printlogo


کد خبر: 146327تاریخ: 1394/7/9 00:00
سرخط خبر

 الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: کشو‌رهایی که ایران آنها را به رسمیت می‌شناسد، از جمله آمریکا، مشکلی برای حضور و سرمایه‌گذاری آنها در کشور ما وجود ندارد.
 سامانه دریافت مشکلات حقوقی کسب و کار بزودی رونمایی می‌شود؛ در این سامانه، از فعالان بخش خصوصی تجارت، سرمایه‌گذاری، صنعت، کارآفرینی و تولید دعوت می‌شود در صورتی که با موانع حقوقی برای فعالیت خود روبه‌رو هستند، اطلاع دهند.
 مصطفی کیاکجوری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درباره خطر خشکیدگی
۷۰ هزار هکتار نهال کاشته شده به علت تامین نشدن اعتبار مراقبت و آبیاری هشدار داد.
 وزارت صنعت در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار اقدام به حذف 16 مجوز و تجمیع و اصلاح فرآیندهای مربوط به برخی مجوزهای کسب ‌و کار که از سوی واحدهای تابعه این وزارتخانه صادر می‌شود،کرد.
 در آخرین گزارش مجمع اقتصادی جهان، جمهوری اسلامی ایران از میان 140 کشور با رتبه 74 در فهرست کشورهای برتر اقتصاد جهانی قرار گرفت و کشورهای سوییس، سنگاپور و ایالات متحده آمریکا بار دیگر توانستند 3 جایگاه برتر اقتصادی جهان را از آن خود کنند.
 رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد در مقابل ایمنی و سلامت مردم مسؤول است و اجازه نمی‌دهد توزیع کالاهای وارداتی غیراستاندارد سلامت شهروندان را تهدید کند و کالاهای خارجی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند را به کشور مبدأ برمی‌گرداند.
 با حکم رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، علی عبدالعلی‌زاده، وزیر اسبق مسکن رئیس کارگروه پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام شد.
 وزیر نیرو با اعلام اینکه ۱۵ طرح برای مدیریت مصرف آب در کشور اجرا خواهد شد، گفت: برای اولین بار، برداشت آب شرب، کشاورزی و صنعت از ۶۰۹ دشت جدول‌بندی شد.
 ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت کشاورزی گفت: به غیر از میوه‌هایی مانند موز، نارگیل، آناناس و انبه واردات هر نوع میوه به کشور ممنوع است و قاچاق و واردات پیله‌وری آن به باغداران و تولید ملی کشور ضربه می‌زند که مسؤولان باید به آن توجه کنند.
 دستورالعمل ضوابط واردات خودروهای سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی و عاملیت فروش اصلاح شد. براساس دستورالعمل ابلاغی، مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، درخواست افراد حقیقی و حقوقی واردکننده فاقد نمایندگی رسمی برای تجهیز شبکه خدمات پس ازفروش را رسیدگی و در صورت احراز شرایط نسبت به ارائه گواهی فعالیت نمایندگی رسمی و عاملیت فروش اقدام می‌کنند.
 سازمان توسعه تجارت در حالی ۱۷ شهریور ماه واردکنندگان وسایل الکترونیکی را ملزم به ارائه گواهی فعالیت نمایندگی‌های رسمی خدمات پس از فروش در کشور کرد که بعد از ۱۹ روز، اجرای این بخشنامه را به بهانه نبود زیرساخت به تعویق انداخت.
 


Page Generated in 0/0060 sec