printlogo


کد خبر: 146266تاریخ: 1394/7/8 00:00
چهارگوشه

کشته شدن ملوان آمریکایی
در بحرین
یک ملوان نیروی دریایی آمریکایی که در بخش ضد مین کشتی در خلیج‌فارس فعالیت می‌کرد، بر اثر تیراندازی در بحرین کشته شد. به گزارش آسوشیتدپرس، نیروی دریایی پنتاگون دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این ملوان حدود ساعت
17:20 یکشنبه در بحرین کشته شده  ولی در کمال تعجب تیراندازی به او را غیرخصمانه ارزیابی کرده است. بحرین مقر اصلی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است و ملوان مقتول در بخش ضد مین کشتی آمریکایی «یو‌اس‌اس گلادیاتور» فعالیت می‌کرده که در زمان وقوع تیراندازی در بندر بحرین بوده است.

محدودیت آلمان
برای پذیرش آوارگان سوری
 رئیس‌جمهور آلمان از محدودیت این کشور در پذیرش پناهجویان بیشتر خبر داد و از کشورهای دیگر خواست آنها را در این زمینه کمک کنند. یواخیم گاوک هشدار داد این کشور برای کمک به پناهجویان نیاز به کمک سایر کشورهای اروپایی و غیراروپایی دارد. اظهارات رئیس‌جمهور کمی محتاط‌تر از آنگلا مرکل صدراعظم این کشور بیان شد. مرکل پیش از سخنان رئیس‌جمهور گفته بود کشورش نمی‌تواند با سیل عظیم مهاجران روبه‌رو شود. پلیس آلمان در نظر دارد پناهجویان را با توجه به دین و فرهنگ‌شان از یکدیگر جدا نگه دارد تا از بروز درگیری‌ها جلوگیری کند.

دیدار هیات انصارالله با نصرالله
 محمد المقالح یکی از رهبران جنبش «انصار‌الله»‌ یمن از دیدار هیاتی از کمیته انقلابی این جنش با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در بیروت خبر داد. المقالح در استاتوسی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کرد، اعلام کرد در این نشست بسیاری از پرونده‌ها بویژه تهاجم سعودی علیه یمن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. المقالح با بیان اینکه جلسه هیات انصار‌الله با نصرالله 2 ساعت و 40 دقیقه طول کشید، این دیدار را «سازنده» و «پربار» توصیف کرد.

اعتراض یونسکو
به تخریب میراث فرهنگی یمن
مدیر یونسکو در اعتراض به حملات هوایی اخیر جنگنده‌های آل‌سعود به بخش قدیمی شهر صنعا گفت: میراث فرهنگی بخشی از حافظه و هویت مردم و منبع مهمی برای توسعه پایدار است که باید به آن احترام گذاشت و از آن حمایت کرد. همزمان، وزارت حقوق بشر یمن کشتار خونینی را که آل‌سعود و هم‌پیمانانش بدون در نظر گرفتن قوانین حقوق بشر علیه شهروندان یمنی در استان‌های مختلف این کشور به راه انداخته‌اند، محکوم کرد.

131 شهید در حمله سعودی‌ها
به یک عروسی
شمار قربانیان آخرین جنایت آل‌سعود علیه بشریت در یمن به 131 نفر رسید. جنگنده‌های عربستان روز دوشنبه یک مراسم عروسی در المخا در شهر تعز را هدف قرار دادند و آن را به عزا بدل کردند که طبق آخرین آمار 131 یمنی از جمله 70 زن در این حمله شهید شدند.
 


Page Generated in 0/0068 sec