printlogo


کد خبر: 146307تاریخ: 1394/7/8 00:00
اخبار

پیام تسلیت بشار اسد به رهبر انقلاب
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در پیامی به مقام معظم رهبری جان‌باختن و مجروح شدن تعدادی از حجاج ایرانی را در حادثه منا تسلیت گفت. به گزارش خبرگزاری‌ها متن پیام تسلیت بشار اسد به مقام معظم رهبری به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
حضرت آیت‌الله‌العظمی امام سیدعلی خامنه‌ای
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
السلام‌علیکم ‌و‌ رحمه‌00‌الله‌ و ‌برکاته
با اندوه و حزن فراوان و دل‌های سرشار از اعتقاد و ایمان به مشیت الهی، خبر
جان ‌باختن و مجروح شدن تعدادی از حجاج ایرانی در حادثه غمبار هنگام انجام مناسک حج را دریافت نمودیم. اینجانب به نام خود و به نام مردم عربی سوریه صادقانه‌ترین مراتب تسلیت و همدردی برادرانه خود را به حضرت‌عالی و مردم برادر ایران ابراز داشته و از خداوند قادر سبحان غفران و رحمت واسعه، قبولی طاعات، علو درجات و محشور شدن با صدیقان و نیکوکاران در والاترین درجات بهشت را برای شهدا و شفای عاجل را برای مجروحان خواستارم».
بشار اسد همچنین فاجعه منا را به حسن روحانی تسلیت گفت.

دفاع نوبخت از ماندن روحانی در نیویورک
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی در دفاع از ماندن روحانی در نیویورک و نیامدن او به ایران می‌گوید پیگیری فاجعه منا در نیویورک بهتر صورت می‌گرفت! نوبخت دیروز در نشست خبری با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه چرا آقای روحانی و وزیر امور خارجه پس از وقوع این حادثه از نیویورک عازم ایران برای پیگیری مسائل این فاجعه نشدند، گفت: به نظر شما آیا حضور آقای رئیس‌جمهور در ایران برای پیگیری این رخداد موثرتر بود یا اینکه در سازمان ملل و با استفاده از تریبون جهانی که در خدمت ماست این مساله را پیگیری کند. سخنگوی دولت با اشاره به تشکیل جلسه هیأت دولت در روز جمعه برای پیگیری فاجعه منا گفت: رئیس‌جمهور بلافاصله پس از وقوع این حادثه دستور پیگیری آن را از سوی معاون اول اعلام کردند و جلسه هیأت وزیران تشکیل شد و ستادی با مدیریت وزارت کشور برای این مساله ایجاد شد. وی با اشاره به اینکه دولت عربستان در این فاجعه مسؤولانه برخورد نکرده، گفت: وزیر خارجه عربستان خود را از آقای ظریف مخفی می‌کند. البته آنها حرفی هم برای گفتن ندارند ولی در مدت حضور در نیویورک از مجموعه امکانات برای پیگیری این مساله استفاده شد. آقای ظریف و آقای روحانی در نشست‌های خود این موضوع را به سران کشورهای دیگر اعلام کردند و از آن به عنوان کانالی برای فشار به دولت عربستان بهره گرفتند. وی درباره اینکه آیا ایران از عربستان شکایت می‌کند، گفت: شکایت صورت می‌گیرد. البته پیگیری‌های حقوقی لازم انجام می‌شود. در عرصه بین‌الملل سازوکارهایی برای این مساله دنبال شده و در جهت احقاق حق تضعیف شده حجاج، مفقودان و مجروحان از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد شد.

عربستان سعودی بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده است
دبیر شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: عربستان سعودی بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده و ما به‌هیچ‌وجه از حقوق مردم خود کوتاه نمی‌آییم. به گزارش تسنیم، دریابان علی شمخانی در حاشیه بیست‌وپنجمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر دیروز (سه‌شنبه) در مسجد ولی‌عصر(عج) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: به نظر نمی‌آید این حادثه عمدی باشد، ولی ناکارآمدی در هنگام برپایی این مراسم به‌قدری بود که شائبه عمدی بودن پیش می‌آید. وی تصریح کرد: عربستان توان خود را معطوف به جنگ با یمن کرده و به این خاطر توان مدیریت حج را ندارد. دبیر شورایعالی امنیت ملی افزود: از طرف دیگر بیشترین حساسیت آنها معطوف به شعار ندادن حجاج علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، برای همین از امنیت مراسم غافل شدند. شمخانی تأکید کرد: عربستان بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده است. ما به هیچ وجه از حقوق مردم خود کوتاه نخواهیم آمد و مقصران این حادثه باید شناسایی شوند. دبیر شورایعالی امنیت ملی همچنین درباره اجرای برجام توسط دولت اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در مراحل آخر بررسی برجام است و با ملاحظاتی به دولت اجازه می‌دهد آن را اجرا کند.


Page Generated in 0/0059 sec