printlogo


کد خبر: 146290تاریخ: 1394/7/8 00:00
آوای شهر

شهردار تهران عنوان کرد
افزایش 2برابری ظرفیت آتش‌نشانی پایتخت
با افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به ۱۲۱ ایستگاه در ۱۰ سال گذشته ظرفیت سازمان آتش‌نشانی به بیش از 2 برابر افزایش یافته است. به گزارش «وطن‌امروز» محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در همایش آتش‌نشانی که به مناسبت روز آتش‌نشان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سازمان‌های فعال و پرتلاش شهرداری، سازمان آتش‌نشانی است که پرسنل آن با فرهنگ و انسجام سازمانی مشغول خدمت به شهروندان هستند. شهردار تهران گفت: شاغلان در سازمان آتش‌نشانی باید با گذشت و ایثارگری فعالیت کنند و افرادی که وارد این سازمان می‌شوند موظف به ایثار، کار و تلاش هستند. وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر تهران در 10 سال گذشته به 2 برابر افزایش یافته است و به تبع آن، نیروی انسانی نیز 2 برابر شده است.
شهردار تهران به ارتقای ایمنی در شهر اشاره کرد و یادآور شد: امکانات و تجهیزات شهر نیز به 2 برابر افزایش یافته و در حال حاضر
121 ایستگاه در شهر تهران فعال است.
قالیباف با بیان اینکه ماشین‌ها و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی نو و مدرن شده است، افزود: در بخش خودروهای سنگین نیاز به سرمایه‌گذاری داریم اما در کل در بخش‌های کمی و کیفی اقدامات خوبی انجام شده است.
شهردار تهران پس از افتتاح رسمی 6 ایستگاه آتش‌نشانی بیان داشت: در حال حاضر زمان رسیدن به صحنه حوادث کاهش پیدا کرده است. قالیباف به راه‌اندازی ایستگاه‌های هوایی اشاره کرد و گفت: شهر تهران نیازمند تجهیزات آتش‌نشانی هوایی است که باید نسبت به تکمیل آن اقدام شود و این طرح نیاز به اقدامات کارشناسی دارد که پس از آن لایحه‌ای تنظیم شده و برای تصویب به شورای شهر ارسال می‌شود.

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد
ثبت ۴۶ هزار پرونده نزاع در ۵ ماه
در 5 ماه نخست امسال ۴۶ هزار و ۱۳۹ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. به گزارش «وطن امروز»، پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: تا پایان مرداد امسال ۴۶ هزار و ۱۳۹ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۴۹ هزار، ۸۹۷ نفر اعلام شده بود 5/7 درصد کاهش یافته است. بنابر این گزارش، از کل مراجعه‌کنندگان به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع تا پایان مرداد امسال ۳۰ هزار و ۵ نفر مرد و ۱۶ هزار و ۱۳۴ زن بوده‌اند. براساس این گزارش، در مردادماه امسال نیز تعداد مراجعان به مراکز پزشکی قانونی به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع با
7/4 درصد کاهش نسبت به مردادماه سال قبل ۹ هزار و ۷۹۶ نفر اعلام شده است.
 


Page Generated in 0/0045 sec