printlogo


کد خبر: 146335تاریخ: 1394/7/9 00:00
سرپرست حجاج ایرانی خبر داد
آسیب 53 کاروان ایرانی در فاجعه منا

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در حادثه منا ۵۳ کاروان ایرانی آسیب دیده‌اند، مدیریت صحیح برای عبور از بحران حادثه دلخراش منا را ضروری دانست و از دشوار‌تر شدن اوضاع در پی همکاری نکردن سعودی‌ها در شناسایی و انتقال اجساد خبر داد. به‌گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی که در جمع مدیران، معاونان، روحانیون، معین‌ها و پزشکان کاروان‌های ایرانی در مکه مکرمه سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه درحادثه منا ۵۳ کاروان ایرانی آسیب دیده‌اند بر لزوم دلجویی و مراقبت از آسیب‌دیدگان این حادثه تاکید کرد.  سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تمام دست‌اندرکاران و عوامل مربوط از زمان وقوع حادثه برای رسیدگی به وضع آسیب‌دیدگان در تلاشند، افزود: در صورتی که طرف سعودی به همکاری نکردن در شناسایی اجساد و انتقال پیکر جان‌باختگان ادامه دهد در روزهای آینده شرایط دشوارتر خواهد شد.
ناامیدی از زنده بودن زائران مفقود ایرانی
همچنین به دنبال طولانی شدن زمان جست‌وجوی مفقودان و عمق فاجعه به وقوع پیوسته، رئیس جمعیت هلال‌احمر برآورد زنده بودن زائران مفقود ایرانی را با احتمال کم ارزیابی کرده است. سید امیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر با اظهار تاسف نسبت به اینکه احتمال زنده بودن زائران مفقود ایرانی کم شده است و 2مصدوم بدحال از این فاجعه همچنان بستری هستند، خاطرنشان کرد: در زمینه جست‌وجوی مفقودان تا جایی که ممکن بوده است همه بیمارستان‌ها تخت به تخت و اتاق به اتاق چندین بار جست‌و‌جو شده و  به نظر می‌رسد آمار مفقودان تغییری نخواهد کرد. این در حالی است که به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر عطاران، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در حادثه دلخراش منا 32 زائر اهل سنت کشته و 53 نفر دیگر مفقود شده‌اند.
ابهام در زمان انتقال پیکر جان‌باختگان
در حالی که حسن هاشمی، وزیر بهداشت از درخواست خانواده‌ها برای انتقال پیکر جان‌باختگان به ایران و اینکه پیکر هیچ‌یک از جان‌باختگان در عربستان دفن نخواهد شد سخن گفته است همچنان به دنبال کارشکنی‌های طرف سعودی و سوءمدیریت‌های پیش آمده زمان انتقال پیکر جان‌باختگان به کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. محسن اسدی‌لاری، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت با اعلام اینکه آمار جدیدی از تعداد جان‌باختگان به دست نیامده است، عنوان کرد: زمان ورود اولین هواپیمای جان‌باختگان منا به کشور همچنان مشخص نیست.
درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب
انجمن اسلامی پزشکان ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حادثه منا شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: انجمن اسلامی پزشکان ایران با محکومیت آل‌سعود به بی‌کفایتی، ضمن اعلام همدردی با امت اسلامی بویژه ملت بزرگ ایران، از دولت مجدانه می‌خواهد تا از همه طرق ممکن و حتی مجامع جهانی و بین‌المللی و حقوقی احقاق حقوق خانواده معظم و چشم به راه این مهاجران علی‌الله و ضیوف‌الرحمن را پیگیری کنند و در عین حال خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در این حادثه عظیم و غمناک که محرمان به احرام را قربانی سوءتدبیر خود کردند، است.


Page Generated in 0/0054 sec