمریکا از ما تعریف کند باید دید قضیه چیست. امروز چه شده است که آمریکای حیله‌گر که هرگز پایبند به تعهدات بین‌المللی خود نبوده است از برجام دفاع می‌کند؟ آیا تعهدات نقد ما نسبت به تعهدات نسیه آنها برابری می‌کند؟ آیا به‌راستی ساختار تمام تحریم‌‌ها شکسته و همگی لغو خواهد شد؟ آیا خطوط قرمز رهبری که همان خطوط قرمز ملت ایران است کاملاً رعایت شده است؟»

کنایه ضرغامی به ادعای سفر نیمه‌تمام روحانی
هورا به این تصمیم ملی!
ادعای دولتی‌ها مبنی بر نیمه‌تمام‌ماندن سفر روحانی به نیویورک، باعث شد سیدعزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صداوسیما به این ماجرا واکنش نشان دهد. ضرغامی در این‌باره پستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. او در این پست که عنوان آن «رئیس‌جمهور برمی‌گردد... هورا» است، نوشته است: خبرگزاری‌های دولتی اعلام کردند که آقای رئیس‌جمهور بعد از نطق امشب [دوشنبه‌شب]، سفر را نیمه‌تمام گذاشته! و برای شرکت در تشییع پیکر شهدای فاجعه‌ منا، به ایران برمی‌گردد.
هوووورا به این تصمیم ملی!
فاجعه‌ بزرگ قتلگاه منا، هر روز ابعاد وسیع‌تری می‌یابد. اخبار رسیده هر لحظه، لایه‌های جدیدتری از بی‌مسؤولیتی، خباثت و جنایات شاهزادگان سعودی را افشا می‌کند. بدون تردید بخشی از مفقودان، جزو شهدای این حادثه هستند و باید مراقب بود تا کارگزاران سعودی، آنان را در گورهای دسته‌جمعی دفن نکنند! در حالی که افکار عمومی بشدت خواستار قاطع‌ترین برخورد رئیس‌جمهور محترم، در مهم‌ترین تریبون جهانی است، نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی نمی‌افتد. از آقای روحانی بعید بود که با توجه به تجربه‌ دیپلماتیک‌شان، ندانند که ابعاد حادثه در حدی است که باید در همان ساعات اولیه نیویورک را ترک می‌کردند تا مجبور به لبخندهای مکرر سیاسی در دیدارهای نه‌چندان مهم نباشند».
 


Page Generated in 0/0050 sec