printlogo


کد خبر: 146255تاریخ: 1394/7/8 00:00
اخبار

تمجید پدر یک شهید غواص
از نمایش «دریادلان»
پدر شهید حسینعلی بالویی، غواص خط‌شکن از نمایش «دریادلان» تقدیر کرد و گفت: به رهبر انقلاب تبریک می‌گویم که جامعه ما چنین جوانانی دارد که حماسه شهدای غواص را به تصویر می‌کشند. به‌گزارش تسنیم، اصغر بالویی، پدر شهید بالویی در ادامه تصریح کرد: از همه مسؤولان کشور می‌خواهم از اینگونه نمایش‌ها حمایت کنند تا فرهنگ شهدا ترویج پیدا کند و خون آنها پایمال نشود. «دریادلان» جدید‌ترین نمایش کارگاه تئا‌تر خیابانی ایران است که انتظار مادر شهیدی را که سال‌هاست فرزند خود را ندیده است روایت می‌کند.

سیروس همتی، نویسنده و کارگردان تئاتر:
آقای وزیر فرهنگ، برای تئاتر آستین بالا بزنید!
سیروس همتی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر چندان دل خوشی از وضعیت کنونی سالن‌ها و نمایش‌ها ندارد و آن را در منافات با شعار «سال تئاتر» می‌داند. به گزارش تسنیم، این هنرمند باسابقه تئاتر در واکنش به اوضاع فعلی تئاتر عنوان کرد: «ای‌کاش امسال «سال تئاتر» نام‌گذاری نمی‌شد! ای‌کاش می‌شد از وزیر محترم بخواهم تا وعده‌هایش را درباره «هنر مظلوم تئاتر» عملی‌تر کند. جناب وزیر! بعد از حدود یک سال تعطیلی، تالار سایه این شد؟ آیا در قیاس با مهروموم‌های قبل این تغییرات در این سالن، مطلوب است؟ وی افزود: «آقای وزیر! آستین بالا بزنید! قرار بر این بود که امسال با همکاری وزارت فرهنگ و رسانه ملی، تله‌تئاتر جدی گرفته شود، 7 ماه از سال گذشت و هنوز هیچ خبری نیست. خانواده تئاتر و امثال من که دغدغه تئاتر داریم هنوز نمی‌دانیم آیا تئاتر شهر به جشنواره فجر امسال می‌رسد؟  این بازیگر سینما و تئاتر ضمن انتقاد از عملکرد گذشته حسین طاهری در اداره کل هنرهای نمایشی از نحوه تعامل مدیر فعلی تقدیر کرد و گفت: از محاسن مدیریتی مهدی شفیعی این است که برخلاف مدیر پیشین با روی باز از اهالی تئاتر استقبال و امور تئاتر را پیگیری می‌کند و از نزدیک با مسائل تئاتر در تماس است.

پیام مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی
به مناسبت درگذشت هما روستا
اندوه تئاتر
مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت هما روستا، هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما پیام داد. در یادداشت شفیعی آمده است: «تئاتر اندوهگین است. اندوهگین از تماشای صحنه‌ای که از حضور بانوی خویش
«هما روستا» تهی شده است. در مرگ او که تئاتر را ستایش زندگی می‌دانست سکوت می‌کنیم و نام او را که سخاوتمندانه برای مردم زیست و برای مردم آفرید پاس می‌داریم. بی‌شک نام او همچون نام استاد فقید تئاتر «حمید سمندریان» برای همیشه شعله‌بخش صحنه تئاتر خواهد بود. در این سفر که کسی را از آن گریزی نیست به بدرقه‌اش دست به سینه می‌گذاریم. تئاتر نام دیگر هما روستاست، نامش را پاس بداریم.»

برگزاری عصر شعر غدیر
با حضور شاعران آیینی
به مناسبت عید سعید غدیر و در گرامیداشت واقعه تاریخی و سرنوشت‌ساز غدیر خم، ویژه‌برنامه فرهنگی و ادبی عصر شعر غدیر از سوی فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود. این ویژه‌برنامه با حضور شماری از برجسته‌ترین شاعران آیینی کشور برگزار می‌شود و طی آن شاعران گزیده‌ترین اشعار خود را درباره شکوه و عظمت واقعه غدیر خم و موضوع ولایت قرائت خواهند کرد. ویژه‌برنامه عصر شعر غدیر به همت فرهنگسرای تهران، با همکاری مجمع شاعران اهل بیت(ع) و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 22 و با حضور شهردار منطقه، روز چهارشنبه 8 مهر از ساعت 15 و 30 دقیقه در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) به نشانی  شهرک گلستان، بلوار گل‌ها، یاس ششم میزبان علاقه‌مندان است.

اعتراض کشورهای مسلمان به حضور نویسنده مرتد در فرانکفورت
قرار است سلمان‌رشدی، نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» سخنران کنفرانس مطبوعاتی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت باشد و موضوع سخنرانی او آزادی بیان است! به گزارش «نسیم»، شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از ارسال نامه اعتراض‌آمیز کشورهای مسلمان برای حضور سلمان‌رشدی، نویسنده مرتد خبر داد. این در حالی است که میهمان ویژه نمایشگاه امسال یک کشور مسلمان است و انتخاب سلمان‌رشدی به عنوان سخنران افتتاحیه نشان از شیطنت مسؤولان برگزارکننده این نمایشگاه دارد.


Page Generated in 0/0055 sec