printlogo


کد خبر: 146256تاریخ: 1394/7/8 00:00
رویدادها

تجلیل ورایتی از معرفی فیلم «محمدرسول الله(ص)» به اسکار
سایت معتبر سینمایی ورایتی با اعلام انتخاب فیلم «محمدرسول الله(ص)» از سوی ایران برای بخش فیلم خارجی‌زبان اسکار، بار دیگر از این فیلم تجلیل کرد. در گزارش ورایتی آمده است: این فیلم که پرهزینه‌ترین فیلم ایرانی است که تاکنون ساخته شده بیش از ۴۰ میلیون دلار هزینه داشته، ویتوریو استورارو آن را فیلمبرداری کرده و ای‌آر رحمان آهنگساز هندی آهنگ آن را ساخته است. ورایتی با یادآوری اینکه این فیلم فتوای یک گروه تندروی سنی هندی را در اعتراض به تصویر حضرت رسول اکرم(ص) به دنبال داشت، از هر نوع تصویر کردن ایشان به عنوان تابو در میان برخی سنی‌ها یاد کرده است. یادآوری جمله‌ای از منتقد ورایتی که نقدی تحسین‌آمیز بر فیلم نوشته بود از جمله اینکه در فیلم تنها تصویر حضرت محمد(ص) از پشت استفاده شده، پاسخی است که این سایت سینمایی به اعتراض تندروها می‌دهد. اکران این فیلم در ۳۲۰ سالن سینما در ایران و نمایش آن به عنوان افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال در تاریخ ۲۷ آگوست از دیگر مسائلی است که در این خبر مورد توجه قرار گرفته است. ورایتی می‌نویسد: این فیلم تاکنون در باکس‌آفیس داخلی ۷۰ میلیارد ریال فروش داشته که تقریبا برابر با ۲ میلیون دلار است و نشانه توجه به این فیلم در داخل ایران است.

درهای بسته وزارت ارشاد روی جشنواره رسول آفتاب!
دبیر پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب گفت: جشنواره در سال‌های گذشته در حوزه داستان، خاطره، عکس و کاریکاتور برگزار می‌شد و امسال بخش شعر هم اضافه شده و ما این جشنواره را در ۵ بخش ذیل شعار «من انقلابی‌ام» دنبال خواهیم کرد. به‌گزارش تسنیم، رحیم مخدومی، دبیر جشنواره در نشست خبری پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب افزود:
3 سرفصل فتنه، بیداری و مقاومت برای این جشنواره در نظر گرفته شده است. در ذیل موضوع فتنه، موضوعات فتنه 88 و بازگشت فتنه‌گران را داریم و موضوع بعدی نیز به مسائل تحریف خط فکری حضرت امام اختصاص دارد و به اسلام تکفیری و تشیع انگلیسی و موضوع فتنه صهیونیستی در سرزمین منا خواهیم پرداخت. همچنین در ذیل موضوع بیداری به بیداری اسلامی و روشنگری جهانی، نامه امام خامنه‌ای به جوانان اروپا و آمریکای‌شمالی، نهضت پیاده‌روی اربعین و واقعه 7 تیر می‌پردازیم. دبیر پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب تصریح کرد: در مساله مقاومت هم در این جشنواره به موضوع اقتصاد مقاومتی، مدافعان حرم، مساله فلسطین و جنگ‌های نیابتی و حماسه‌آفرینان موشکی و فناوری هسته‌ای خواهیم پرداخت. مخدومی ادامه داد: نکته پایانی بنده توصیه به مسؤولان فرهنگی کشور است و می‌گویم اگر اینها هم به این روحیه انقلابی متمسک شوند و برای گره‌گشایی عزم خود را جزم کنند، قطعا از وضعیت کنونی بهتر خواهد بود. در دولت‌های گذشته همواره ما سهم نیروهای انقلابی و پرشور را کم دیده‌ایم و معمولا در حق نیروهای پرشور انقلابی اجحاف صورت می‌گیرد و امسال 2 سال است درهای معاونت فرهنگی وزارت به جرم انقلابی بودن روی جشنواره رسول آفتاب بسته است.

شهردار تهران در اختتامیه جشنواره تئاتر شهر:
تئاتر را عمومى‌تر و مردمی‌تر مى‌کنیم
مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر شهر با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برگزار شد و با انتخاب برگزیده‌های هیأت داوری به کار خود پایان داد. به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در اختتامیه جشنواره تئاتر شهر با اشاره به اینکه تئاتر در 2 سال آینده عمومی‌تر و مردمی‌تر خواهد شد، عنوان کرد باید شور و حرارت جوانان را در مسیر درستی هدایت کرد. قالیباف ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و تسلیت درباره فاجعه منا به ملت ایران، افزود: در ۷ سال گذشته هیچ وقت هیچ کاری را بدون توجه به جنبه فرهنگی و اجتماعی آن انجام ندادم زیرا معتقدم هنر زبان بین‌المللی و قابل فهم برای تمام نسل‌ها و فرهنگ‌ها است. وی تئاتر را به‌عنوان مادر هنرهای نمایشی دانست و تاکید کرد: تئاتر تاثیرگذارترین هنر در زندگی مردم است و به همین خاطر برای ما هم مهم است. در شهرداری تهران تلاش کردیم با کمک پیشکسوتان تئاتر و گروه‌های جوان تئاتری برای ارتقای تئاتر حرکت کنیم.
 


Page Generated in 0/0060 sec