printlogo


کد خبر: 146292تاریخ: 1394/7/8 00:00
نبض جامعه

سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد
از 410 کنسرت فقط 6کنسرت توسط اماکن لغو شده است
در 6 ماه گذشته 410 کنسرت درخواست اجرا داشتند که تنها 14 مورد اجرا نشد و از این 14 مورد تنها 6 مورد به دلیل برخورد اداره اماکن ناجا بود. به گزارش «وطن‌امروز» سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی در باره برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کشور بیان داشت: در 6 ماه گذشته 410 کنسرت درخواست اجرا داشتند که تنها 14 مورد اجرا نشد. از این 14 مورد نیز تنها 6 مورد به دلیل برخورد اداره اماکن ناجا بوده است و 3 مورد خود گروه بموقع نرسیدند، 3 مورد حراست وزارت ارشاد ممانعت کرد و 2 مورد هم حکم قضایی داشت. سردار سعید منتظرالمهدی با اعلام اینکه برنامه‌های هفته نیروی انتظامی از جمعه (یازدهم مهرماه) در سراسر کشور کلید خواهد خورد، افزود: در این هفته تسهیلاتی همچون ترخیص سریع وسایل نقلیه و موتوسیکلت‌هایی که توسط عوامل پلیس راهور، متوقف و به پارکینگ منتقل شده‌اند، در صورت نداشتن حکم قضایی و برگ پارکینگ، ترخیص و در اختیار مالک قرار می‌گیرند. وی با تاکید بر اینکه یک میلیون موتور در پارکینگ‌های ناجا توقیف است، اضافه کرد: تشدید برخورد با موتورسواران در دستور کار قرار دارد و با جدیت برخورد خواهد شد. مرگ و میر ناشی از موتوسیکلت طی ٥ سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است. به گفته سخنگوی ناجا قرارگاه مقابله با موادفروشان نیز در نیروی انتظامی تشکیل شده است و در واقع باید کمپ‌هایی ایجاد شود تا خرده‌فروشان بعد از دستگیری به آنجا منتقل شوند. منتظرالمهدی افزود: به خرده‌فروشان هشدار می‌دهیم پلیس بازداشتگاه‌های ناجا را از خرده‌فروشان موادمخدر پر خواهد کرد.

بدقولی وزیر بهداشت
درباره پرونده خون‌های آلوده
وزیر بهداشت چندی پیش قول داد تمام تلاش خود را برای حل کردن موضوع خون‌های آلوده انجام بدهد اما با گذشت چند ماه نه‌تنها شرایط بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است.
به گزارش «وطن امروز»، علی صابری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و وکیل پرونده خون‌های آلوده در جریان یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با انتقاد از وزیر بهداشت مبنی بر وعده وی جهت پیگیری پرونده خون‌های آلوده خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود این وعده‌ها نه‌تنها شرایط بهتر نشده بلکه بدتر از گذشته هم شده است.
صابری تأکید کرد: از نهادهای گوناگون به ما فشار می‌آورند و اگر از نظر وزارت بهداشت مشکل بنده هستم، بنده از وکالت این پرونده استعفا می‌دهم. وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت با حضور در صحن شورای شهر قول پیگیری ماجرای فرآورده‌های خونی آلوده را داده بود، افزود: هر چند شخص وزیر مشکلی با این موضوع ندارد اما به نظر می‌رسد بدنه کارشناسی تعیین شده برای پیگیری موضوع کوتاهی می‌کند.  این عضو شورای شهر یادآور شد: اگر مشکل فرآورده‌های خونی آلوده و احقاق حقوق خانواده‌های قربانیان حضور بنده در تیم حقوقی است حاضرم استعفا دهم تا دولت به وظیفه خود عمل کند.  صابری تاکید کرد: ژست‌های روشنفکری نمی‌تواند مرهم خوبی برای فشارهایی که به قربانیان ماجرای فرآورده‌های خونی آلوده وارد می‌شود، باشد و این انتظار وجود دارد که وزارت بهداشت در پیگیری این موضوع جدی‌تر عمل کند.

ارجاع پرونده بورسیه‌ها به قوه‌قضائیه
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها را تشریح کرد.
محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها به تسنیم گفت:  فرهادی، وزیر علوم گفته است‌ تصمیم‌های جدید درباره دانشجویان بورسیه‌ را اجرا کرده و مشکلی در این زمینه نیست.
وی افزود: تعداد زیادی از بورسیه‌ها ادعا می‌کنند تصمیم‌های جدید اجرایی نشده و مشکلات‌شان همچنان باقی مانده است.
زاهدی تاکید کرد: براساس آخرین اخباری که  دارم، کمیسیون اصل 90 مجلس به لحاظ شکایت‌های زیادی که رسیده و به نظر می‌رسد بسیاری از مشکلات حل نشده باقی مانده پرونده بورسیه‌ها را به قوه‌قضائیه ارجاع داده است.


Page Generated in 0/0042 sec