printlogo


کد خبر: 146260تاریخ: 1394/7/8 00:00
اخبار

واکنش سخنگوی فدراسیون کشتی به اظهارات نوربخش
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: هر کسی ‌در صحبت‌هایش توهین و بی‌احترامی کند با او برخورد انضباطی می‌شود. علیرضا رضایی درباره احضار ناصر نوربخش به کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی، بیا‌ن‌ کرد: من صحبتم با شخص خاصی نیست و به طور کلی از طرف فدراسیون کشتی اعلام می‌کنم که هر کسی نسبت به مجموعه‌ای که در آن کار می‌کند و همچنین به پیشکسوت و مربی خود بخواهد توهین کند قطعا به کمیته‌ انضباطی فراخوانده می‌شود، زیرا اگر غیر از این باشد، سنگ‌روی‌سنگ بند نمی‌شود. افراد باید با سعه‌صدر در صحبت کردن، احترام‌ دیگران را حفظ کنند، زیرا کشتی رشته‌ای است که همیشه حرف آن احترام به بزرگ‌تر و پیشکسوت بوده است. وی ا‌دا‌مه‌ داد: من از طرف فدراسیون کشتی می‌گویم هر کسی خارج از چارچوب و آداب اجتماعی عمل کند و بخواهد بی‌احترامی کند، با او برخورد انضباطی می‌شود.

نایب‌رئیس پیشین فیفا مادام‌العمر محروم شد
نایب‌رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال به صورت مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال محروم شد. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تایید کرد، جک وارنر در پی تحقیقاتی که در زمینه فرآیند اعطای میزبانی جام‌جهانی 2018 و جام‌جهانی 2022 انجام شد، تا پایان عمر از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است. وارنر به مدت 21 سال ریاست کنفدراسیون فوتبال آمریکای‌شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) را برعهده داشت و یکی از مسؤولان ارشد فیفا بود که در ماه مه ‌2015 در ژنو سوییس بازداشت شدند تا تحقیقات FBI روی فسادهای این افراد در این نهاد مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. وارنر جزو افرادی بود که وزارت دادگستری آمریکا آنها را به دریافت و پرداخت 150 میلیون دلار رشوه و فساد اداری و مالی در فیفا متهم کرده بود. او همچنین متهم به این بود که از مسؤولان آفریقای‌جنوبی 10 میلیون دلار بابت دستکاری در رأی‌‌گیری تعیین میزبان جام‌جهانی 2010 دریافت کرده است. وارنر 72 ساله به ایالات متحده آمریکا استرداد می‌شود تا پاسخگوی اتهامات وارد شده از جمله تقلب، اخاذی و پولشویی باشد. محرومیت وی هم از 25 سپتامبر 2015
(3 مهر)، روزی که این تصمیم گرفته شده، آغاز شده است.

برگزاری جلسه‌ مسؤولان فدراسیون با داورها
اشتباهات داوری در همین هفته‌های ابتدایی لیگ صدای اعتراض بسیاری از تیم‌ها را درآورده ‌است. اشتباهاتی که تاکنون تاثیر زیادی در تغییر نتایج تعدادی از بازی‌ها داشته‌است. مهدی تاج در این‌باره گفت: «برخی تیم‌ها از اشتباهات داوری متضرر شده‌اند و برخی سود برده‌اند و این برای لیگ برتر بد است که چنین شرایطی رقم بخورد. داوران با استرس و فشار روانی زیادی وارد مسابقه می‌شوند و این مساله روی کار قضاوت آنها تاثیر می‌گذارد. مثلا محسن ترکی چه گناهی کرده که باید در ورزشگاه ناسزا بشنود؟ جز آنکه داوری منصفانه انجام داده است. ما تصمیم گرفتیم جلسه‌ای با حضور اعضای هیأت‌رئیسه و همه داوران برگزار کنیم و علی کفاشیان با برگزاری این جلسه موافقت کرده. زمان آن هنوز مشخص نیست ولی در تعطیلات 20 روزه لیگ این جلسه برگزار خواهد شد».

پیروزی قاطع تیم‌ملی بسکتبال ایران
تیم‌ملی بسکتبال ایران کارش در مرحله دوم ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا را با پیروزی برابر فلسطین تمام کرد. تیم‌ملی بسکتبال ایران در ششمین دیدار از ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا به مصاف فلسطین رفت و با نتیجه‌ قاطع ۹۴ بر ۴۸ حریفش را شکست داد و دوباره قدرتنمایی کرد. مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی بازیکنان شروع‌کننده ایران در این مسابقه بودند. تیم ملی بسکتبال در کوارتر نخست این مسابقه ۱۷ بر ۱۴ حریفش را شکست داد، اما از کوارتر دوم به صورت کامل صاحب توپ و میدان شد و با دفاعی متمرکز اجازه کار به حریفش نداد. بسکتبالیست‌های تیم ایران در کوارتر دوم با نتیجه‌ ۲۶ بر ۶ حریف خود را مغلوب کردند. با آغاز نیمه دوم قدرتنمایی تیم‌ملی بسکتبال ایران نیز ادامه پیدا کرد. شاگردان باوئرمان که روز دوشنبه با شکست برابر تیم‌ملی فیلیپین به خود آمده بودند در این مسابقه به هیچ‌وجه اجازه کار به حریف خود نمی‌دادند. عملکرد هماهنگ در دفاع و استفاده خوب از فرصت‌ها در حمله باعث شد ایران در کوارتر سوم نیز ۲۸ بر ۱۱ پیروز میدان باشد. در کوارتر چهارم نیز ایران 23 بر 17 پیروز شد. در کوارتر چهارم نیز ایران 23 بر 17 پیروز شد.


Page Generated in 0/0061 sec