printlogo


کد خبر: 146259تاریخ: 1394/7/8 00:00
درخواست گودرزی قبل از دریافت کارت زرد از مجلس
اجازه بدهید در فوتبال دخالت کنیم!

وزیر ورزش و جوانان که در مجلس حضور یافته بود، گفت: خوشحال می‌شویم که نمایندگان محترم مجلس مواردی را که مد نظرشان است به ما گوشزد کنند. مجلس هم تمهیدی بیندیشد تا ما در امور فوتبال هم دخالت کنیم.
محمود گودرزی صبح روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد. محمود گودرزی در واکنش به مطرح شدن وجود فساد در ورزش و دغدغه‌های که نمایندگان مجلس دارند، گفت: حساسیت‌هایی که نمایندگان مجلس نسبت به ورزش دارند برای ما بسیار ارزشمند است و ما قدردان آنها هستیم. وزیر ورزش ادامه داد: امیدوارم نمایندگان محترم مسائلی را که درباره فساد در ورزش یا موارد دیگر می‌دانند به ما گوشزد کنند تا بتوانیم از وضعیت فعلی جلوگیری کنیم.  گودرزی در واکنش به انتقادی مبنی بر اینکه تمرکز وزارت ورزش و جوانان تنها روی ورزش است، گفت: درباره تفکیک وزارت ورزش و جوانان که مطرح شد ما باورهایی داریم اما این مغایر با وظایفی که داریم نیست. با این حال ما اهتمام ویژه‌ای نسبت به جوانان داریم. وزیر ورزش و جوانان درباره اختصاص ندادن بودجه به 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: قبل از اینکه بنده در وزارت ورزش مسؤولیت بگیرم این دو باشگاه از بیت‌المال تغذیه می‌شدند اما بعد از حضور ما این اتفاق نیفتاد، چرا که پرداخت پول به این دو باشگاه از جیب دولت ممنوع است. به همین خاطر اسپانسرهایی برای این دو باشگاه گرفتیم که سالانه 35 تا 40 میلیارد تومان هزینه کنند. البته ممکن است مشکلاتی بین این اسپانسرها وجود داشته باشد که باید حل شود.
محمود گودرزی درباره دخالت وزارت ورزش در امور برخی فدراسیون‌های ورزشی گفت: اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را تقدیم نمایندگان مجلس کردیم. در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی به وزارت ورزش اجازه داده می‌شود برای عزل و نصب دخالت داشته باشد. این حق قانونی وزارت ورزش است. البته فدراسیون فوتبال و یکی دو فدراسیون دیگر از این قاعده مستثنا هستند. گودرزی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر هم فسادی در فدراسیون فوتبال و چند فدراسیون دیگر رخ دهد بنده به لحاظ قانونی حق ورود ندارم که امیدوارم مجلس تمهیدی بیندیشد تا ما بتوانیم در این فدراسیون هم ورود کنیم و با این مسائل برخورد داشته باشیم.
کارت زرد مجلس به وزیر ورزش
نمایندگان مجلس که در جلسه دیروز خود از وزیر ورزش دعوت کرده بودند از پاسخ‌های او قانع نشدند و به گودرزی کارت زرد دادند. وزیر ورزش برای پاسخ به پرسش احمد شوهانی، نماینده ایلام درباره وضعیت فساد در ورزش و رسیدگی به امور جوانان در مجلس حاضر شده بود که با رأی نمایندگان کارت زرد گرفت.
نمایندگان از مجموع 194 رأی با 94 رأی موافق و 76 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع به محمود گودرزی کارت زرد دادند و از پاسخ‌های او قانع نشدند.
 


Page Generated in 0/0053 sec