printlogo


کد خبر: 146342تاریخ: 1394/7/9 00:00
رویدادها

عوامل فیلم محمد‌رسول‌الله(ص)‌ در همدان تجلیل شدند
عوامل فیلم محمد‌رسول‌الله(ص)‌ در اکران ویژه این فیلم در بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوان در همدان تجلیل شدند. به گزارش تسنیم،‌ شامگاه سه‌شنبه اکران ویژه فیلم محمد‌رسول‌الله(ص) در 2 سالن مجتمع آوینی انجام شد که قبل از ورود گروه عوامل فیلم محمدرسول‌الله(ص) 2 سالن مملو از جمعیت شده بود و مجید مجیدی و عوامل فیلم با ورود به سالن شماره 2 آوینی با تشویق‌های مردم هنردوست همدان مواجه شدند. استاندار همدان هم با تقدیم هدایایی از عوامل حاضر در سالن و مجید مجیدی تجلیل کرد.

تحسین وزیر سابق ارشاد از نمایش «تکه‌های سنگین سرب»
سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تماشای نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به تحسین آن پرداخت و آن را اثری توصیف کرد که زندگی خانوادگی و نگاه انسانی شهید چمران را به‌خوبی نشان داده است. وی پس از پایان نمایش، با حضور در پشت صحنه از ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان اثر و پیام دهکردی و عارفه لک به عنوان بازیگران این نمایش و دیگر عوامل اجرایی گروه تشکر و مراتب خرسندی و رضایت خود را از این اثر نمایشی اعلام کرد. حسینی گفت: نمایش «تکه‌های سنگین سرب» کار بسیار ارزشمندی بود و من بشدت متاثر شدم و حتما سایر تماشاگران نیز برایشان جالب بود چراکه در این اجرا، مخاطب بیشتر با برخی از روحیات شهید چمران آشنا می‌شود. حسینی افزود: شاید برای نسلی که کمتر با اینگونه شخصیت‌ها آشناست،‌ تماشای این نمایش دریچه تازه‌ای به روی زندگی شهید چمران باشد. چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس هم پس از تماشای «تکه‌های سنگین سرب»، آن را قابل ستایش دانستند و در این میان لاله افتخاری این اثر را متین و موقر دانست و گفت: «این نمایش، جنبه‌های جدیدی از زندگی شهید چمران را روایت می‌کند و برخلاف دیگر فیلم‌ها و سریال‌های ساخته‌شده، نگاه تازه‌ای به تماشاگر ارائه می‌کند».

دیدگاه علی قوی‌تن درباره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوان:
دولت از اهداف جشنواره فیلم‌های نوجوان حمایت کند
کارگردان فیلم «آسمان آبی مادرم» با بیان اینکه دولت از اهداف جشنواره فیلم‌های نوجوان حمایت کند تا به بالندگی برسد، گفت: تفکیک جشنواره کودک و نوجوانان از جذابیت جشنواره کم می‌کند.  به گزارش تسنیم، علی قوی‎تن افزود: آینده هر کشوری از آن کودکان و نوجوانان آن کشور است و اگر در فیلم‌ها به مسائل و زندگی نوجوانان پرداخته شود آن وقت یک کار هنری،‌ ارزشی و فرهنگی انجام شده است. قوی‌تن بیان کرد: تمام کارهایم به‌عنوان کارهای ارزشی مطرح شده‌اند ولی متاسفانه هیچ‌گاه در اکران پشتیبانی جدی به عمل نیامد. قوی‌تن با اشاره به تفکیک بخش‌های نوجوان و کودک از هم در جشنواره، گفت:‌ من به تصمیم مسؤولان احترام می‌گذارم و به طور حتم این کار با تفکری تخصصی انجام شده است اما طبق نظر شخصی خود با این تفکیک مخالفم زیرا اگر این تفکیک نباشد جذابیت بیشتری در جشنواره‌ها رخ می‌دهد.

جمال شورجه:
سفارشی بودن در سینمای دفاع‌مقدس موضوعی انحرافی است
 کارگردان مطرح سینمای دفاع‌مقدس گفت: آنهایی که داعیه سفارشی نبودن را دارند و با این چماق بر سر نیروهای مذهبی سینما می‌کوبند، خودشان عمدتا از بودجه‌های دولتی استفاده می‌‌کنند. به گزارش نسیم، جمال شورجه افزود: پراکندگی در تصمیم‌گیری‌های سینمای دفاع‌مقدس یکی از علل نبود نگاه جامع به همه رخدادهای جنگ است، چرا که اگر تصمیم‌گیری‌ها از یک واحدی اتخاذ و در همان واحد نیز سیاست‌گذاری می‌شد که ما مثلا سالی 15 فیلم دفاع‌مقدس داشته باشیم الان وضعیت سینمای دفاع‌مقدس اینگونه نبود. به عبارت دیگر باید پاره‌ای از فیلم‌ها را مثلا درباره رزمنده‌های غواص، عملیات‌های نیروی دریایی و... سفارش داد و تعدادی فیلم کم‌هزینه هم در این بین دیده شود.  کارگردان «سی و سه روز» ادامه داد: البته سفارشی بودن آثار موضوع انحرافی است که از سوی معاندان نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌شود، این افراد اصلا انقلاب اسلامی را قبول ندارند و با مطرح کردن این موضوع بچه‌های مذهبی و حزب‌اللهی را از عرصه سینما دور کرده و آنها را خانه‌نشین می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0061 sec